ei varmasti, varmaan jonkun hp pc protkulan joka vetää ensviikolla tiltin.. ..tais olla tietsikka (mikro pc tais olla tai vastaava) lehdessä kannettavat just arvostelus, ei apple kauhean hyvin loppujen lopuks pärjännyt.
Pittääpä tsekata läppäriarvostelu kun kohta pitäs itsekin toosa päivittää. Mikrobittiki testas MacMiniä pistämällä normi winkkukäyttäjän ompun puikkoihin. Kovasti sai pikku omppu positiivista palautetta.
Kyl apple on mun mielestä aika sellainen ihqun oloinen. Mut mä itse tyydyin ja ostin pc läppäriksi. Hyvä kompromissi tehon ja hinnan puolesta. Ja tyytyväinen oon vaikka eka kuukauden mietinkin et olikohan vika tikki kun apple tunnusti niin muikealta.
Ja mä saan ens viikolla pari gigaa käyttömuistia ja uuden kovon tähän masiinaan. Sitten ei tälle emolle enempää muistia saa(4Gb), joten ähäkutti.... Ei se tälläkään 2g muistilla ole enää hirveästi tökkinyt noiden isompienkaan kuvien kanssa, mutta lisämuisti ei photarin kanssa hukkaan mene. Kovalevytilaakin on kohta sen verran, että kun se rupee täyttyyn, niin pitää tilata 100 pack DVD:tä, että saa kuvat polteltua.
Ei oo ihan täysin vielä simahtanut. Jotkut toiminnit toimii. Positiivinen yllätys oli, että molemat tämän huoneen koneet alkoi heti pelittää netissä. Negatiivinen, että tulostus ei tietty pelaa ja TV:tä en varmaankaan osaa käyttää.
Tipe ostitko muuten jonkun tehokkaan läppärin vai muistelenko nyt ihan omiani? Kerroppa hieman kokemuksia jos olet ostanut.
Mac? Vastaus = EI => Otan vilpittömästi osaa. En tiedä millainen tietokone sinulla on, mutta minun on joka tapauksessa parempi Vastaus = KYLLÄ => Onnittelen lämpimästi ja olen kateellinen.
Ostin Acerin 4651 LMi:n ja siihen tuli 2GB käyttömuistia.. eli kaikki mitä siihin kiinni saa. Kyllä se 1.6GHz nopeuksisenakin vanhan Athlonin pöytäkoneen pesi nopeudessa, varsinkin RAW-muunnoksissa C1:llä, mutta ainoa huono puoli photoshopilla on minun mielestä pöytäkoneeseen verrattuna hidas kovalevy, joten jos swappaamaan joutuu niin aikaa kuluu enemmän, kuin SATA väyläistä kovoa käytettäessä. Hyvin on akussa riittänyt potku niihin tarpeisiin, mihin olen sitä tarvinut. Varsinaista kuvankäsittelyä en paljoa sillä tee, ihan jotain pientä. Sanotaanko, että 8Mpix digikuvien käsittelyyn riittäisi ihan pelkkä läppiskin. Näyttö on OK, tosin parempikin saisi olla.. kun on tottunut Sonyn 21" monitoriin, niin läppärin 15" SXGA+ näyttö on 'hivenen eri', vaikka parhaimmasta päästä pitäisi läppäreissä olla.... Miinuksena on mun mielestä helposti naarmuuntuva kuori, eli menee aikas nopeasti todellakin käytetyn näköiseksi. Sellainen hämä on ilmentynyt, ettei se aivan joka kerta 'tunnista' tuota DVD/CD combo asemaa, vaan pitää restartata ja taas asema löytyy. Pitää varmaan lapinreissun jälkeen ottaa myyjää yhteyttä ja kysyä, mitä tehdään. Skannattuihin kuviin meinasi kyllä jo tukehtua tyystin... juuri tuon swappauksen takia. Siksi tässä tilasin lisämuistia pöytäkoneeseen ja tosiaan tuolla DC-netin kyselyissä suositeltu Raptor kovona on kyllä aikas rapian nopea.. Kun skannaa 2400 dpi 67:an niin kuvalla on kokoa 16bit muodossa about 200 MB, joten ei siihen montaa tasoa tarvi tehdä, kun ruvetaan jo käyttämään kovalevyä muistina hivenen enemmän. No pitää katsoa, paljonko tuo muuttuu kun pöytäkoneessa käyttömuisti tuplaantuu....
Siinä ei kyllä hirveästi lohduta ne 4 gigan käyttömuistit ja massiiviset kovalevyt KUN virus tulee ja iskee. Ähäkutti.
Lohduttaa ne massiiviset kiintolevyt, itse ostin juuri 250GB ulkoisen kun niitä saa kohtuu hintaan. Helppoa ja käytännöllistä varmuuskopiointia. Onhan se hieman ylimitoitettu, mutta kun on vain muutaman kympin kalliimpi kuin pienemmät niin tähän päädyin. Muistien hinnat on kanssa pudonneet siedettäviksi verrattuna siihen mitä maksoivat kun 1,5v sitten kasasin nykyisen koneen. 1GB DDR400 kapulaa saa vähän päälle 100e, nykyinen 2*512MB dual channel moodissa riittää jos ei hulluttele. Eli lykätään tuota N-kirjaimella alkavaa diavehkeen käyttöönottoa koska muuten menee uusi skannerikin ostolistalle. PS. ainahan ne kamat voi tosiaan myydä, kusta rahat pihalle ja selvittyään reissusta ostaa uudet jos siltä tuntuu.
Millaisetkohan tuhot mahtaa ensimmäinen todella häijy Mac-virus aiheuttaa, kun mäkistit luulevat koneensa olevan immuuni? Luulisi viruksentekijöitä alkavan pikkuhiljaa kiinnostaa. Vaikka konekanta onkin pieni, se on kuitenkin homogeeninen (toisin kuin Linux-vehkeet), joten on helppoa tehdä hyvin tarttuva tuholainen.