Onko kokemuksia sakulaisesta AC Photo verkkokaupasta? Lisätäänkö hintoihin joatin muutakin kun postimaksu?
Vs: AC Photo Kerran olen tuolta tilannut ja sen perusteella tilaisin tarvittaessa toistekin. Postimaksun lisäksi ei tule muita maksuja. -Topi Kuusinen
Vs: AC Photo Mä tilasin sigma 10-20 ja yhden tamronin myöhemmin. palvelu hyvää. Sigmaa myytiin suomessa ei oo ei oo, tilausaika pitkä. Ac-fotosta tuli sähköpostiin vastaus muutamassa tunnissa. On hyllyssä. Viikon kuluttua oli ups-mies ovella tuotteen kanssa. Se vain pitää ennakoida, että varaa käteistä kauppasumman. Ainakaan minun ostoksissani mikään muu maksutapa ei kelvannut. Mies laittoi rahat kirjekuoreen. Kannattaa kuitenkin selvittää, onko takuu Suomessa voimassa, jos ostaa saksasta? T Jukka
Vs: AC Photo UPS:n kanssa toimimisesta myös sen verran tarkennusta, että käteisenä pitää olla tasan kauppasumman verran. UPS:n kuriireilla ei ole vaihtorahaa mukana. Tietty luottokortilla toi tilanne voi olla toinen, mutta en oo koskaan tilannut tuolla tavalla. Ja AC-Foto on aina toiminut loistavasti ja toimitusajat ovat parhaimmillaan olleet kahden päivän tietämillä.
Vs: AC Photo Luottokortilla toimii ihan ok ja ei tarvitse tuhrata ja kytätä käteismaksuja ja paikallaoloja UPS:n kaverin käyntiin.... hyvä ja luotettava paikka, olen aika monta ostosta jo sieltä tehnyt.
Vs: AC Photo Mä hehkutan kanssa, että tuolla on melkeinpä parasta palvelua, mitä olen verkkokaupoissa saanut. Ei ehkä niitä kaikkein halvimpia paikkoja, mutta luotettava. Johonkin putkeen (olisko ollut Sigma) annettiin tuolta ensin vuodeksi normaali Sigman takuu ja sitten vielä kaupan oma lisävuosi takuu. eli kun lähettää ac-fotolle, niin korjaavat ja lähettävät takaisin. Välillä kommunikaatio vähän takkuaa, mutta niinhän Saksalaisten kanssa aina. Saksassahan on Eu:n myötä samat takuu määräykset kuin Suomessa.
Vs: AC Photo Mun muistaakseni Saksassa on 2 vuoden takuu ja sellainen ero suomitakuisiin nähden, että takuuhuoltotapauksissa tavaran lähettäjä (lue: ostaja) maksaa toimituskulut Saksan suuntaan.
Vs: AC Photo Ei ole. Eri maat soveltavat EU-direktiivejä omissa laissaan eri tavoilla. Joku maa voi pistää paremmaksikin, kuten kuluttajansuoja-asioissa Suomi. Saksassa kauppiaita velvoitetaan antamaan tavaroille vähintään kahden vuoden takuu - minkä vuoksi AC Photon tekemisissä ei ole mitään ihmeellistä. Suomessa taas ei laissa puhuta "takuusta", mutta on voimassa "virhevastuu", jonka pituudelle ei ole määräyksiä, mutta jonka pitää kattaa tavaran odotettava käyttöikä. (Takuu taas on lakisääteisen virhevastuun ylittävä ylimääräinen etu, minkä johdosta useimmilla takuilla ei ole mitään merkitystä ja ne ovat itse asiassa laittomia.)
Vs: AC Photo No nyt kun asiantuntijoita aiheeseen löytyi, niin mitenkä tuon Saksan takuukäytännön kanssa on. Koskeeko se kaikkia kauppoja, mukaanlukien eu:n sisällä ulkomaille suuntautuvaa myyntiä. Nimittäin Kiinan ihmeitä kauppaava FotoWalser antaa tuotteilleen vain 6 kk takuun ja sen ylityttyä perivät 29,90 hintaista korjauslisää. Pitäisiköhän lähteä käräjöimään. Niin ja eikös Suomessakin asiakas joudu itse vastaamaan viallisen tuotteen toimittamisesta myyjälle. Joillakin postimyyntikaupoilla on vaan postin kanssa solmittu palautussopimus, lakisääteinenhän tuo ei kaiketi ole.
Vs: AC Photo Sen verran olen sivuja selaillut että, hintatasossa ei ole pahemmin moitittavaa.. (vert. käytetty 40D 18-55 kitillä Rajalassa 799,- / AC Photossa uusi 40D 799,-)
Vs: AC Photo Mun käsittääkseni Suomessa on lakisääteistä se, että kuluttajalle ei saa tulla kustannuksia takuukorjauksista / vaihdoista. Kuningaskuluttaja | yle.fi
Vs: AC Photo No noinhan nuo näyttävät väittävän, eli voin vaatia myös kodin ja laitteen myyneen liikkeen välisestä matkasta matkakulut. Marketista kun ostaa viallisen tavaran saa seuraavan kauppareissun ilmaiseksi. Eipä ole tuollaista tullut ennen ajatelleeksi. Toisaalta tuossa jutussa mainittiin myös, että "Takuu on siis myyjän antama lisäetu, jota tavaralle ei ole pakko antaa lainkaan." Lakihan vaan toteaa, että myyjän on tehtävä jotain, mikäli tavara ei kestä niin kauaa, kun siltä olisi syytä odottaa.
Vs: AC Photo Juu. Kuluttajalle lienee sama onko tuo nimeltään takuu tai klimppisoppa, kunhan viallinen tuote tule kuntoon ;-]
Vs: AC Photo Onkohan AC-foto jo saanut selvitettyä asiansa Suomen verottajan kanssa maksamattomista arvonlisäveroista: Vanha lainaus Kauppalehdestä: "Protestilista Häiriöpäivä: 02.03.2007 Aineistopäivä: 21.03.2007 Nimi: AC-Foto GmbH Y-tunnus: 19758620 Osoite: Postinumero: 00101 Postitoimipaikka: Helsinki Talousalue: Uudenmaan talousalue Summa: 302192 Häiriötunnus: Ulosottoasiat: Varattomuudet ja muut esteet Velkoja:
Vs: AC Photo Aattelin tuolta tilata yhden objektiivin, mutta törmäsimpä ongelmaan, ei toi lontoo tai berliini oikein taivu... Valitettavasti UPS on hankala tapa toimittaa, jollei laita että toimitus työpaikalla. Tuskin kukaan työssä käyvä henkilö on kotona siihen aikaan ups liikkuu. Maitolaituri.tv:stä mulle tuli jotain ups:lla ja oli hankalaa saada toimitus järjestymään. Tavara oli Porissa kuskilla, minä 100km päässä töissä, vaihtoehdoksi esitettiin "nouda Tampereelta"... ;-) Jos berliiniä osaisin kysyisin sieltä miksei normiposti käy toimitustavaksi. Jos joltakulta löytyy apuja, otetaan ne vastaan ilomielin
Vs: AC Photo Ei taida kielioppi osua paikoilleen. Voisi kyllä koittaa Niin vähän suunnittelin... ;-) Rajalassa on käytettynä samaan hintaan kuin ac:ssa uusi
Vs: AC Photo Niinhän mä eilen sinne ostetaan palstalle laitoin, että samanhintainen uusi kuin mr kameran käytetty. T Jukka
Vs: AC Photo Niinpä. Mutta tarkempi tutkailu soitti että Rajalassa onkin I malli ei II toisen hinta 999,- ja toisen 1050,- Taitaa sakut tehdä kaupat, ellen onnistu saamaan I mallia eräältä yksityiseltä ostettua