Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Äkkiä valitsemaan parhaita

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Jukkis71, 19 Joulukuu 2013.

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Vaikkapa niin. Snorklaajia on enemmän kuin pullojen kanssa sukeltajia - varsikaan 50 metriin. Metrinkin pinnan alla on joskus ihmeellinen maailma.
     
  1. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Kameroita suunnitellaan yleensä kameraliiketoimintaa varten ja sen ymmärtämiseen ei kameraharrastajien järki riitä, vaikka mielikuvittelua sen suhteen onkin.
     
  2. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Suurimpaa osaa hankkimistani järjettömän halvoista kuvauskamoista ei Suomesta ole edes löytynyt, joten olen sikäli ihan tyytyväinen omaan moraaliini.
    Toisaalta sanoisin, että ne yrittäjät jotka perustavat menestyksensä kiinalaisen rojun maahantuontiin, eivät ansaitse asemaansa tässä yhteiskunnassa jos eivät sen parempaa businesta pysty keksimään.
    Edit: Herroja kuten pressan vävyn Komulaisen toimien tukemista en ymmärrä lainkaan, siinä on jotain niiiin kotimaisuuden vastaista , mitä en todellakaan arvosta.
     
  3. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    On jo sinänsä moraalitonta, että kaikkea skeidaa tehdään niin paljon, puhumattakaan, että niitä pitää vielä ostaa, mutta kun ihmiset nyt yleensä kuitenkin haluavat roinaa ympärilleen ja kaikki eivät joko kykene tai halua ostaa suoraan kiinasta tai muualta missä niitä teetetään orjatyövoimalla niin kaipa se kiinalaisromun maahantuoja sen asemansa siinä ansaitsee kuin sen romun käyttäjäkin, luulisin ja kertyyhän siinä sitten jokunen veroeuro sentään :)
     
  4. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Jos ostaa Kiinasta suoraan, on moraali kunnossa, mutta jos tuo myydäkseen muille, ei ansaitse paikkaa yhteiskunnassa? Oliskohan tuo vähän moralisointia?
     
  5. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    On, todellakin on, miksi tukea jotain halpatuontia, koska se toimii jo netissä ilman rahastajiakin.
    Mikä into on tukea halpamaiden maahantuontia vain siksi, että joku saisi siitä keinon elää suomalaisen työn kustannuksella? Ne harvat jotka tilaavat noita alle 22€ nyssäköitä Kiinasta, ovat sentään aika harvassa suhteessa todelliseen maahantuojakauppaan, pitäisikö sitä tukea, en minä ainakaan.
    Moraalia on monenlaista, minun moraalini on tässä tullut aika hyvin esitettyä.
     
  6. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    En todellakaan ymmärrä näkökantaasi, miten siinä suomalaisen työn kustannuksella eletään, ilmeisesti ostat kaiken muunkin suoraan tehtailta, että paha suomalainen tukkuri ei pääse imemään verta?
     
  7. Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Ahaa, ajattelet siis, etteivät kameroiden suunnittelijat oli kuvauksesta innostuneita/pitäviä visionäärejä, vaikka prosessi onkin laaja-alainen ja montaa ammattikuntaa koskeva.

    Mistä sinä tiedät, kuinka moni meistä ymmärtää tai ei ymmärrä kameraliiketoimintaa? Jos maailman parhaat tuotteet olisivat olleet kiinni vain tuosta ajatuskulusta, olisimme paljon köyhempiä sen suhteen. Kannattanee mennä takaisin valokuvauksen historian luennoille.
     
  8. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Uskon että menestyvään liiketoimintaan kuuluu asiakaskentän kuuleminen.  Myös Nikon F:n huimaan menestykseen pian ilmestyttyään kerrotaan kuuluneen tarkka tarpeiden ja toiveiden kuuleminen valokuvaajilta jo kameran  suunnitteluvaiheessa.
     
  9. Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Ääni Ricoh GR:lle, vaikka se ei ollut koko listassa, eikä kukaan myöskään kysynyt.
     
  10. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Canon 20 D.
    Toimii yhtà hyvin kuin ennenkin, eikà hintakaan ole suhteessa tippunut niin paljon kuin monella uudemmalla.
    Kàytàn sità vielà ensivuodenkin.
     
  11. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Jos suomalainen ei keksi muuta duunia kuin tuoda maahan halpaa rojua kiinasta, menee siinä kyllä hyvä työntekijä hukkaan, kansakunta kärsii väärän suuntaisesta kauppataseesta eikä Suomessa synny mitään mikä toisi meille viennin kautta tuloja.
    Vaikka Suomi olisi täynnä rojun maahantuojia, jonkun täytyy jollain tavalla ansaita ne rahat millä ne rojut ostetaan.
    Jos itse ostaa juuri oikeaan tarpeeseen rojua, ei ainakaan aiheuta ylimääräistä miinusta pauppataseeseen, koska ne rojut tulee käyttöön, eikä jää varastoihin happanemaan koska tuli tilattua väärää kamaa vääriä määriä, joita varastoja sitten maksetaan niillä kymmenkertaisilla hinnoitteluilla rojuille jotka sattuu menemään kaupaksi. Ei mene oikein minun kaaliin.
    En osta rojua vain ostaakseni, eikä ne itse asiassa ole edes rojua sikäli kuin ne täyttää tehtävänsä, kuten käytännössä kaikki pikku ostokseni toistaiseksi.
    Suurin osa ostoksistani on luokkaa 2-5€ ja harvat ovat lähellä alvivapaata n.22€ kokonaiskulua.
    Voithan sinä minun puolesta ostaa 50€ kankaisen harmaakortin jonka saa kätevästi kasaan kiertämällä kehys kahdeksikoksi ja pistämällä se sitten mukana toimitettavaan pussukkaan, minä ostan se suoraan samalta toimittajalta alle 10€ hintaan kuluineen, ja olen erittäin tyytyväinen.
     
  12. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Minunkin mieletäni te muut voisitte suosia kotimaista.
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Juu, mulla on semmoinen Lastoliten kasiksi pyöräytettävä harmaakortti jonka laitan pussukkaan, ostin sen kivijalkakaupasta, maksoinkohan siitä 15€ joka tapauksessa olen ihan tyytyväinen :)
     
  14. Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Yksi toimiva tapa on hankkia kameralaukuksi vaikkapa Globe Hopen tai Marimekon laukkuja. Monet niistä ovat hyvin passeleita tuotteita ja lisäbonus on se, etteivät ne ihan ensi silmäyksellä näytä kameralaukulta.
     
  15. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    No, tässä eräs "suomalainen" kauppa ja sen hinta: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18781/vvrc/Lastolite-Ezybalance-1250
    Hinta hieman yli 40€ kuluineen, jos olet oikeasti ostanut vastaavan 15€ hinnalla, niin haluaisin tietää mistä sen hankit?
    Oman vastaavan hankin aikoinaan täältä, muistin hinnan hieman väärin, se olikin alle 6,50€ kuluineen:http://www.ebay.com/itm/261129325879?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
    Mutta niin tai näin, niin itse kukin taaplaa tyylillään, minä omalla ja sinä omallasi.
     
  16. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Nonni, olet asian ytimessä, eli väännät vitsiä asiasta joka ei ole vitsi lainkaan, mutta ihan kuinka vaan.
    Minä en suosi rojun maahantuojia, joten hankin ne suoraan sieltä mistä halvimmalla saan, piste!
     
  17. Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Silti peräänkuulutat jatkuvasti että se polkupyörä pitää ostaa kotimaasta...
     
  18. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Tähän Nokia kompastui, kaikki Nokian teettämät tutkimukset kertoivat, että kukaan ei halua puhelinta ilman fyysistä näppäimistöä.
     
  19. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Äkkiä valitsemaan parhaita

    Voi pojat, eihän nyt puhuta tuotteista joita valmistetaan Suomessa, vaan siitä onko järkeä tukea kaukoidän tuotteiden maahantuojia, vai ostaako itse suoraan netistä vastaavat tuotteet puoli-ilmaiseksi suhteessa noiden maahantuojien ryöstöhintoihin.
    En siis suosi ostamista kotimaasta, vaan ostamista kotimaassa tehtyjä tuotteita, ja se on aika eri asia.