Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

AF-S 50mm f/1.4G tarkennus ongelma

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana telf, 16 Joulukuu 2011.

  1. telf

    telf

    324
    0
    0
    Huomenta,
    Onko muilla ollut AF-S 50mm f/1.4G opiskan kanssa tarkennus ongelmia?
    Eilen illalla pitkästä aikaa ruuvasin opiskan runkoon kiinni ja lähdin kuvaileen, opiska tarkensi äärettömään hyvin, mutta lähemmäs tarkennus jumitti noin 0.7m. Ei auttanut tarkennusrenkaan pyörittelykään. Sitten tarkensin takaisin äärettömään, ja pyöräytin rengasta ja jumitti 0.7m => sama homma. Tällä kertaa manuaalisesti äärettömään ja tämän jälkeen moottorilla lähemmäksi. Nyt opiska monen napinpainalluksen jälkeen tarkensi 0.45m. Tämän jälkeen opiska jumitti äärettömään tarkentaessa noin 1.4-1.5m. pienen pyörittelyn jälkeen tarkennus ei jumita manuaalilla vaan automaatilla taas (ja tämän jälkeen jumittaa taas myös manuaalitarkennus).

    Vaikuttaisi ihan niinkuin linssi paketti olisi irti, vika olis ns mekaaninen vika. Opiska ei ole tippunut eikä sitä ole kolhittu.
     
  2. Vs: AF-S 50mm f/1.4G tarkennus ongelma

    Hyvin on toiminut.
     
  3. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: AF-S 50mm f/1.4G tarkennus ongelma

    Kaveri ei kai kaivannut tuota tietoa:) Laita optiikka takuun alaiseen korjaukseen mikäli takuuta on ja et ole itse aiheuttanut vikaa sillä tavalla että se huomataan.
     
  4. telf

    telf

    324
    0
    0
    Vs: AF-S 50mm f/1.4G tarkennus ongelma

    Itse asiassa, olishan linssin voinu laittaa huoltoon, ja olla itkemättä tänne. Ajattelin vaan, että onko kanssa veljiä/siskoja. Linssi noin 3kk vanha :(. JAS:han takuuhuoltaa kaikki suomessa olevat takuunalaiset linssit?
     
  5. Vs: AF-S 50mm f/1.4G tarkennus ongelma

    Joskus olen rasvauttanut edellisen 50/1.8 AF-D takuusen JAS:ssa.
    Ongelmat oli samanlaiset mutta ei noin pahat, mutta ilmenivät pääasiallisesti lähelle tarkennettaessa satunnaisesti. Tarkennusrengasta kiertämällä ei tuntunut mitään ihmeellistä jäykkyyttä. Rasvauksen jälkeen kaikki oli OK, tarkennusrengas oli todella hyvin pyörivä ja toimi hienosti.