En muista tämmöistä äänestystä olleen, joten kiva nähdä kuinka jakautuu.. Itse kuvaan filmille, lähinnä mustavalkoista 6x6-koossa, mutta joskus väriäkin ja joskus kinariakin. Digikin minulla on, pokkari tosin vain ja marginaalisessa käytössä. Lähinnä taskukamerana silloin kun en ole menossa kuvaamaan mitään.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Filmi Filmi & digi Digi Juuh, molempi pahempi, fiiliksen ja tarpeen mukaan.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Tällä hetkellä kuvaan ihan selkeästi enemmän filmille, ajallisesti. Kokonaiskuvamääriä jos tuijottaa, niin digikuvia on syntynyt viimeisen puolen vuodena aikana reilusti enemmän.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Kysymykseen "vieläkö kuvaat filmille?" on vaikea vastata, kun en oikein koskaan ole kuvannut filmille... Sen sijaan joskus (kun aikaa on riittävästi) olisi tarkoitus hankkia joku mahdollisimman jännä filmikamera. Ja kuvata sillä. Ajan puute vaivaa.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Sekä että, filmiä ja digiä. Välillä toista enempi, ja välillä toista. Olis vaa valosampaa että vois vähä loivempaaki kuvata ku delta 3200:sta.. Oon ollu huomaavinani tääl foorumilla viimeaikoina paljon filmiaiheisia threadeja, ihmisiä ostelemassa filmikameroita ja muuta aiheeseen liittyvää. Joku trendi selkeesti.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Määrällisesti digillä enemmän, mutta filmikamera on ollut viime aikoina paremmin mukana. Pieni filmijärkkäri kulkee kivemmin mukana kaupungilla ja onhan se jälkikin erilaista =)
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? tosi vähän oon kuvannu mutta sen minkä olen niin filkalle. digipokkari on mutta sillä kuvaillaan pelkästäänvideoklippejä mukuloista. pitäsi varmaan ostaa oikein videotaltiointi väline...
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Vain digillä. Haaveissa olis joskus vielä harrastaa, ja sehän tietysti tehtäis MV-filmillä.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Töissä pakon edestä teknistä dokumentointia digille, mutta eipä sitä oikeen harrastamiseksi voi sanoa. Mutta ihan harrastaminen jää pelkästään filmikuvaukseen. Digipokkari on, mutta on ollut laatikon pohjalla 1,5 vuotta... liekö edes akussa enää henkeä...
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Laitoin, että kuvaan vain digillä kun kamerassa on jo pitkälti kolmatta vuotta sama filmi.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Kapissa on kolme Konicaa ja yksi Mamija tonni joissa vilmiä uklkoilutetaan aina epäsäännöllisesti.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Filmille (mv filmiä, värifilmistä en juuri diggaa) kun digejä ei ole, samat kuvat sille saa ja ei tarvi murehtia, että uusi kalusto vanhenee hyllyssä nyt kun harrastuksen into laantunut. Sitten kun tuota nuosukautta taas pukkaa niin diginkin ostan kunhan valuuttaa saa haalittua kasaan, ne lasitkin pitäisi hommata myös, eli tonneja palaa. Filmille kuluja tulee kyllä se 200-300euroa vuodessa filmeistä yms, kuittien mukaan.
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Saituuttani kuvaan vain digiä, kinoruutu kun on niin kallis (ja hidas) - naurettava perustelu; digivehkeisiin on sinä n. kuutena vuotena jona niitä on mökistä löytynyt, kulunut yli 7kiloeeroa. Keskikokoa tai palkkia silti himoitsen ja myydään-palstan lukeminen on turvallista vain peukalot selän taakse nippusiteillä sidottuina (näppistä hakkaan nenällä). Muuten voi lähteä vähemmän viisaita ostotarjouksia. Filmille kuvaaminen on ajatuksena kiva, mutta käytännössä filmit tuppaa kameroissa vanhenemaan ennen kehitystä. Kynnys kuvanottoon on suurempi kuin digillä, jota käytän paljon muistikirjan korvikkeena. Digipimiö on myös tilankäytöltään ei niin vaativa, tilasta kun meillä on huutava pula. Ehkä sitten eläkkeellä ...
Vs: Äänestys: Vieläkö filmiä? Ei vielä, vaan jo. Digillä aloitin, mutta nyt on vanha Olympuskin säännöllisen satunnaisessa käytössä, kun noita pimiöhommia opettelen. Mustavalkoista totta kai.