5D Mk III hajos just parahiksi ralliloissa ja sain Nikonilta pikalainaksi Nikon D810 -rungon ja otsikossa mainitun kakkulan, että sain edes jotennii hommat hoidettua ralliautot kuviin. Olen yleensä vierastanut pitkiä kolmesatasia kun on tuntunut minusta urheilukuvauksessa vähän sohimiselta EF300/2.8lla kuvaaminen, monopodit ja kaikki.. Mutta voihan kauhistus että oli ihana objektiivi tuo pieni ja sievä ja kevyt (750 g!) 300nen: http://www.nikon.fi/fi_FI/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/af-s-nikkor-300mm-f-4e-pf-ed-vr Missä yhden aukon häviää niin sen voittaa käsittelyn helppoudessa ja raahaamisen vähyydessä.. Millonkahan Canoni sais vastattua. Tuossa räpsy:
Vs: AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR voihan immukka! Jeps Olen täällä kehunut 300mm/4 PF:ää jo muutamaan otteeseen. Kenttäoloissa huomaa, että kyseessä on aivan vallankumouksellinen objektiivi.
Vs: AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR voihan immukka! Olen tässä pohtinut hankkiako nykyiseen 70-200 2.8:iin 1.4x jatke vai laittaako tällainen uusi 300mm. Jatkeen kanssa pääsisi hieman edullisemmin mutta toisaalta näiden kehujen jälkeen päätös hankaloituu taas. Toistaiseksi on aika hintsusti käytettynä liikenteessä noita 300mm laseja.