Ostin täältä itselleni yashica C kameran, tässä olisi ensimmäinen räpsyni sillä ja myös ensimmäinen kehittämäni filmi! kyllä se kehittäminen jotenkin onnistui, tuli siitä ainakin kuva!
Vs: Rautatie Poikkeuksellisen hyvä otos uudella ja oudolla kameralla - ja ensimmäinen mv-kehitys vielä! uutta rullaa vaan koneeseen ja kuvaamaan.
Vs: Rautatie Jotenkin sympaattinen kamera tuo linnunpönttö kuvattavaksi, täytyy vain tutustua sen sielunelämään tarkemmin. Vaikeata tuntui olevan myös filmin pitäminen pölyttömänä kun sitä skannailin.
Vs: Rautatie epsonin v500 sillä skannasin ja tarkkuus oli vain 600 dpi, nuo filmin pitimet siinä on aika avuttomat.
Vs: Rautatie Täytyy vielä löytää suosikki filmi, tosin ei tuo kodakin t-max nelisatanen huonolta tuntunut jonka kehittelin hc-100:sella.
Vs: Rautatie Todella hienoa jälkeä, kaikinpuolin. En lähtisi vaihtamaan tmax 400 mihinkään. On erinomainen filmi ja mahdollistaa käsivaralla kuvaamisen heikossakin valossa. Noilla kottaraisenpöntöillä saa tärähtämättömiä kuvia aina 1/30 sek ajailla käsivaralta. Ja tuo tmax 400 voi suurentaa ongelmitta ainakain 50*50 cm kuviin, jollaisia itse olen niistä vedostanut. T Jukka
Vs: Rautatie Uskaltaisinko kysyä tällä arvostelusaitilla, että miten skannaat vai sinä taisit digitoida kameralla? Jaa, mutta mainitsitkin vedostamisen, eli suoraan paperille negasta?
Vs: Rautatie Olen todella tyytyväinen kameraani, mietin vain pitäisitkö hommata joku valotusmittari. Kun kantaa toista kameraa valotusmittarina, se tuntuu välillä työläältä. Joku filmillä pelailussa on kivaa, siinä tuntee olevansa käsityöläinen.