Vs: Koli On todella hieno, mutta mun silmiin aavistuksen jotenkin luonnottoman hieno. Vaikea selittää tarkemmin.
Vs: Koli ^ Olen samaa mieltä. Tämä on otettu käsivaralta 5D mark 3 + 35L yhdistelmällä ja se näytti jo rawina liian "pikkutarkalta" puiden osalta varsinkin.
Vs: Koli Jos kuva on käänneety mustavalkoiseksi esim silver efexillä, niin syy saattaa olla lievässä ylisäätämisessä. Esim structure säätimillä saa yliteräväksi melkeinpä millä vaan kameralla otetun kuvan. Komea maisema. Semmoista luonnollisuutta ja syvää sävykkyyttä minäkin tähän toivoisin.
Vs: Koli Minun mielestäni tätä sävykkäämpi ei mustavalkokuva voi juuri olla. Oon itsekin miettinyt tuota ns. terävyyttä, mutta enemmänkin se tuntuu omalta kohdaltani siltä, että se on vain omaan mieleen juurtunut lukko, joka perustuu sellaiseen vanhaan kuvaihanteeseen. Tämä on tätä päivää ja kun sen hyväksyy, tällaiset kuvat eivät näytäkään enää luonnottomilta. T Jukka
Vs: Koli Liika on liikaa? Tai sitten liikaa tungettu liian pieneen kuvaan - suurena vedoksena seinällä tämä voi näyttää hienolta. Tuskailen jatkuvasti näiden digin mv-käännösten kanssa. Kovin on vaikea löytää sitä kultaista keskitietä kun melkein kaikki on mahdollista. Mutta ei tämä huono ole, kunhan vaan taas ihmetellään samaa.
Vs: Koli Komea kuva, ehkä tosiaan hieman liiankin terävä, mutta sävyt ovat upeat. Onko tämä otettu verkkovaaralta? Edessä näkyvä järvi, onko hera- vai jerojärvi?