Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Kunhan saadaan se facen <like> nappi tänne toteutettua niin kommenteistakin harvenee sisällöttömät, ja kuvavirta soljuu unholaan tasaisemmin, ilman tyhjiä kommentteja.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Kuvat voi linkittä vaikka huutonetistä -siellä sa ainakin reaaliasrvostusta, pelkkä ottaisin ilmaiseksi seinälle kalpenee...
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Elä Kimo ota tätä niin tosissaan. Minä ainaskin taijan laittoo yhen ekstra-kuvan tiältä savosta iha vua kiusallain.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Äänestin 3 kuvaa viikossa. Tämä sillä kun ajattelin, että tuo olisi se tahti jolla ihminen saa julkaisunarvoista kuvaa aikaiseksi. Mutta rajoitukset on tyhmiä. Jos projekti, matka, arkistojen perkaaminen tai maaninen kausi tuottaa enemmän hyvää kuvaa, niin antaa mennä vaan. Ärsyttää joskus aivan räpsyjen postaaminen. Etenkin kun kuvaaja itsein jo selityksissään myöntää, että joutava on kuva. Eikö räpsyjä varten voisi kehittää teeman, niin saisi sinne niitä laittaa järjestykseen.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Voi kuule, joskus on tullut paukutettua päälle 200 julkaistua (siis julkaistua, haarukoinnit ja hudit erikseen) kuvaa päivässäkin. Filmille. 3 kuvaa viikossa on aivan liian rajoittavaa. Arkistojen perkaaminen onkin hyvä idea. Joskus pitäisi käydä Potkastudiosin tiedostoja läpi. Voisin postata niitä vaikka sata päivässä tänne ja jengi sitten arvioisi mitä kannattaa säästää. Alle 20 vuodessa saataisiin homma hoidettua. Vai eäpsyjä postaavat? Mikähän se on räpsyn määritelmä? Senkin ylläpito, jos kukaan sitä osaisi koskaan ensin määrittää kaikkien yhteismitallisesti hyväksymänä, vaatisi kuraattorin paikalle täyspäiväisesti. 1 kuva kuukaudessa olisi edelleen oikeasti hyvä raja. Mutta se ei toteudu, koska ihmiset eivät uskalla laittaa itseään likoon. No pain, no gain. Valitaan siis varmuuden vuoksi no gain. -p-
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? kaikki ei ota kuvaamistaan, tätä foorumia tai itseään niin vakavasti että 1 kuva kuukaudessa olisi jotenkin itsensä likoon hyvä.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Ajattelin, etten aiheeseen sekaannu, mutta Pekan lausuma innoitti. Talonmiehen vapaapäivä ehkä myös.... Julkaistua (jossain) kuvaa on tosiaan tullut joskus tehtyä montakin päivässä, ei tietenkään ihan Pekan määriä. Mutta; nykyisellään. Olisin helvetin tyytyväinen, jos saisin aikaan yhden julkaisemisen väärtin kuvan joka kuukausi. Sehän olisi 12 vuodessa. Huh! Mutta tuota... Mitä sillä nyt olisi tekemistä täällä Kuvat ja galleriat - ketjussa julkistettujen kanssa? Tänne postataan kuvia, joiden (ehkä) arvellaan kiinnostavan tätä porukkaa kommentointiin asti. Halutaan mielipiteitä, tai vain piruuksissaan, tai sitten vain muuten vain... Minusta mitään rajoituksia ei tarvita. Monessa muussakin yhteydessä olen ihmetellyt, miten voi olla niin iso ongelma jättää katsomatta ja lukematta jotain... Jos ei halua kaikkia katsoa, niin sitten ei katso. Kokeilkaa vaikka, ei se ole vaikeaa... Rajoituksia haluavat ehkä ne, joitten hieno ja ainutlaatuinen taide ei saa ansaitsemaansa huomiota ja arvostusta. Voi voi... Se kun on vain elämää. Voin kertoa, että kuvat, jotka huomiota ansaitsevat, sitä kyllä saavat. Ainakin minä katson muutamien tekijöitten jokaisen kuvan. Muutamilta en yhtään. Jos tuntuu siltä, että omat kuvat valuvat liian aikaisin kakkossivulle, niin - ikäväähän se on - ne nyt vain ovat kakkossivun kuvia. Tee parempia.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Kolme viimeksi mainittua on ihan turhia syitä. Minäkään en kannata rajoituksia, mutta se ei tarkoita, että olisin kaikkeen tyytyväinen. Harmittaa kun monesti hyvä kuva - kiinnostava ja tärkeä kuva - löytyy vasta jälkikäteen. Huomio on mennyt mustavalkoisten polkupyörätelineiden katsomiseen. Tai värillisten pihavajojen. Ihan sama. Jään odottamaan potkastudion historiapläjäystä.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Noita on oppinut jo vuosien mittaan varomaan. Tosin, ei siitä ole monia vuosia, kun ajoin varta vasten Espooseen katsomaan kuvaa hankeen (telineeseen) unohtuneesta polkupyörästä. - No, vahingosta viisastuu.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Tosiaan, kyllähän kuvatulvaa voisi tehdä. Itsellä on nyt ollut parin vuoden projekti, kun olen kuvainventoinut erään ison historiallisen kohteen yksityiskohtia. Minulla olisi otettuna hieman reilu 12 000 kuvaa ovien saranoista ja heloista jms. noita kun alkaisi postaamaan 100 kuvan päivävauhdilla, niin kuvathan olisi ruodittu jo neljässä kuukaudessa. Vähän lainaten erästä kommenttia, kun minulla ei ole aikaa tai rahaa suorittaa mitään historian tutkimisen akateemista tutkintoa, niin täällä voitaisiin määrittää noille kuvien kohteille niiden valmistaja ja ikä.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Idea onkin juuri siinä, että paljon parjattu ilonpilaaja moderaattori iskee ja keskeyttää lähetyksen yksilöllisesti kuvatulvan tekijältä.. joksikin aikaa ja silti rajoja muille käyttäjille ei tule. Lainaten ajatusta, että mieluummin ei kenenkään tahallaan kannata toimia huonosti, koska sanktio on kuitenkin mielivaltainen ja tapauskohtainen.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Ei niin, eikä pidäkään. Mutta toisaalta olen ollut huomaavinani, että täällä on myös sellaisia, jotka haluavat kehittyä OMASSA kuvaamisessaan. Siinä touhussa sopivasti asetettu rima ja asiallinen vertaisarviointi on osoittautunut kerran toisensa jälkeen varsin hyväksi välineeksi. Näitä foorumeitahan maailmalta jo löytyy, joten eipä sitä kannata täällä harrastaa. -p-
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Mutta onko toisten päillä ajattelussa mitään mieltä kun jokainen kuitenkin kantaa vastuun vain itsestään. Se on ilman muuta selvää että muut ovat väärässä, eivät tajua ja vika on aina muiden. Kuinka sitten Pekka tai pikkuteemu kokee julkaisumäärät omalta kohdaltaan, oletko Pekka kokenut että julkaisujasi täällä ei kommentoida tai kommentoidaan liikaa tai että julkaisukynnyksesi on jotenkin liian matala?
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Mua kyllä kiinnostais tietää.... Etusivulla äänestyksessä on 2036 vastausta ja eniten paikalla (tänään) 111 ja tämän ketjun äänestykseen on vastannut 42. Minusta olisi mielenkiintoista nähdä ihan tyyliä,taitoa, ideaa, teknistä resurssia ja laatua - ja määrää - täysin rajoittamatta myös niiden kuvia jotka eivät yleensä tai ollenkaan niitä lähetä.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Jos analogisoidaan hiukan genreä vaihtamalla niin kyllähän Olavi Virta ja Laila Kinnunen kantoivat loppupeleissä vastuun vain itsestään. Positiivisemmalla puolella taas voitaisiin mainita useampikin stara, joiden kohdalla hyvä tuottaja on kaivanut epämääräisyydestä esiin taitelijan OMAN jutun. Enkä kiistä, että pahaakin levy-yhtiöiden tuottajat ovat ihmisen taimille tehneet. Tuo mainitsemasi omalla päällä ajattelu ei aina toimi, se kun törmää jumiin. Sellaisissa tilanteissa ulkopuoliset tönimiset saattavat selkiyttää. Omalla kuvaajan taipaleellani näitä oman elämäni sankareita on ollut useita aina Kameraseuran verkosta (fyysisen kirjaimellisesti) alkaen, on ollut jussiaaltoja, aberraatioita, lassewuoria, tumevuorenmaita, joneluostarisia ja monia muita. Ei kukaan voi elää tyhjiössä vaikka miten tekisi (tai kuvittelisi tekevänsä) OMAA juttua. Ai että miksikö en postaa kuvia tänne? Näin eläkeläisharrastelijana se tietenkin voisi olla kivaakin. Eläkeläisellä vain tahtoo olla aina kiire... -p-
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Minä en ole Pekka nähnyt yhtään kuvaasi, mutta kerrot olevasi tuottaja tai kriitikko ja neuvot ylhäältä päin. Ilmeisesti meriittiä ja materiaalia löytyy - puhetta nyt ainakin. Kaikille kamera- tai muut virtuaalifoorumit ei ole paikkoja joissa tarvitaan tuottajia tai kriitikkoja. Osalla on kyse yhteisöllisyydestä.
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Sinulla on itselläsi täällä sen verran vankka muiden yläpuolelta totuuksia jakava persoona, että siitä asiasta ei kannattaisi kovin paljoa muita syytellä. Ja missä olen sanonut olevani tuottaja tai kriitikko? Tämä kommenttisi oli melkoinen sammakko kaiken kaikkiaan. Keskityt selkeästi tarkoituksellisesti olemaan siellä ylhäisyydessäsi ymmärtämättä mitä tarkoitan. Taisin käyttää jo aiemmin vertais-sanaa. Olen kirjoittanut siinä merkityksessä juuri yhteisöllisyydestä, vertaisarviointi on yhteisöllisyyttä. Kaikki ovat sisällöntuottajia ja kriitikoita samalla viivalla. -p-
Vs: ÄÄNESTYS:Kuvien julkaisumäärälle rajoja? Puheen määrästä puheen ollen: näytät kirjoittaneen tänne yli 7-kertaisen määrän viestejä omaan saavutukseeni nähden. Saan piestä suutani täällä aika pitkään edes tullakseni kaltaiseksesi. Vai oletko sinä rajoittamassa muiden puhetta? Sopisi kieltämättä poliittisiin kantoihisi moinen... -p-