Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

af nikkor 1,8 50 mm

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana J.Kimonen, 6 Tammikuu 2006.

    nyt kehumaan tai haukkumaan.Olen itse harkitsemassa kakkulaa filmipuolelle,jotkut sanoo jopa paremmaksi kuin af nikkor 50 mm 1,4,mene ja tiedä. Hintaeroa kakuissa 300e ,mutta valovoimassa aika vähän,entä terävyys?? kellä kokemusta,kommentteja
     
  1. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 817
    686
    113
    Ehdottoman hyvä, ellet tarvii tuota lisävalovoimaa. Kaikki kehuvat yhdeksi Nikonin parhaista laseista, enkä voi kuin yhtyä tähän käsitykseen.
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hyvä optiikka on. Tosin noita 50mm 1.4 on pyörinyt nyt kuukauden aikana välillä dc myyntiosastolla noin kahden sadan euron hintaan joten se ei varmasti huono ostos olisi. En ole tuota piirtoa nähnyt tuosta 1.4, että miten paljon heikompi se on kuin tuo 1.8 mutta todennäköisesti koettaisin hakea käsiini tuollaisen käytetyn 1.4. Uutena sitten jos pitää ostaa niin 1.8 joka on tosiaankin hintaansa suhteessa paras optiikka mitä onkaan.
     
  3. Jimi

    Jimi Member

    85
    0
    6
    Olen kuvannut molemmilla laseilla. 1.4 oli vanhempi Deetön versio. Käsin tarkentaminen oli hankalampaa tarkennusrenkaan toteutuksen johdosta. Lisäksi se on painavampi, mutta kokoeroa ei muistaakseni paljoa ole. Jämäkkyydessä 1.4 kyllä vie voiton... Eli D-malli kannattaa mielestäni hankkia, mutta tuo valovoima kysymys on täysin hintaerosta mielestäni kiinni.
     
  4. Rakenne on kummassakin melko muovinen, 1,8 on supermuovinen.
    En minä terävyydessä eroa nähnyt, riippuen saitista mielipiteet menevät ristiin.
    1,4:n bokeh manitaan usein paremmaksi, mutta varsinaista vertailua en ole itse tehnyt. Sinänsä harmi, kun se olisi ollut helppoa. En minä mitään eroa huomannut tuon E-sarjalaisenkaan piirrossa.
    http://www.kameralaukku.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4222

    Tuolla vertaillaan bokehia:
    Bokeh
    Tuolla kommentoidaan muuten:
    Normal Lenses For Nikon 'F' Mount