Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Akkukahva Nikon D800:een halvalla

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana kunkku, 26 Toukokuu 2013.

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
  2. Vs: Akkukahva Nikon D800:een halvalla

Mukana tulee sitten myös enemmän painoa ja tarvitset myös toisen laturin. Jostain syystä itse vierastan vähän noita merkittömiä kiinan akkuja, ja vielä enemmän latureita.

3. Vs: Akkukahva Nikon D800:een halvalla

Kappas. Että tuollainenkin keksintö olisi tarjolla. Hyvä tietää, vaikka tällä hetkellä tuntuukin siltä, että kolme EN-EL15-akkua riittää hyvin. Reissussa käytän Top Shotista parilla kympillä ostamaani Pixon C2+ yleislaturia, joka on mielestäni mainio keksintö. Siihen voi ottaa virran verkosta tai 12v-akusta ja sillä pystyy lataamaan kaiken, mitä minulla mukana kulkee. Nikonin akkuun sen liikuteltavat kosketusnastat ovat aika tarkkaan aseteltavat, mutta sen jotenkin hyväksyy tässä tapauksessa.

Olen niin luonnosta vieraantunut ihminen, että minulla on tuskin koskaan tarvetta ottaa yli 3000 kuvaa ilman, että lähellä on missään vaiheessa verkkovirtaa tai jotain akullista kulkuvälinettä. Ja ainahan voi ottaa laukun pohjalle pari sarjaa AA-paristoja. Virran saanti on aika hyvin järjestyksessä D800:n kanssa.

4. Mirrored

23 779
    749
    113
    Vs: Akkukahva Nikon D800:een halvalla

Nuo isommat akut näyttävät muuten kovinkin paljon D3:n vakioakuilta.  edit.  nikon d4 battery in d800

AA:t ovat mainio vaihtoehto tietenkin.

5. Mirrored

23 779
    749
    113

Onko ollut paljonkin Kunkun kahva käytössä?  Onko mitään uutta ilmennyt?  Onko sadetta saanut?

Itse aloin varustella vasta lisäakuilla, toisella  laturilla (tupakansytytin)  ja näytönsuojakalvolla.  Akkumerkki on Patona. http://www.ebay.de/itm/130836111444?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
    http://www.ebay.de/itm/310591469235?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 
    Mutta vielä eivät ole postilaatikkoon tipahtaneet.

6. Vs: Akkukahva Nikon D800:een halvalla

Käytössä jatkuvasti. Mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Nikonin omaa en ole päässyt kokeilemaan, mutta epäilen, että tukevuudessa saattaa olla eroa. Tässä voi tuntea pienen jouston, aivan se ei ole yhtä puuta rungon kanssa. Mitään käytännön merkitystä tuolla asialla ei ole. Se monivalinta-(keinu, mikähän liekään viralliselta nimeltään...) kytkin on aika löysä ja tunnoton, mutta toimii. Ei kaduta hankinta, edelleen olen sitä mieltä, että tämä antaa paljon enemmän vastinetta rahalle kuin alkuperäinen. Eli voin suositella hankintaa.
      Vettä tuo värkki ei ole saanut, ainakaan toistaiseksi. Rakenne on sellainen, että en usko kosteuden heti tuovan ongelmia.

7. Mirrored

23 779
    749
    113
  8. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

^ Saattaisi? :)

9. Mirrored

23 779
    749
    113

Niin ollen ihmetyttää kuinka sitä voidaan noin avoimesti myydä!  Nikonin laatikko ja paperit näyttäisi olevan ja ehkä itse laitekin on identtinen Nikoniin hyvin pitkälle. Ja sitten toisaalta, kuinkahan moni näistä aidoiksi väitetyistä on väärennöksiä.

10. keegan

keegan Well-Known Member

8 628
    1 536
    113

Minulla on saman firman (Meike) akkukahva Nikonin D600:aan. Pari ensimmäistä viikkoa toimi, sen jälkeen laukaisin toimii edelleen, mutta säätörullat milloin toimivat milloin eivät. Olen hakenut jotakin tiettyä kiristys(kiinnitys)astetta jossa nuo rullat toimisivat koko ajan mutta en ole löytänyt.
    Joten ainakaan D600:aan en suosittele, voi toki olla että se D800:n kahva on parempi.

11. Mirrored

23 779
    749
    113

Myyjällä lähinnä positiivista palautetta.  Viimeisin tällä hetkellä (positiivinen): "Articulo no original, aunque lo simula muy bien. Funciona correctamente"  Ei käy ilmi mikä tuote kun on 'private'.  Google kääntäjä: "Tämä tuote ei ole alkuperäinen, mutta se simuloi erittäin hyvin. toimii hyvin"

Myyjällä taitaa olla kaikki kahvat aitoja.  Tai "aitoja".  http://dsa.ebay.co.uk/sch/eastenred/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=25&_trksid=p3692
    http://dsa.ebay.co.uk/sch/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&LH_Complete=1&_ssn=eastenred&LH_PrefLoc=2&_pgn=2&_skc=25&rt=nc

Kopioiden mahdollisuus tiputtaa aitojenkin jälleenmyyntiarvoa.  Ainakin jos ei ole papereita mukana josta selviää luotettava alkuperäinen ostopaikka.  Eipä nyt sitten paljoa viitsi etsiskellä käytettyä kahvaa.

12. Vs: Akkukahva Nikon D800:een halvalla

No, tuo Meiken kahva oli niin halpa, että ainakin minä olen tyytyväinen. Jos ongelmia joskus tulee, niin sitten tulee. Toistaiseksi toimii ilman ongelmia. Mieluummin tuo kahva tuolla hinnalla, kuin joku kaksi kertaa kalliimpi, joka osoittautuu joksikin muuksi kuin alkuperäiseksi.

13. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

D100 Nikoniin maksoi akkukahva aluksi yli 500 euroa, huonosti tehty mutta oli jo silloin hintansa väärtti. Itse en ihan niin paljon siitä maksanut, odottelin vuodenverran hinnan alenemista.

14. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Same same but different :)

15. Mirrored

23 779
    749
    113

Vaihtoehdoista Nikonin omalle kahvalle löytyy netistä läkähdyttävän paljon keskustelua ja nopeita ensiarvioita. Sen verran niitä lueskelin että voisin valita Pixel Vertax kahvan.  Ihan summamutikassa kuitenkin ilman kovin suurta paneutumista aiheeseen.

http://www.ebay.de/itm/170998343050?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Profi Vertax, vaan mikä mahtaa olla ero edelliseen? http://www.ebay.de/itm/181019920657?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Tämä taitaa olla sitten varmemmin peruskuraa jossa säätönappulatkin toimivat jollain lailla. (Voihan se olla tietenkin samoin Vertaxillakin, ken tietää.) http://www.ebay.de/itm/180922356267?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

D4 (EN-EL18) akkuversio. http://www.ebay.de/itm/180922360284?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Sitten vielä magnesiumrunko kuten Nikonilla on. http://www.ebay.de/itm/231065316178?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

16. Mirrored

23 779
    749
    113

Laatutietoinen voisi ajatella toki niinkin selkeästi että eihän se Nikonin oma kahva maksa paljoa verraten D4 hintaan.  Kuitenkin kyseessä on 1/3 rungosta joka jäi alunperin ostamatta.

17. Mirrored

23 779
    749
    113
  18. Kosh

Kosh

206
    0
    0

Yllättävän samanlainen kuin aito kahvakin, tuota kulmaa lukuunottamatta. Aivan kuin olisi pyritty täydelliseen kopioon. Myydäänköhän näitä paljon aitoina?

19. Mirrored

23 779
    749
    113

Tiedä häntä, mutta edellä oli linkki Nikonin nimellä myytävään papereineen laatikoineen kaikkineen. Yksi juttu joka toistuu netin kahvatarinoissa on mahdollisuus (epäily) että piraattien valmistajia ei olisi kuin yksi tehdas ja sellainenkin tulee mieleen että jospa samalta Nikonin tehtaalta lähtee myös niitä!  Näin voisi jopa epäillä muunnelmana lauseestasi että aivan kuin olisi pyritty vajavaiseen kopioon.

Juttuja lukemalla ei tule hullua hurskaammaksi asiassa. Kaikkiin piraatteihin näyttää liittyvän jonkinverran aina käyttäjäarvioita joissa laukaisintuntuma on erilainen kuin rungossa tai että jokin säätö on löysempi.  Kun varautuu vähemmän täydelliseen kopioon, alkaa satasen pintaankin maksava kahva tuntua kalliilta jos siinä onkin samat puutteet kuin kaikkein halvimmassa.

Kuitenkin ajattelin nyt tilata Pixel Vertaxin.  Edellä laitoin ebay myyjään linkin (Impulsfoto, Dortmund,  Deutschland)  Myyjä myös vastasi kysymykseeni onko Profi Vertaxilla eroa siihen että ei ole mitään eroa. 

20. Mirrored

23 779
    749
    113

Onkohan nuo magnesium mallit kaikki samoja?  Jotenkin vaan pitäisin todennäköisenä samaa tehdasta.  Tässä Minadax.  Minadax MAGNESIUM Batteriegriff für Nikon D800 wie MB-D12 + 1x Akku wie EN-EL15 | eBay

On niissä muissa ilmeisesti ihan tarpeeksi metallivahvistuksia. Vertaxin tilasin.

---------------

Mitä ihmettä, AE-lukkonappi. Ei vaan näy kuvassa.  "Vertical AE/FE-L button and AF selector buttonMagnesium alloy Battery Grip Holder MB-D12 for Nikon D800 D800E DSLR Camera | eBay