Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Saahan sitä hyvinvarustetuista valokuvausliikkeistä, ei ole vielä mikään ongelma rullafilmin löytyminen, vaikka ei ehkä ihan siwasta löydy tai jokaisesta pikkufotoliikkeestä
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Kinokoon tuttavuuden perusteella tuo rullakoon APX 100 kuulostaisi kyllä hyvin houkuttelevalta, nostalgiaemulsiot ovat jotenkin ruvenneet miellyttämään, mutta onko sillä loppujen lopuksi ebay-vaivojen vertaa väliä, kun kohtuuhinnalla (Saksasta) saa FP4:ää alias Adox CHM 125:ttä ja CHS 100:aa? Huomaako tavallinen kuolevainen edes mitään eroa?
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? onko kukaan kehunu tuota apx400? tuntuu ettei siitä "kukaan" tykkää mutta apx100 on ylistetty. ainakin "pimiökurssia" jota tuossa pidin, näytti hyvältä myös apx400 + rodinal
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Mä pari rullaa kokeilin APX 400:sta enkä oikein innostunut. Pitää joskus varmuuden vuoksi kokeilla lisää kun sitä taitaa pari rullaa olla jossain.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? APX ei oikein iskenyt, mutta kyllä se Scalan harmaaskaalat ovat aivan mahtavat (vaikkakin pitää negaksi laittaa). 5 rullaa jäljellä. Ostin niitä technikdirektistä ja sieltä ei näköjään sit löydy lisää.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Osu ebayssä vastaan joku joka myy kasoittain Scalaa, jos kiinnostaa: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130112188486&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=130112187993&itemcount=12&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&usedrule2=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget Tuolla oli vaikka miten monta viiden rullan erää.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Näemmä uutta Scaalaa saa vielä briteistä: http://www.process-supplies.co.uk/process-supplies-products/view_sub_sub_category.aspx?sid=1637710089&cat_id=13&sub_cat_id=39&sub_sub_cat_id=188 (tuli ilmi kun etsin kuka myisi SFX 200:sta)
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? ..jos joku turkulainen tilailee tuoltapäin tms. kaupasta jotain niin mä voisin liittyä kokeeksi mukaan, en ole vielä sen enempää skaalaa kuin sfx 200:stakaan koittanut ja molempia voisin pienen erän kokeeksi hankkia..
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Jyväskylässä Foto Saarinen ainakin mainostaa nettisivuillaan, että nyt sitä taas saa, ainakin kemiaa, Rodinalia etc... On kuulemma hyllyssä.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? mä oon mukana 5x120 koossa jos tuota saa kehitettyä jossain.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Jos meinaat Skaalaa niin itse ajattelin kehittää sen negatiiviksi, onnistuu normaalimenetelmin. Positiiviksi sen saa kuulemma itse kehitettyä esim. Tetenalin mv-positiivikemiasetillä (siinä missä muutkin mv-negafilmit.) ...jos joku projektori tulee joskus hommattua niin saatan joskus koittaa tätäkin vaihtoehtoa. Taitaa venyä kesän yli se haihatus.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Arka Laboratoire 52 rue Notre-Dame des Champs, 75006 Paris, France kehittää edelleen Scalaa.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Tiedätkö mitä ne veloittaa, eivät suoraan sivuillaan maininneet? Tuli tilattua ohimennen 5 rullaa Scalaa lumiere-shopista samalla kun tilasin sieltä pari muuta juttua (erityisesti Adotech CMS-kehite Adox CMS 20-filmille). Kai se pitää sit kokeilla tätäkin juttua ja turha sitä on negaksi kehittää kun ei siinä sitten mitään erikoista enää ole. Löytyi kyllä massive dev chartista ihan hyvät ohjeet negakehitykseen (Rodinalilla tai Studionalilla). Studional taasen on sama kuin Rodinal Special jota tuli samalla tilattua pari pikkuputelia samasta paikasta ihan piruuttaan, kun ei ees maksanut pahemmin Nyt vielä uupuu se SFX 200. Sitä tiettävästi maaliskuussa valmistettiin pieni erä joten kyllä sitä jostain aina löytyy. EDIT: oli maailman sekavin lauserakenne. Nyt ei ole enää kuin toiseksi sekavin.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Ja ei pelkästään "kuulemma", vaan on. Tuossa nököttävät, näkyy tähän koneen äärelle... Rodinal, Neutol ja Agefix hyllyssä, jotain muutakin niillä taisi tukussa olla. Kun vaan muistaisi mitä se oli. Neutol WA muistelee kollega tuossa.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Joo-o, kyllä niitä kemioita taas tehdään. Jossain tapauksissa pakkauksiin on kai tullut muutoksia, esim. Agfan logo voi olla eri tavalla tai puuttuu (nimi toki yhä näkyy.) Filmejä ei edelleenkään tehdä, mutta ehkä ensi vuonna jos FotoImpex saa tehtaat pystyyn. Kaikenlaisia 2005 ja sitä ennen tehtyjä eriä vielä kiertelee tukkureilla yms. eli kanavat eivät ole vieläkään kuivuneet, siksi joitakin filmejä yhä saa. Erityisesti 135-APX:ää tuntuu riittävän joka tuutista mutta Scalaakin vielä on.
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? tosiaan Tampereella fotoHertellissä on jonkin aikaa taas ollu neutolia, agefixiä ja rodinaliakin kai, olikohan vielä jotain muuta apuainetta tms..
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Pari vuotta sitten kehitytin yhden kinokoon Agfa Scala filmin. Hintaa postikuluineen oli hieman yli 20 euroa. Tarkoitukseni on ehkä ensi viikolla lähettää sinne muutama Agfa Scala kehitettäväksi. Ilmoitan sitten filmit takaisin saatuani; mitä nuo maksoivat. <SIZE size="60"]Edit: Korjattu kirjoitusvirhe</SIZE>
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? Jos joku kaipaa niin nyt on näemmä peräti niinkin tuoretta kuin 2009 erääntyvää Agfapan APX 100:sta 120-koossa myynnissä isompi satsi (45rll): http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=006&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=160124312595&rd=1&rd=1 Jos joku tuohon ryhtyy niin mä voisin kait ostaa siitä kymmenen tai vähän päälle rullaa pois jos satsi muuten tuntuu liian tuhdilta...
Vs: Agfan tuotteet tulossa taas takaisin? En tiedä, kuinka paljon Agfaa on rullakoossa Suomessa markkinoilla mutta olin aivan ällistynyt, kun Hämeenlinnan (Tiiriön) Citymarketin talossa olevassa pikkuliikkeessä oli varmaan 10 rullaa molempia rullakoossa. Hinta oli vissiin 4,90 kpl.