Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana sahe69, 16 Huhtikuu 2009.

Oletko salaillut puolisoltasi kamera/optiikka/kuvaustarvikeostoksia?

1. Kyllä

804 ääntä
    22,7%
  2. En ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan - minäkö muka?

381 ääntä
    10,7%
  3. Pyrin salailemaan asian itseltänikin

1 280 ääntä
    36,1%
  4. Ei

1 084 ääntä
    30,6%
    Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia?

Kamerakama taitaa kasvaa porukoiden väliin aika tiheäksi kasaksi, ainakin sivumäärästä päätellen...

1. KeyKy

KeyKy

2
    0
    1

Jahhas, tännään on issäinpäivä. Onnea meille kaikille! Saas nähdä, mitä sitä on tullut hankittua its...

2. Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia?

Vaihdoin emäntää... ei tartte enää salailla ostoksia  ;D

3. Nappe1

Nappe1 Member

651
    0
    16

Viimeemmäksi kävi käsky että herra vois nyt ostaa sen normaalipolttovälisen zoomin, laajis ei riitä ja tele on liian ahdas... Ei siis edelleenkään oo tarvetta salailla. :)

4. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Puoliso salasi multa kameraostoksia, meni homaamaan mulle vitosmarkin.

Aika kiva yllätys.

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

No varmaan, meillä ei ole moisesta pelkoa :D

6. m59/80

m59/80

1
    0
    0

Eihän sitä tarvitse hankintoja salailla, jos on joku toinen kallis harrastus, johon on pistänyt rahaa ja mitä vaimo ei ymmärrä. Tällöin kamerakalustoon pistetty raha vaikuttaa hyvinkin järki-investoinnilta, jopa kultturellilta!
    Nyt kun D4 ym. on suunnitelmissa, ehdotin ensin että hankkisin vanhan V8 jenkkirassin. Kun vaimo torppasi sen pelkkänä peniksenjatkeena jolle ei ole mitään säilytyspaikkaa, D4 ja jotain optiikkaa vaikuttaa korvaavana hankintana erittäin järkevältä, ja helposti säilytettävältä ;-)

7. Jsaasta

Jsaasta Ylläpidon jäsen

1 714
    60
    48

Ennen kerroin, sitten salailin, nykyään en salaile erikseen mutta en kerrokkaan eikä jaksaisi enää kuunnella.. Osan pidän duunin kaapissa..

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ihan kuin mun elmästä!

9. Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia?

Tulipa salailuista mieleen nuorena miehenä kun palasi työreissulta ja meni kotimatka vähän pitkäksi, niin vaimolle sanoin ostaneeni uuden kameran. Oli paljon lyhyempi mykkäkoulu, kun että olisi rehellisesti sanonut ryypännensä rahat. Onneksi tuota ei silloinkaan kiinnostanut puupennin vertaa nää mun valokuvaustouhut.

10. Kopio

Kopio

1
    0
    0

Itsellä puoliso tukee ostoksia ja välillä itseasiassa joutuu puskemaan hankintoihin kun itse ei raaskisi millään, onhan nuo aika hintavia. Aina jotenkin ajattelee et en kumminkaan varsinaisesti tarvitse kun on vain harrastelija.

PS. Minusta aikuisen ihmisen ei tarvitse piilotella tai selitellä ostoksia mikäli kummallakin puolisolla on omat rahat käytössä, jos taas yhteiset rahat niin totta kai täytyy keskustella hankinnoista ja muistaa miltä tuntuu jos toinen käy ostamassa salaa vaikka 500euron takin ja väittää että satasen se vaan maksoi. Luottamus on missä tahansa huushollissa tärkeää joten sitä en lähtisi tälläisen takia ohentamaan. Ja en usko että vaimoilla tai miehillä on valittamista hankinnoista jos hankintoja tekevä osapuoli ymmärtää raha-asiansa eikä osta velaksi tai toisen luottokortilla. Parasta on et kaikki tietää missä mennään isojen ostosten kohdalla, olkoon kyse kamera tarvikkeista tai muodista.

11. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

En varsinaisesti ole salaillut, olen vain jättänyt jokusen kerran kertomatta ja sitten kun se huomaa jotain "uutta" niin sanon vaan että ihan on vanha :D

12. Pii

Pii

4 011
    0
    0

en kerro vartavasten mutta mulla on lasivitriinissä joten halutessaan saa laskea - ymmärtää vähemmän kuin minä joten ei haittaa. Sitäpaitsi olen kaivellut kuvista hänen tarkoituksiinsa muutaman kuvan. Mut jos sanomista on tullut, oon mää kyllä vähän ovela: myönnän langenneeni ja harmittelen että silläkin rahalla olisin nyt vihdoin saanut ne ihanat kengät ;D

13. markku55

markku55 Active Member

Mulle tänmä ei ole oikeastaan mikään ongelma, koska melkein kaikki kuvaustarvikkeet on vanhoja, uusiin kun ei ole varaa.
    Eihän noita vanhoja laseja kukaan ihmettele, ne on olleet kaapissa jo kauan, eikä niistä riipu edes hintalappuja kuten vaimon kauan kaapissa viruneissa vaatteissa;)

14. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Jep. Vihdoin syntymäpäivän koittaessa en enää malttanut olla paljastamatta ja luovuttamatta lahjaa.

15. maksy

maksy

145
    0
    0

Kun olin ostanut aikoinaan 50/1.8 Nikkorin, niin vaimo vain kyselee nykyisin onko uusi tulokas yhtä hyvä potretteihin kuin se. Eipä ole päätynyt laukkuun parempaa lasitavaraa vieläkään.

16. linker

linker

39
    0
    0

Komppaan.

17. inkkis

inkkis

15
    0
    0

Onneksi niin kauan kun hankin tavarani omilla rahoillani ei ole kukaan kyseenalaistanut ostoksiani!

18. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38

Tämän salaaminen voisi olla hankalaa:

[QUOTE>
    [/QUOTE]

mutta toisaalta... sehän on vain massin koosta kiinni  :)

19. Renttu

Renttu

22
    0
    0

Hih, vastasin että yritän salailla asian itseltänikin.
    Vaikka ammattilaisena, ei minulla tietenkään ole
    mitään syytä salailla asiaa puolisoltani :eek:

-TheRenttusRenttunen-