Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Aina päällä vaiko ei?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana stabacus, 29 Kesäkuu 2011.

  1. ernu

    ernu

    55
    0
    0
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Tietokoneen käynnistys on hieman vaivalloisempaa kuin kameran. Ei käynnisty sekunnin osissa. Hieman eri asiasta kyse mielestäni.

    Itse pidän kameran virrat aina off-asennossa kun laitan kameran laukkuun.
     
  2. zouwi

    zouwi Member

    38
    0
    6
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Itselläni on kamera oikeastaan ihan aina päällä, oli laukussa, käsissä, pöydällä, laatikossa odottamassa reissua tms. niin päällä on. Ei se nukkumassa ollessaan niitä akkuja syö juurikaan, ehkä 3-4kk on latausväli akuille jos en ihan hirveästi kuvaile ja koko tuon ajan se tosiaan istuu valmiustilassa.

    Ikinä ei ole akut loppuneet kriittisiin tilanteisiin eikä ole ollut vähissä/tyhjänä laukusta/repusta nostettaessa vaikka ei ole mitään sisäseiniä tms. kantovälineissä. Siellä ne kivasti kolisevat toisiaan vasten. Filmikamerat ovat käytännössä aina viritettyinä jos vaan on filmi sisällä, useimmissa en jaksa mitään lukkoa pistää päälle tai mitään. Elämäni aikana en muista että olisin kertaakaan poiminut kameroitani mistään käteen niin että olisi vahingossa otettua laukussa linssinsuojasta kuvaa tai missään filmissä en muista ikinä nähneeni mustaa ruutua välissä jossa tiedän kameran olleen repussa/laukussa viritettynä ja ilman lukkoa. Useamman kuvan oon kyllä menettänyt kun on pitänyt räpeltää millon mitäkin, aika usein jo pelkkä linssinsuoja on liian hidas ottaa pois, on pitänyt opetella pistämään ne tiettyyn asentoon että löytää helposti kädellä ottamaan pois samalla kun nostaa kameran silmille.

    Salamat yleensä laitan pois päältä kun ne menee pussiin, kameran kärjessä keikkuessa ne menee nukkumaan ja heräilee samaa tahtia kameran kanssa. Niissä mulla on eneloopit sisällä, nekin saattaa viettää kuukausia hyllyssä ladattuina/jokunen kuva kuvattuna. Eipä niistäkään ole ikinä veto loppunut kesken.
     
  3. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Salamaa en omista mutta Nikoneillani kuvaan kamera sammutetaan jopa kesken kuvauksen jos tauko pitkä vanhasta pokkari tottumuseksta.:( mutta muistikorttia vaihtaessa rohkeasti olen päällä pitänyt ainakin objektiiveista en muista vaikka ennätys määrän lähipäivän taas vaihdellut niitä...
     
  4. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Itse olen siirtyny siinäkin päinvastaiseen suuntaan. ekohippityhjäkäyntimittari osaa kertoa että auton ensimäisen vuoden ja 3 kuukauden aikana on tullut vältettyä tyhjäkäyntiä yli 4 tuntia. (oli se sitten turhaa tai ei.)

    Kamera aina pois päältä, Tietokoneista nykyisellään päällä vain yksi, tosin siinä ei ole näyttöä eikä näppäimistöäkään, joten se on tarkoitettukin serveriksi / etäkäytettäväksi ihan mistä vaan.
     
  5. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Kamerat ja salamat on poissa päältä silloin kun niitä ei tarvitse (laukussa tms.)
    Toki mekaaniset ja perinteisellä käsivirittimellä varustetu kamerat ovat valmiiksi vireessä.

    Tietokone on "päällä", eli menee nukkumaan jos ei tuntiin sorki mitään tai sitten pistän suoraan nukkumaan illalla napin painalluksella.
    Virtoja en kyllä viitsi ottaa pois, joutuisi käynnistämään uudestaan ja avaamaan kaikki ohjelmistot takaisin...
     
  6. TStoor

    TStoor Well-Known Member

    3 160
    76
    48
    Vs: Aina päällä vaiko ei?

    Kaikki menee kiini, kamerat, salamat, tietokoneet (yöksi).
    Esim markku kolmonen on toimintavalmiina melkein heti, niin en käytännössä ole huomannut eroa kun sen laukusta nappaa. Kyse on kai (pinttyneistä)tavoista eli jos tämän operaation tekee aina samalla tavalla, omalla tavalla, niin kait sitten nopeuskin on kohdallaan.