Ei kait siinä muuta, mutta jos hakee rauhallisempaa elämänrytmiä, niin 24h näyttö ja pelkkä tuntiviisari heikentää mahdollisuuksia ainakaan sen kellon varaan rakentaa minuuttiaikatauluja. Eli ajatuksena muuttaa aikakäsitystä vähän väljempään suuntaan. Vaikka tuokin on temppu, niin kyllä se vähän toimiikin...
Mä olen nähnyt Suomen vanhimman julkisen kellon, edelleen käytössä olevan, koneiston. Se tosin taitaa käyttää vain yhtä kellotaulua. Hieno oli aikarauta. Kuvia ei esittelijän mukaan saanut julkaistavaksi ottaa, joten en ottannut Itselle kellot on olleet aina vain käyttöesineitä. Mutta tärkeitä. Hyvin voi samaistua ajatukseen Olli Knuuttila:n kellosta. Sain ensimmäisen aivotärähdyken kolmevuotiaana, ja heti sen jälkeen migreenin diagnoosina. On ollut aikoja, jolloin aika olisi voinut rientää nopeamminkin. Mutta kellohan on ihmisen keksintö. Myös tulukset/kipinärauta ja kompassi toimii, jos aikaa haluaa tietää. Tai tikku ja kompassi jne. Kellojahan voi myös periä, ja itse asiassa perintökello kertoo paljon. Ehkä jopa enemmän kuin kamera..?