Moip! Olen uusi tällä foorumilla ja vaikka valokuvausta on useita vuosia jo takana, tuntuu menevän sormi suuhun tätä foorumia syynätessä, kun ei ole oikein termit hallussa jne. Kyselenpä tässä vähän näin tilaisuuden tullen.. Kalustona minulla on canonin 50d, jonka kaverina lukuisia linssejä ja Sigman salama. Kuvaustaustoja löytyy, kuten myös Elinkan MiniLite studiovalosetti. Lienee melkein jopa turhaa sanoa, että eihän noilla 250 W polttimoilla ole päässyt tuumasta toimeen.. Olisikohan näin lähes nollabudjetilla viksumpaa kustantaa settiin 1000 W (tai muut noita entisiä tehokkaammat?) polttimot, vai siirtyä suoraan himoitsemiini studiosalamiin? Diditarvike.fi:ssä olisi myynnissä esimerkiksi Lumisoftin Di250 studiosalamasetti. Elinkalla olisi myös omansa (D-lite plus), mutta kyseisellä paketilla hintaa on puolitoistakertaisesti, ja välkkyjä olisi vain kaksi. Hakkaako se Elinkka Lumisoftin tosiaan 6-0? Potrettien kuvaus siis tarkoituksena, ihan studiotiloissa. Peruspihtivalaistukseen ja glamourvalaistukseen olen jonkin verran tutustunut, myös high-key kiinnostaa. Omalla kalustolla oikein mikään noista ei ole ollut mahdollinen. Suunnattomat kiitokset vastauksista!