Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Advektiosumu töölönlahdella

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Mattikk, 30 Toukokuu 2009.

1. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16
  2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Advektiosumu töölönlahdella

Aivan ihana.

3. Vs: Advektiosumu töölönlahdella

Herkkä ja eteerinen kuva - mutta valitettavasti menettää viehkostaan lievän häpykarvaongelman takia.

Käytännön vinkki. Pyydä Jukka Veeltä pieni testisatsi loppuhuuhteluainetta, sekoita se litraan puhdistettua vettä ja uittele negarullat siinä ennen kuivaamista. Ei enää karvoja negoissa. Skanneriin auttaa antistaattinen liina.

4. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16

Hehe, tästä on jo keskusteltu. Mua nuo ei haittaa, mutta kiitos silti vinkistä.

Sally Mannin sanojen mukaan roskat kuuluvat filmille kuvaamiseen, ne tuovat tunnelmaa ja itse olen samaa mieltä. Tuo hyvää kontrastia näille nykyajan yli muovisille ja kliineille digikuville.

5. Mattikk

Mattikk Member

150
    0
    16
  6. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Tellus ilman filkkaa ois paskamesta.

Ihanaa kuvaa... !!!

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Olen samaa mieltä ainakin tuon ekan kuvan kohdalla, se menettäisi osan viehätysvoimastaan, jos roskat olisi siistitty. Pidin kovasti.

8. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Hienoja ja sielukkaita kuvia. Itse olisin poistanut ainakin suurimmat roskat, mutta arvostan rohkeata näkemystäsi. Hyvä!

EDIT: Katsoin muutkin linkin takana olevat kuvat saitiltasi. Hyvä rohkea ote rajoja rikkoen. Horisontit jne vinossa, mutta tiedät ilmiselvästi täsmälleen mitä olet tekemässä. Onnittelut siitä!

9. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ehkä ne tuovat tunnelmaa, mutta ne myös muuttavat kuvan ihan toiseksi.

Lintukuvassa roskien kera katseen objekti on roskainen kuva-artefaktia ja kuvan merkityssisällöt syntyvät tällä metatasolla. Joskus siihen suhteeseen liittyy nostalgiaa ja muistoja, joita roskat tuovat.

Jos roskia ei olisi, katseltaisiin kuvan kautta siinä olevia objekteja ja kyse olisi näkymän ja siinä olevien asioiden suhteesta katsojaan.

Asialla ei siten ole paljonkaan tekemistä "digin" tai minkään muunkaan tallennusmedia-asian kanssa, sillä roskat assosioituvat yleensä printtien eikä filmin likaisuuteen.

Jos roskista on etua, lisättäköön niitä pikaisesti digikuviisikin.