Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Moronvuori Valkmusan kansalispuisto

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Herra iso herra, 14 Lokakuu 2013.

1. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38
    Auton saa jätetyä Kananiemenharjulle mistä on muutama kilsa Moronvuorelle, toisin kun luusisi niin siellä on päivätupa, nuotiopaikka ja vessa Moronvuoren juurella pimeässä pöpelikössä.
    Itse luin huolimattomasti esiteen ja siis oletin että nuo olisi moron vuoren laella.
    No jatkoimme matkaa, emmekä jääneet tuohon homeen hajuisen tönön pihapiirii katselemaa kuuden runkoja.
    Polut ei tosiaankaan ole merkittyjä maastossa ja karttaan merkitty polku keirtää tuon vuoren, jolloin ei näe korkealta suota mitä varten ajettiin 27km suon toiseen laitaan pitkospoluilta.
    No mukana nokialaisessa oli karttasovellus ja poikesimme polun ulkopuolelta kallioille, trangialla tekemään omat ruuata ja keittämään kahvit.
    Itse polulta ei juuri näe suota kuin vilaukselta.

Kallion koloja löytyi, usutin vaimon sinne edeltä jos vaikka karhuja;-)
    Johtoja alhaalta.
    Ylöspäin oli komeat näkymät, mutta kävellessä on hyvä stikaa eteensä mihin astuu, kun on kivii ja juurii.
    Päivätupa
    Seill oli talon puolesta ketsupitkin...

Johdot ylhäältä, kun niitä oli edessä niin otin ne sitten mukaan kuviin..
    Ihan jees maiset kyll oli.

Meitin oma ruokailu mesta, siis kun tykätään noista maisemista enempi..
    Laitetaan nyt viel yks johto kuva...
    Tuo oli ihan hyvä mesissä ja niin uskalsi mennä omia polkuja.
    6,5 kilsaa tuli tuosta reitistä, en mene uudestaan ja ilman tuota suon toisella puolella ollutta pirkospuureittiä, olisi kaduttanut ajaa porvoosta 87km tuonne.
    Onx?

2. markku55

markku55 Active Member

Vs: Moronvuori Valkmusan kansalispuisto

Nää sinun "matkakertomukset" on hienoja, ja antavat hyvän kuvan jonkun kohteen mielenkiinnosta itse kullekin. Täytyy myöntää, että voimalinjojen katselemisessa ei kauheasti ole mielenkiintoa, joten taidan neuvostasi vaarin ottaneena välttää tätä kohdetta.
    Yksi asia mistä olen sinulle helkkarin kateellinen, omaani en mitenkään saisi karhunkoloon ekana, saatikka edes noin pitkälle kävelykeikalle.

3. TKa

TKa Well-Known Member

2 978
    238
    63
    Vs: Moronvuori Valkmusan kansalispuisto

Meikäläisen kuutiossa sähkölinjat värähtelevät kuin kielet kitarassa. Syöhän se Lightroomikin sähköä, joka noita letkuja pitkin siihen töllölle helähtää. Kuvakertomuksina nämä ovat kiinnostavia, siksi kun aikoinaan lasten ollessa pieniä on telttailtu kansallispuistoja ristiin rastiin.