Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Joopa, hävettää tunnustaa että ostin vaimolle kertomatta "lapsikuvausobjektiivin". Olin tuosta kotona puhunut ja ehdottomat vaatimukseni asialle esittänyt, mutta kun "sulla on noita jo ennestään kaapit täynnä", niin en saanut varsinaisesti hyväksyntää investoinnille. Salakuljetin sen kotiin kameralaukussa (joka mulla on joka päivä mukana muutenkin), mutta laatikko jäi työhuoneen kaappiin jemmaan. Näinkö sitä ollaan tossun alla? Objektiivi on kyllä täyttänyt paikkansa ja onhan vaimokin sen läpi katsellut huomaamatta mitään. Aika pienestä ne ihmisen ilot tulevat.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Exä aina nipotti ja muistutti, kun Jankin (Saudek) kertoi, että kuvaa sillä yhdellä ja ainoalla (Rollikka) niin miksi minulla pitää olla kaiken maailman optiikat. Yritä siinä sitten selitellä, kun en ole kuuluisakaan, vaikka on tuollaiset romppeet. Nyt ostan, mitä tarvitsen ja mihin raha riiittää. En kysele. En kyllä paljoa kerrokaan - vaan ei tuota nykyistä tunnu se kovasti kiinnostavankaan. kapa
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Joskus valitti munkin exä "että ai taas kamera, aina kameroit, mitä sä noin monill... (ja plaplaaplaa)". Valitsin kamerat ja hylkäsin exän. Mutta koskaan en salaa mitään, ei tämmönen höppänä osaa. Salailu on fiksuja varten. - E
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Jotenkin tolta avopuolisolta on paha salata laitteiden oikeaa "arvoa" siis rahassa mitattuna kun se jotenkin tajuaa jotain noista laitteista. Toki olen koittanut jotain ostaessa vähätellä rahallista arvoa ja kehua ostoksen käytännöllisyyttä ja tarpeellisuutta.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Pienemmät ostokset menee tätä nykyä ilmoittamatta ja moittimatta. Kameran vaihdon kanssa viimeksi ilmoitin, että tänään on kansainvälinen kameranvaihtopäivä ja kun myyjä tuli kotiin esittelemään uutta laitetta ei siitä tullut mitään kysymyksiä, siis vaimon taholta. Vanha lähti samoin, että ostaja tuli kotiin noutamaan laitetta. Tuosta on nyt aikaa kuukauden verran ja vaimoa ei tuo uutuus ole sen vertaa kiinnostanut, että olisi hintaa kysynyt. Luultavasti sanoisin eurolleen mitä vaihto tuli maksamaan ja mitä etua sillä hain. Samaan hengenvetoon voisin todeta, että entinen kamera meni 50€ halvemmalla mitä itse siitä maksoin. Käyttöaikaa tuolle tuli noin 10 kuukautta. Ei paha.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Paketit työpaikalle ja posti-ilmoitus myös. Kamat suoraan repusta kamerareppuun kotona. Näin silloin, kun on hankintoja. Nyt ei ole tarvinnut vähään aikaan mitään hankkia. Myynnistä teen aina suuren numeron ja ilmoitukset. TJukka
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Mulla on kamerat työhuoneessa nätisti pinottuna muovilaatikoihinsa. Vaimo joskus hyväntahtoisesti virnuilee jos laatikkopino on kasvanut. Jonkun laatikon olen hiljaa siirtänyt vaatekaapin ylähyllylle...
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Ja jotkut kehtaavat vielä sanoa, että miehet ovat tyhmiä. kapa
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Kyllä nauratti tää ketju, kun liippaa niin lähelle. Kyllä täälläkin päin pakettia tulee jatkuvasti ja vanhoja myydään. Vaimo ei enää jaksa ottaa kantaa. Varmaan ajattelee, että toivoton tapaus. Niinkuin Jukkis71 tuossa kirjoitti, että myynnistä tulee tehtyä kauhee numero. Uudet hankinnat sillain pikku hiljaa huomaamattomasti käyttöön. Piti oikeen postista ostaa kuplamuovirulla, kun tässä taas alkaa oikeen myydä paasaahan tavaraa. Tietysti samaan aikaan katselee kaikkia pahvilootia, mistä sais oikeen hyviä pakkauslaatikoita.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Tietenkin myydessä aina tulee sanoa, että saa enemmän kuin itse maksoi. Jos vaimo huomaa uuden hankinnan, on se ollut edullinen, siitä saa myydessä enemmän (käytetyistä). Äärimmäisiä, mutta halpamaisia keinoja ovat seuraavat:"Tämä oli pakko hankkia, tämä on niin pieni, että voi ottaa reissuun mukaan pienemmän kameralaukun. Tällä saa lapsista vähässä valossakin kuvia, tuli halvemmaksi ostaa tämä kuin salama, ja tästä saa vähintään omansa pois, kun myy. Ai niin, en muistanutkaan, että olin tilannut tämän. Tätä tarvitsen siinä hääkuvauksessa. Tämän arvo nousee vain vanhetessaan." T Jukka
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Viimeksi: Nyt hommatiin laatuputket vanhan myydyn kaman hinnalla, ja pojista paljon hyvää kuvaa oli kuinka kaamos tahansa, Higg
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Damn, en kyllä rupee hommaan lapsia tuon tekosyyn takia ;D Eikä koiran kuvaaminenkaan pimeessä oo toiminu. Johtuu siit et avopuoliso on jotenkinkärryillä noista tavaroista ja siit mitä niil voi tehä ja mitä ne maksaa. Hyväksi toimivaksi tavaksi on todettu "väsytys taktiikka" vähän ku isoo kalaa koittas saada veneeseen ni kannattaa aikanaan alottaa puheleen et vois hommata sitä ja tätä.. alkuun tulee kyl pientä sanomista mut kuittaa ne vaan et "sit joskus" sit aina välil muistuttelee ja koittaa ettiä sitä pientä olan kohautusta mistä huomaa et ei jaksa enää ja sit tilaus vetään ;D eikä tartte salaillakaan.
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Kyllä noi ihan samat lauseet ja selitykset on täälläkin käytössä. Parhaillaan tulee vielä sanottua innostuneena, että täähän alkaa lyödä leiville jos nyt pari kymppiä on saanu voittoo. Ei tietysti tuu mainittua, että meni juuri muutama satku verkkokauppaan. Toi pakettikortti on kyllä paha kun se tulee seuraavana päivänä, vaikka tottakai on kuumissaan hakenu tuotteen jo seurantakoodilla. Täytyypä alkaa pyytämään tuo "todistusaineisto" mukaan...
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Jos puolisosi on selvillä mitä kaikkea kamerakalustoa omistat niin sulla on liian vähän tavaraa Miten nää jutut kuulostavat niin tutuilta?
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Tähän ongelmaan löytyy ratkaisu: kun osoitteen tilalle kirjoittaa POSTE RESTANTE + postikonttorin postinumero ja paikkakunta, kotiin ei tule minkäänlaista ilmoitusta. Sitten vaan mustat lasit päähän ja vaivihkaa noutamaan. Itse en ole tähän mennyt............................vielä. ;-)
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Joitakin vuosia sitten, kun oli tullut tehtyä laitehankintoja riittävyyspisteeseen asti, eli kun uutta hankintaa esitellessä alettiin kyseenalaistamaan sen järkevyyttä, mietin kerran kotimatkalla miten perustella uuden kameran (kuva) tarpeellisuus. Kotona laitoin kameran jalustalle olohuoneen nurkkaan ja päätin odottaa neidin reaktiota. Ensimmäisenä päivänä, yllätyksekseni, ei sanonut mitään. Toisena tai kolmantena alkoi ihmetellä, että mitä toi rakkine olohuoneessa tekee. Sittemmin en ole liiemmälti hankintoja esitellyt, eikä ole kyselty...
Vs: Äänestys - Oletko salaillut puolisoltasi kameraostoksia? Tuo sun "todistusaineisto" on jo matkalla sulle kun haet lähetyksesi postista, et sitä sieltä saa mukaan ;D