Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Adoben hinnoittelu?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana niffe, 17 Joulukuu 2015.

  1. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    ^Minusta sekä Bridgellä että Lightroomilla on puolensa, enkä pärjää ilman kumpaakaan, mutta se ei ole nyt tärkeää.

    Tärkeää on mielestäni se, että esimerkiksi päivittämällä Macin 10.7. versioon lakkaavat CS4sen ohjelmat aukeamasta, ja tulee virheilmo:

    "Lisenssi on lakannut toimimasta", englanniksi siis.

    Tässä vaiheessa kohtuu moni heittää kirveen kaivoon, ja ostaa CC:n kuukauslisenssin kiroillen, kun sillä vanhallakin olis pärjännyt.
    Mutta, jos Adoben supportiin valittaa, niin tulee ilmo että revi tuosta:
    https://helpx.adobe.com/fi/x-productkb/global/error-licensing-stopped-mac-os.html
    ja kokeile sitä tai tätä.

    Itse sain toimimaan CS4sen poistamalla asennustyökalulla kaiken Adoben ja lataamalla  Adoben sivuilta kokonaan uuden version - onneksi olin rekisteröinyt, joten Adobe ID:n kautta löytyy sarjanumerot.

    Tarvitsin CS4sta vanhassa reissukäyttöön uudistamassani Macbook Prossa, johon vaihdoin SSD-kovalevyn ja 16 Gb RAMia, vaikka Apple väittää tuolle koneelle RAMin kokonaismääräksi 8 Gb. Hyvin pyörii Photoshop ja Bridge ja reissukäytössä riittävät minulle mainiosti.

    Edit. Creative Cloud antaa asentaa ohjelmat kahdelle koneelle - mulla olis perheyrityksenä ollut tarvetta kolmelle, kun rouva tekee minulle välillä alihankintaa ja tarvitsee reissukäytössä Macbook Airiin Photarin ja Indesignin. En ryhtynyt kyselemään kolmelle koneelle hintoja, vaan kaivelin suosiolla hätäkannettavaan vanhemman version.
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    On siellä cc:n sisällä mahdollisuus myös eri ohjelmien koeversioihin.
     
  3. Vs: Adoben hinnoittelu?

    CC Cloud-versiossa voit kirjautua useammalla koneella, sitten kun tili tulee täyteen, pitää kirjata ulos ylimääräinen (-määräiset) kone ja taas seuraavalla kerralla tällä ulos kirjatulla koneella voit määrittää niitä muita koneita ulos. Tällainen kokemus itsellä, kolme läppäriä ja yksi tablettti, jossa mobile-versio. Sallii kaksi konetta kerrallaan tuo lisenssi.
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Se on sitten yhtäjaksoinen 30 päivää ja sitten ei enää toimi. Jos tarvitset ohjelmaa parin kuukauden välein, voi olla hankalaa säästellä koeaikaa.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Joo mullakin meni koeversio ihan hukkaan.  En edelleenkään tiedä onko järkevää liittyä.  Ilmeisesti ratkaisu on kokeilla seuraavksi ihan muitten firmojen vaihtoehtoja.

    Lightroomista kyllä jo tiedän, etten tee sillä mitään. Aivan liian vaikea.  Kirjakaan ei maistu, myyn senkin pois.

    Vaan pystyykö kunnollisen vedostamisen hoitamaan jonkin muun ohjelman kautta kuin Photoshopin? Elementsin totesin puutteelliseksi jo käsittelyssäkin, esim TIFF rajoitusten takia. 
     
  6. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Tietenkin jokainen kansalaistaitoinen - ehdottajan kaltaisia nettineuvojia lukuunottamatta - ymmärtää, että "kokeilu" on tarkoitettu juuri kokeilua varten, eikä "käyttöä".
     
  7. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Yksi tapa käyttää on vain yksi tapa ja meitä on moneksi.  Miksei ne laita siihen onlineseurantaa, että näkisivät paljonko se koeversio on käytössä!
     
  8. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    No shit Sherlock! Jos ei sulla ole mitään varsinaista sanottavaa, niin voisit säästää meidät näsäviisastelultasi.
     
  9. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 428
    3 056
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Se ei itse asiassa ole ollenkaan hankalaa, jos tiedät konstit....  ;)
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Tuossa puhutaan että toisen kuukauden saa tavallaan kokeiluna, kun ostaa/tilaa ja sitten peruuttaa määräaikana. http://prodesigntools.com/double-adobe-free-trials.html

    Mitenhän tuon kuukausimaksullisen paketin lopettamisen laita mahtaa olla sen jälkeen. Pitääkö siinä sitoutua joksikin aikaa?
     
  11. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Millaisia laskureita noissa on? Voiko Adoben trial-versioissa esim. tietokoneen kelloa siirtämällä jatkaa aikaa vai millä ihmeellä tuota saisi jatkettua?
     
  12. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 146
    1 189
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Minkähänlaisella epitettillä voitaisiin kutsua tuollaista toimintaa?
     
  13. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Oikeus ja kohtuus -harhautus?  ;D
     
  14. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Testaamiseksi oikeilla projekteilla tai kokeiluksi silloin, kun on oikeasti kokeiltavaa. Ostan kyllä lisenssejä, kun oikeasti vakuutun ohjelmistosta. Ennen ostelin lisenssejä vaan ihan kokeilematta oikeilla proggiksilla ja jälkeenpäin hatutti, kun sitten softat eivät soveltuneetkaan tekemiseen tai olivat bugisia. Mielestäni olen saamapuolella Adobelta. Sen verran toimimatonta skeidaa on tullut ostettua ja kärsittyä vahinkoa, kun tuki ohjelmistolle onkin yht'äkkiä päättynyt. Mutta mitäpä sitä meikäläisen oikeuksista, kun ison amerikkalaisen softatalon etusijaista oikeutta asiakkaan rahoihin pitää kunnioittaa...
     
  15. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 146
    1 189
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    "Mielestäni olen saamapuolella Adobelta"

    Pistämätön perustelu. Ja tuotahan voi varmaan soveltaa muihinkin tilanteisiin.
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Joskus täytyy ottaa lähtökohdaksi omakin etu asiakkaana. Olet varmaan pannut merkille, että ohjelmistoit eivät aina tee niitä asioita kunnolla, mitä ne kuitenkin lupaavat.
     
  17. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 146
    1 189
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Toki mainosmiehet ovat mainosmiehiä, se on selvä. Juuri siihen lääkkeenä ovatkin nuo usein ajallisesti tai ohjelmallisesti rajoitetut kokeilumahdollisuudet. Lisäksi vähänkään tärkeämmistä ohjelmista on kyllä netti täynnä testejä ja käyttäjäkokemuksia.
     
  18. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Olin eilen illalla kuvaamassa tutun bändin keikkaa. Olipa kiva tarjota heille ensimakua kuvista cc:n pilven kautta välitetyn gallerian muodossa. Tuo oli tähän saumaan vaivattomin vaihtoehto, mutta myös oikeastaan ainoa mahdollinen, sillä en halunnut antaa hieman keskeneräisiä kuvia nettiin vapaasti ladattavaksi.
     
  19. RB

    RB Well-Known Member

    9 150
    1 116
    113
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Mulla on Sandiskin Wifikortti joka on kamerassa ja siirtää pikkujiipekit tabletille joka siirtä ne pilveen katsottavaksi. Todella mukava kapistus.
     
  20. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Adoben hinnoittelu?

    Tuossa Adoben pilvessä niin kuin sitä nyt käytin on se, että sieltä kuvia ei voi kopioda. Muuten olisin käyttänyt tähän esim Dropboxia, joka tosin on työläämpi.

    PS Ihan suoraan kamerasta tälläisiä ISO12800 kuvia ei kehtaa maailmalle päästää.