Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Time Laps -osaamista suomessa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.A.K., 11 Helmikuu 2014.

1. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
    North (timelapse)

Suomen luontoa eri vuoden ja vuorokauden aikoina. Mukana tähtitaivaan liikkeitä ja revontulia. On ilmeisesti tekijän ensimmäinen julkaisu.

Asetukset kohtaan HD ja täysi näyttö. Upea video kerrassaan.

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Onhan nämä upeita. Tuossakin mennyt muutama yö kuvatessa ja varmaan pari editoidessakin :)

3. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Mahtavaa!

4. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Hmm. Aika tavalla omalla näytöllä raidottaa ja palikoittaa tuota.

5. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Samoin. On jouduttu pakkaamaan kun on laitettu verkkoon, luulisin.

6. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
  7. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Mun mielestäni näytti noin äkkiseltään paremmalle. Ei näyttänytkään muuta kuin alussa ja se varmaan liittyi odotuksiin. Kantsuis laittaa Vimeoon. Se pakkaa vähiten.

8. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

9. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Ehkä se ei ole pakkausongelma sitten? Ainakaan palveluntarjoajan päästä. Katsoin oikein huolella sen nyt, niin siinä oli kaikki terävät osat antialiasoimattomia. Onko se kuvattu jollain kameralla, jossa ei ole antialisointia - pahan näköistä yksityiskohdissa. Samoin bandingiä on niin, että näköä haittaa ja rupeaa vaan seuraamaan liukujen porrastuksia. Muutenhan kuvaajalla on visuaalista silmää, mutta videon kuvaus- tai tekovaiheessa on jokin mennyt pieleen tai sitten sitä ei vaan ole pystynyt tekemään maksimaalisella laadulla.

10. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Onkohan tässä legoilussa tulevaisuus kun tulee nämä 4K-kamerat?

11. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Se voi olla :)  Sieltä on tulossa uusi kääre H.265, mitä se sitten pitääkään sisällään...

12. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Joka jutun voi kokea niin eri tavoilla.

Itse näin sisällön. En teknisiä virheitä tai puutteita.

13. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

Juu, minä katselin myös pakettia, johon tuote oli kääritty. Näyttelyissäkin katsoo muutakin kuin kuvan sisältöä; vedostusta, kehystystä, ripustusta, valaisua, näyttelykokonaisuutta; kuvien määrää, kokoa -kaikkea asiaankuulumatonta siis. Otin äänet kyllä pois, siinä poistin häritseviä elementtejä häiritsemästä itse asiaa ;-)

14. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Omasta puolestani pahoittelen - minkä sitä koira karvoilleen mahtaa. Olen tottunut monitoroimaan artifakteja ja pakkaa sisältö unohtumaan jopa siinä ;) Tosin olen tavattoman suurpiirteinen, mutta tässä on niin suuri dissonanssi valokuvauksellisen osaamisen ja kuvautumisvirheiden - varsinkin sen antialisoinnin osalta, että sitä jää pakostakin fundeeraamaan laadullisia ongelmia.

15. Lupe

Lupe

12
    0
    0

Kiitokset kaikille kommenteista!

Omalla koneella 4K versio näyttää todella hyvältä VLC kautta pyöritettynä, kuten myös 1080p. Aluksi Youtubeen ja Vimeoon meni 1080p. Myöhemmin vaihdoin Vimeoon 4K version, mutta sutuksi menee molemmat, valitettavasti. :( Vimeossa tosin vähän vähemmän.

16. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Jep, esimerkiksi puiden rungot ja oksat eivät antialisoituneet kunnolla ja vaaleansiniseen taivaaseen ilmaantui bandingia paikka paikoin oikein kunnolla. Ei noille oikein taida olla kunnollista esityspaikkaa muuta kuin oma servu sitten jonkun palveluntarjoajan kellariin :) Harmi, yleensä Vimeo pakkaa vähemmän kuin Youtube ja siksi mm. animaattorit työntävät sinne demojaan. Itse leffahan on hienoa katseltavaa ja jossain muussa yhteydessä varmaan olisi ollut kiinnittämättä pakkausvirheisiin huomiota, mutta tämän julman raadollisen foorumin luonteeseen kuuluu kaikkinainen repostelu ja tekninen ihmettely :) Tuon ongelman ratkaistuasi, sinulla on siinä ensiluokkainen timelapse demoreel.

17. Vs: Time Laps -osaamista suomessa

onneks olkoon hienosta työstä. Jaoin linkkiä watzepuukissakin, toivottavasti on ok sun puolesta?
    Kuinka pitkä oli ruutujen väli esim revontuliosuuksissa?