Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lisää lisäversioita muotokuvauksesta

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana juhaa, 27 Marraskuu 2006.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Samaa mallia kuin kyltsi ja simos räpsin minäkin. Tämän näköisiä kuvia antoi mulle. Näistä tuli suunnilleen sellaisia kuin ajattelinkin ja montaa kokemusta rikkaampana, tästä on hyvä lähteä parantamaan.

Muutama lisää:
    http://kameralaukku.com/galleriat/thumbnails.php?album=45

2. Vs: Lisää lisäversioita muotokuvauksesta

Minusta tuo kuva 3/4 on hieno. Mielestäni valaistus sopii siihen ja malliin on hyvä kontakti. Hieno!

3. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63
    Vs: Lisää lisäversioita muotokuvauksesta

Kompataan Nieppiä, 3/4 on hieno. Itse tosin ihmettelen sitä, että oliko tavoitteesi oikeasti näyttää mallin ihon kaikki "virheet" näin korotetusti, vai onko tämä vain lopputulosta valaistuksesta, mv-konveriosta ja kuvan muusta käsittelystä?

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Tavoitteena oli näyttää malli sellaisena kun hän on. Jos virheillä tarkoitat pisamia kasvoissa niin minä koin ne osana mallin persoonallisuutta. Ajattelin, että jos malli ei olisi niitä halunnut näkyviin, hän olisi pakkeloinut ne itse piiloon. Jos taas hienoista "vekkien" ja struktuurin näkymistä, niin ne ovat normaaliaa ihon rakennetta minusta. En ole "kumi-ihojen" kannattaja. Makuasioita ja kahden amatöörin puuhastelujahan nämä olivat. Minä ekan kerran studiovalojen kanssa säheltämässä ja malli käsittääkseni ekaa kertaa kameran edessä. Kuvasin perinteiselle mv filkalle ilman filttereitä ja halusin opetella jyrkän valon käyttöä. Olen tyytyväinen kurssin antiin.

EDIT: lisäsin tämän ketjunkin kuvan tuonne galleriaan, joten kuva johon nieppi ja campv viittaavat on nyt # 3/5

5. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

En tarkoita pisamia. Koska en ole kyseistä mallia koskaan nähnyt livenä, niin ainut vertailukohta tässä on Simoksen ja Kyltsin kuvat samasta mallista. En ole minäkään mikään kuminaamojen ystävä, photoshoppaus tässä suhteessa on perseestä. 3/5 on hyvä kuva, itse olisin ehkä käyttänyt valoa eritavoin.

6. Vs: Lisää lisäversioita muotokuvauksesta

2/5 on hyvä.
    hiukset kiinni tuo malli on nätimpi kuin hiukset auki.
    poseeraus ja kuvakulma on kiva ja valo on juuri hyvä ja hyvin hallittu tuollaseen kuvaan.
    tää esilläoleva on liika jyrkkä, musta on liian musta vaikka se onkin tarkoituksella.. olisin kuitenkin toivonut jonkun linjan tai vähän avausta..
    EDIT:
    okei, onhan siinä vähän avattu..

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Kiitos ja kumarrus kommenteista. Omasta mielestäni onnistuneimmat nousivat näissä kommentissakin esille. Vertailin samasta mallista otettuja myös muiden kuvia ja kyllä valaisulla ihmisen aika erinäköiseksi näköjään saa. Opettelua siis riittää.

8. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36

Valon jyrkkyys ja tietynlainen ehdottomuus tekee etenkin esillä olevasta hyvinkin mielenkiintoisen.