Vihdoin on huomenna aikaa mennä pimiöön. Kuvissa ei näy, mutta on vielä baryyttikuivuri, 50*60 altaat, jobon ja patersonin jotkut väriprosessorit jne. Ja eirin huuhteluallas. Luonnollisesti ilmastointi ja punaiset putkivalot katossa Jihhuu!
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Missäs tämmönen pimiö sijaitsee, tai siis mikähän seura tms. on kyseessä? Kivasti on koneita. Vähän kummastuttaa kyllä tuo seinien ja noiden väliseinienkin värivalinta. Noin muuten tuosta tulee hieman mieleen Voionmaan opiston pimiö, sielläkin on suunnilleen vastaava määrä ja valikoima koneita, mustilla verhoilla erotettuina ja kiva sokkelokäytävä ulos verhoineen, jotta voi välillä käydä valossa kuvia tarkastelemassa, muiden yhä työskennellessä.
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Tää on varkauden kuvataidekoululla, nykyisin soisalo-opisto. Kameraseuralaiset saavat käyttää sitä kertakorvausta vastaan. Siellä on 8 konetta, joista 7 toimii. Vain yhteen koneeseen tuohon omegaan on negamaskit eri keskikoolle, joten luonnollisesti käytän sitä. Mutta huomenna tehnen kinoruutuja tuolla focomatilla. Tätä pimiötä käytetään, esim. maanantaina tulee peruskoulun ryhmä sinne. Värivalinta on jotain vanhaa perua. Mutta en kyllä kuvissa ole huomannut mitään, vaikka on ollut montakin yhtäaikaa. T Jukka niin tuollakin on selllainen välikkö, johon mennessään vetää pimiön oven kiinni ja aukaisee sitten valoisaan tilaan toisen oven. Ja sitten on oma huone filminkehitykselle ja kuivaukselle sekä laadukas iso valopöytä ja bellhowellin hienonhieno luuppi. Millä voi tihrustaa, että ei näistä mistään viitsi kuvaa tehdä ja sitten mennä litkimään olutta 50 metrin päässä olevaan paariin. T Jukka
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Asiallisen ja siistin näköinen kerhopimiö. Hienoa että tällaisia ylläpidetään! Mikäli mahdollista, ota Jukkis vielä kuvia märkäpuolesta. Kuvista on hyvä katsoa ideoita ja ratkaisuja omaan pimiöön. Ja on muutenkin mukava katsella näitä pimiökuvia kun nyt kerran aihe sattuu kinnostamaan.
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Märkäpuolessa ei muuta ole kuin normaali allastaso ja eirin iso huuhtelukaukaukalo. Mutta sellainen hyvä siinä on, että mä vedän toisen huuhteluletkun hanasta sinne altaaseen. Sijoitan sen siten, että vesi kiertää paremmin kun, sitä tulee hiljaisella kahdesta hanasta. Voin ottaa huomenna kuvan, kun menen. T Jukka
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää (märkäpuoli lisätty) Märkäpuoli näkyy tässä viimeisessä kuvassa. Ei kummoinen, mutta huuhtelee hyvin baryytinkin tunnissa. T Jukka
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää M805 olen kovasti tykästynty ja keskaria lasilevyjen välissä aina käyttänyt. mitä meinaa että eri keskareille maskit? eikös tuolle Durstille ole kun kinarireikämaskit? Siistinnäköset tilat. kukas pitää jöötä ettei sakki sikaile?
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Niin, vain omegassa on 645,66 ja 67 maskit. Muilla vain kinot, paitsi taitaa tuohon 805 olla 66 maski ja agfan 66. Löysin tänään yhdestä kaapista agfa joku magnilax yks kaks 80/5.6 optiikan, jolla saa 66 tehtyä Siellä on kyllä nikkor 80/5.6, se on paljon jämäkämmän oloinen kuin tuo agfan magnilax ykskaks.Se vaikuttaa halvalta muoviselta paskalta. Jöötä pidän minä ja Pekka. Siellä on aina opettaja paikalla kun on junioreita. T Jukka
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Pimiön puoli * 2x durst M805 suurennukoneita, väripäällä. Saa kinoa ja keskikokoa tehtyä. Molemissa 50mm ja 85mm objektiivi. Koneet saa käännettyä vielä 90 astetta jos ei muuten saa tarpeeksi suuria kuvia... * Paljon erikokoisia altaita. * Arkistopesuri * Muovipaperin kuivauskone * Vedet tulevat tuollaisen suodatus järjestelmän kautta ja lämpötila noin 20*C * Mahtuu helposti kaksi vedostamaan samaan aikaaan molemmat omilla kemikaaleilla luonnollisesti. * Katossa 3x punaiset loisteputket * Isot jätekemiä tynnyrit Täällä kuva pimiön puolelta: http://tampereenkameraseura.fi/jaseneksi/Aarikkavedostaa.jpg Toinen kone sijaitsee tuon vaalean "seinäpalkin" takana ja toinen kuva kuvan ottajan selän takana. Valopuoli * iso eirin valopöytä (ei näy kuvassa) * Filmien kuivauskaappi * Filmien arkistopesuri * Kuitupaperien prässäyslaita http://tampereenkameraseura.fi/jaseneksi/lampio.jpg Kuvan vasemmalla puolella on vielä pieni huone jonka saa täysin pimeäksi, sielä on hyvä ladata filmit purkkeihin. Valopuolelta pääsee käytävää pitkin (n. 6m) pimeelle puolelle, käytävä tekee vielä mutkan. Eli valopuolelta ei ole näköyhteyttä pimeelle puolelle. Ottaisin kuvia pimiöltä lisää, mutta olen periaatteen mies enkä kuvaa digiä Pikkuteemu voi täydentää jos unohdin jotain.
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Ihan kiva pimiö tuo, itse oon käyny siellä värivedostuskurssin vain. Toisaalta tuntuu että ei ihan niin helposti muokattavissa eri prosesseille kuin meidän täällä Hervannassa, vaikka tilat on paljon suuremmat tuolla, eikä meillä mm. kuivuria kuiduille ole (toimivaa). Ehkä vielä joskus kuvia...
Vs: Miltä käyttämäsi pimiö näyttää Niin, mä kävin eka kerran 4 vuoteen lauantaina tuolla pimiössä. Tein keskikoon negoja tuolla omegalla. Mukava kone, hyvät negapitimet ja suhteellisen tasainen valonjakautuminen. Eipä sillä koneella niin hirveästi väliä ole,mutta onhan se hyvällä mukavampi tehdä. Harmi, kun meillä ei tuohon 805 66 maskeja. Hyviä kuvia ehdin 3 tehdä 30*40 paperille 6 tunnissa. Meen kyllä uudestaan heti, kun on aikaa. Oli todella mukavaa. T Jukka