Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Kun kuvaa vain mustavalkoista, niin ei tarvitse huolehtia oikeista väreistä eikä valkotasapainosta. Ihan vitun siistii!
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Jos nyt pitkän tauon jälkeen opettelisin vaan ton M/Vn kehittämisen ja vedostamisen. Niinkuin jukkis jo totesi ei tarvi murehita värien oikeudesta. Riittää kun saa valkoiset harmaat ja mustat kuntoon. Silloin kun aikanaan homman aloitin, oli vain huonon kirjaston huono valokuvauskirjavalikoima, nyt on internetin floppumaton tietotulva apuna. Eli äänestin että en aio aloittaa värinegan kehittämistä.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Miksi ihmeessä värikuvauksessa tarvitsisi "murehtia" värien oikeellisuudesta? Ei mustavalkokuvauksessakaan tarvitse murehtia kontrastin ja värien - kyllä, mustavalkokuvauksessakin toistetaan värejä - oikeellisuudesta. Värikuvauksessa on vain käytössä erilaisia keinoja rakentaa lopputulos sellaiseksi kuin haluaa. "Oikeista" väreistä "murehtiminen" tuskin johtaa kovin kiinnostavaan kuvaan.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Niin. Värit hyvän näköisiksi. Ei se sen kummempaa ole kuin mustavalkoisen sävyt hyvän näköisiksi. Se onko värikuvauksessa (tai mustavalkokuvauksessa) järkeä, on järjetön kysymys. On värikuvia ja on mustavalkokuvia - ja niitten joukossa niitä, joihin ei toinen kelpaisi.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Varinegaa kannattaa kehitttää, sillä MV kuvan värittäminen on aika pitkäpiimäistö touhua. Siitä MV kuvan tekeminen on taas yhden klikkauksen takana: "Desaturate"
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse No niin, äänestys on suljettu. Se oli avoinna vajaat 11 vuorokautta. 68 ääntä on annettu ja kehittäviä löytynyt 33 joista merkittävä osa uusia tänä tai viime vuonna aloittaneita.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Jo Ruottis tai Saksas on selvästi ( x2?) innokkaampaa, väkilukuunki suhteutettunu, uskoisin ... ///
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Voisi ehkä uskoa että Kameralaukun värinegaa kehittävä väki on mukana äänestyksessä aika hyvin. Paljon muuta ei uskalla olettaa. Foorumilla on 13755 jäsentä. Päivittäin käy kirjautuneena kenties 100-150. Mikähän lie viikottain kirjautuneena käyvien määrä, mistä varmaan äänestäneet ovat valikoituneet. Sen oletan että foorumia seuraa merkittävä osa filmiä käyttävistä.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Aika moni kävijöistä käväisee ja sitten häipyy, mitä noista Prolabin "asiakkaista" huomasin. Uskoisin että sellainen otanta jossa katsotaan sekä MV filkan että C-41 kehittäjiä , olisi hedelmällisempi. ainakin noin niinkuin potentiaalisina uusina harrastajina. Uusi painos tuosta Tutoriaalista on työn alla. josa sitten enempi keskitytään negan tekemiseen- sekä MV että Värinegan, eri tekniikoilla. Tuota basic tietoa kun on jo tarpeekis tarjolla. Mietin että kuinka moni olisi niistä jotakin valmis maksamaan, siten että ihan oikeita negoja olis esimerkkinä kuoressa mukana, joihin voisi omia harjoitelmia verrata...
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse Tiedonjanoa löytyy ainaki tuohon mv-puoleen sen verran että maksaakin vois. Joutuuhan noista kirjoistaki yleensä jotakin maksaa.
Vs: Äänestys: Värinegan kehittäminen itse laita yksärillä katu postiosoitteesi. opus toimitetan postin kautta. JW