Aloittelijana filmikuvauksen maailmassa ja olisi kysymys liittyen kyseiseen filmiin. Kävin liikkeessä kyselemässä kehitystä ja pitäisi saada tietää, kehitetäänkö filmi C-41 prosessilla? Liikkeessä eivät osanneet kertoa eikä filmissä tai pakkauksessa lue prosessia. Tästä tiedosta olisin kiitollinen.
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys ei kehitetä c41-prosessilla vaan ihan omilla kemikaaleilla, jotka ovat mv-prosessiin tehty.
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys Savonlinnassa oliko nyt Kuvakeskus? Mv filmeihinkö ei siis käytetä c-41 prosessia vai?
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys Okei tämä auttoi paljon kiitoksia! Onko jotai suositeltavia liikkeitä netissä, missä kyseisen filmin kehitys onnistuu?
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys Kovin moni paikka ei taida enää mustavalkoisia kehittää, ja hintakin taitaa olla vähän korkeampi kuin C-41-kehityksessä. Jos yhtään enempää aijot mustavalkofilmiä käyttää kannattaa opetella kehittämään negat kotona, se on helppoa ja lähes ilmaista.
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys http://www.telefoto.fi/page.php?id=5 Tuommoinen on ainakin. En itse ole käyttänyt mitään noita palveluita kun itse kehittelen.
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys Tosissaan, jos/kun alat kuvaamaan mv-filmiä, niin kannattaa ruveta itse kehittämään. Jos osaa ruokaa valmistaa niin osaa filmiäkin kehittää. Kehitteeksi voi hommata esim. Rodinal, Kodak Hc-110. Ihan sama mikä kehitteen pysäyttäjä. Kiinnitteeksi esim Ilford Rapid Fixer. Loppu huuhteluun esim Kodak Photoflo. Lisäksi tarvit filminkehitystankin esim Paterson tai Jobo. macodirect.de saat nuo kaikki tilattua ja youtubesta löydät paljon apua kehitykseen.
Vs: Agfaphoto Apx 400 professional mustavalkofilmin kehitys Fotoyks kehittää mv:tä, mutta itsetehtynä paras.
Jos päädyt tätä filmiä joskus kehittämään itse niin suosittelen kokeilemaan ISO 800 tai 1600 herkkyydellä kuvattuna ja Rodinalissa tunnin semi-stand -kehityksellä kehitettynä.
Suosittelen myös itse kehitystä. valokuvaaja Mikko Kankainen Tekee kyllä myös kehityksiä, jos ei halua lähettää esim. Carmencitalle Carmencita Film Lab – Professional Film Lab based in Valencia, Spain Olen vain värikehityksissä välillä käyttänyt tätä viimeistä. Ensimmäistä mv ja väri. Kokeile ensin vaikka "lomafilmillä" pidätkö jäljestä.