Minua pyydettiin tekemään yksi projekti ja nyt kun se on julkaistu voin kaikille teille muillekkin sen esittää. Hommaan kuuluu pakina joka on liitomme syystiedotteessa ja siellä on sitten linkki tähän kuvaesitykseen. Joten lukekaa ensiksi pakina ja sen jälkeen katsokaa kuvat. Jytypäivät tyhjällä tankilla Muista sitten odotella että päästään yhdessä sinne tykkimäkeen, nähdään sitten, sanoi Leea puhelimeen. Vielä yksi junan vaihto kunnes olen perillä. Asematunnelista ylös noustessa tuntui kuten etelän matkaajalle lentokoneesta laskeutuessa. Ilma oli lämmin ja aurinko paistoi. Sain laittaa tuulitakkini laukkuun ja suunnistella hotellin suuntaan. Tuttuja odottelikin autojen kohdalla. Nyt suuntasimme tykkimäkeen. Olin kartasta katsonut missä se on ja nyt näytti että menemme aivan väärään suuntaan. Olin kuitenkin hiljaa. Ai niin toi bensamittari, muista että tankkaamme jossakin vaiheessa, sanoi Leea takapenkin Markulle. Missä me nyt ollaan, tuossa on Jytyn merkki eikä ketään näy missään. Hetken aikaa tykkimäen laitteita aidan raosta tiiraillessa olimme tulleet siihen tulokseen että olemme väärässä paikassa. Jytyn merkki on varmaan iltaa varten, joku tiesi kommentoida. Missä on käyrälampi, vai mikä se nyt olikaan, kyselin hiekkamontulla tupakilla olleilta pojilta. No joo, alkoi poika verkkaasti kertomaan, mietin että ilta taitaa tulla ennen kun vastauksen saamme. Epäilyistä huolimatta hiphoppari osasi opastaa meidät oikealle tielle. Onneksi saimme ruokaa syödäkseen ensimmäiseksi perille päästyä. Ja sitten, kisaamaan. Saappaan heitto näytti kiinnostavan kaikkia. Niin minäkin sinne kontiota viskomaan. Lensihän se. Antoivat vielä lisää, että kaikki kolme saapasta saa heittää. Niin otin ja viskasin ne peräkanaa ilmaan. Taisi kaksi saapasta olla ilmassa yhtaikaa. Huomasin kun yksi saappaastani lentää suoraan toimitsijaa päin ja hän toljottaa toiseen suuntaan, ja pam. Joo joo, jytyn päivillähän minä olin, selittää saappaan kuva kasvoilla oleva neito miehelleen joka epäluuloisena kuuntelee tarinaa. Kävi kuitenkin paremmin ja saapas osui nivusten lähelle, auts. Tuli ihan Pitkämäen tuntuinen olo rintaani. Atl oli hyvin edustettuna saappaan heitossa kun Isabella sai oikein pokaalin tuloksestaan. Upeeta, mahtavaa, todella upeeta, saada jumbo palkinto. Jäin odottamaan kunniamainintaa, ”maailman ensimmäinen saappaalla toimitsijaa heittänyt”. Ehkä lähettävät sen vielä. Hetken vielä urheilua ennen paluuta takaisin hotellille. Kolme osmankäämää laitettu yhteen ja sitä heiluttamalla saa hyvän kunnon, kertoi nainen joka esitteli kuntolaitetta. Miehinen ote auttaa niissäkin käämissä. Kaikkia hulluja ne keksiikin ja kuntoa tuollasesta vispaamisesta, huh huh. Sitte takas hotelliin. Kokouksen jälkeen pikasaunaan ja taas tykkimäkeen sinne missä jo kävimme ”bensamittari vaan vilkuttaa” mutta nyt oli portit auki. Alkumalja, ruoka, keskustelua, puheita, maljapuheita, tanssia, lauluja, kunniamainintoja ja semmosta, jossakin järjestyksessä. Siinä oli palvingjongin ohjelma. Myös ne jotka oli ollu 70 luvulla jytypäivillä palkittiin. Ne olivat maksaneet silloin 10 markkaa osallistumismaksua ja saivat ne takaisin korkojen kera. Se teki sitten100 markkaa takasin. Oli muuten hieno iltaruskokin meille tilattu ja otin siitä kuvankin. Aattelin kuvata jytypäivät retro henkisesti enkä voinut muistaa että kamerassa oli mustavalkofilmi. Onneksi eivät muut tajunneet kun palasin takasin pöytääni. Olivat yöllä jotakin mutteria etsineet, siinä kohtaa kun minä olin nukkumassa. DiscoJoykey Pekka tiesi sellaiseta, tai tunsi ja muisti, oli siellä ollut DJ:nä. Itse Jyrki Jyrays oli hänet djiiksi kouluttanut. Voitteko kuvitella, Pekka deejiinä. Sain kuulla että hän oli myös elokuvatähti, kuten minäkin. Hän oli ollut kahdessa elokuvassa, kuten minäkin. Ja kaksi kohtausta molemmissa elokuvissa oli kuvattu, mihin oli päässyt mukaan, kuten minuakin. Ja molemmista elokuvista oli leikkautunut ne kohdat pois jossa oli ollut, kuten minunkin. Oli syytä perustaa ”Poisleikattujen” klubi ja tunsimme suurta sympatiaa kaikkia klubin jäseniä kohtaan. Sitten vielä yksi kokous ennen kun juna lähtee ja sen jälkeen 25 minuuttia aikaa tilata ruoka syödä ja mennä asemalle. Aikaa on naurettavan vähän joten söin pastani nopeammin kun kuvitella saattaa. Onneksi pääsin vielä bensattoman auton kyydissä sinne. Muuten oisin myöhästynyt. Samppanjaakin olisi matkalla tarjottu vaan ei ollut aikaa sellaiseen. Junassa oli aikaa pureksia ruoka ja levätä. Tuumailin nukkumisen sekaisessa horroksessa bensamittaria. Olihan 70 luvullakin öljykriisi kuten nytkin. Saimme lapsena liimailla säästä sähkö lappuja valokytkimiin. Me lapset pidimme huolta siitä että aikuiset säästää sähköä. Maailma pyörii kehää, niinpä. Seuraavana Seinäjoki, kuului kaiuttimista ja otin laukustani rypistyneen tuulitakin, koska ulkona satoi. Lohdutin itseäni ”sade kuuluu syksyiseen ilmastoon”. Spakinoitsija http://www.atlry.fi/index.php?id=kuva
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Ei tuo linkki toimi, slide showsta tulee että no video...
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Toimiihan se. Vanhanajan fiilis tuli lähinnä kai mustavalkoisuudesta johtuen.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Eihän toimi. Firefoxilla ei tule esille yhtään mitään. (WMV:n ongelmat Firefoxin kanssa ovat tunnettuja.)
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Ai jaa. Firefoxillahan (3.0.3) minä tuon just katsoin. Kai se sitten oli unta kun ei kerran toimi.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Olen pahoillani kun video ei toimi kaikilla selaimilla. Laitoinko minä tämän tänne kuvankäsittelynurkkaukseen. Ei ollut tarkoitus, sori.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Hyvin näkyi mullakin ja oli positiivinen yllätys! T Jukka
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Katsoin uudestaan ja täytyy sanoa JukkaK: Parasta täällä pitkään aikaan, Est:in komea mies- ketjun kanssa tämä kärjessä!! Tulin hyvälle tuulelle tuota katsoessani. Hienoa, Higg
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Hieno oli! Hyviä kuvia kunnon fiiliksellä. Sävykkäitä ja kivasti vanhahtavan näköisiä (mm. rae) kuvia, joissa muutenkin oli hyvää otetta. Musiikki sopi hyvin. Lopputekstit olis kans voinu olla mustavalkosena , mut pikkujuttu. [Firefoxilla tulee virheilmoituksia, mutta kyllä se pyörimään lähtee silti, ainakin mulla.]
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Vaikea sanoa millainen on, quick time playerilla ikkuna pysyy mustana, ääni tulee, se oli melko mielenkiintoista, mutta nämä voisi tietenkin pyrkiä tekemään niin, että tomisivat muillakin käyttöjärjestelmillä kuin windowsilla, ei liene mahdotonta? Kyllä mä yleensä saan wmv:t hyvin auki, mutta nämä Jukan tuotokset jäävät pimentoon.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) On totta että olisi syytä tehdä nämä sellaiseksi että kaikki näkevät. Photostory ohjelmasta löytyi yksi sellainen tallennusmuoto joka saattaa toimia myös firefoxilla. Latasin tähän sellaisen. Kato pelaako ja kerro, niin pääsen asiaa opettelemaan eteenpäin. Tää oli ainakin todella pieni ruutuinen sekä kuvat oli aika suttusia. Mutta edes jotakin näkyy. Pitänee suunitella asiaa eteenpäin niin että tekee photostory ohjelmalla tuotoksen, sitten käyttää jonkun toisen ohjelman läpi, jonkä jälkeen se toimii kaikilla. http://www.elisanet.fi/perhe.kontkanen/story.wmv
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Tämäkin näkyy Firefoxilla. Tällä kertaa ladattuna ensin omalle koneelle ja sitten Show must go on.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Linux Mint, ja toimii. Varmempi yleisesti olisi mpeggi, Higgi
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Quicktime player johon on kyllä laitettu WMV player ja jotakuinkin kaikki wmv:t mitä on vastaan tullut ovat myös auenneet, tässä photostoryssa ilmeisesti käytetään jotain omituista codeccia joka ei ole standardi wmv?
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Jooh, yritin katsoa tän jopa exploorerilla eikä näy. Imutin ton kovolle ja katoin VLC:llä ja Wintoosan media playerillä ilman tulosta. Musiikki kuuluu kaikilla, myös firefoxilla.
Vs: Shampanjaa ja hotellikarkkeja (työnimi) Vielä yksi versio jonka osasin väsätä. Kokeilkaas tätä. Muistaakseni araneva kerran ainakin näki kurrevideon ja tää on nyt runnattu samalla ohjelmalla. Kuvan koko pieneni joten ehkä kokonaistunnelmaa ei saa. http://www.elisanet.fi/perhe.kontkanen/jytyvideo.wmv