Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Vedenneito

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Heli, 4 Elokuu 2006.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Mä olen ylettömän innostunut. Mä tunnen osaavani nyt jotain!

2. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Ilma ja vesi. Tuleeko vielä maa ja tuli? Pyrstö on hieno ja myös tässä on sellaista utuista henkifiilistä. Valmis sarja, jos sellainen joskus tulee, on varmasti hieno.

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Tuollaista en ollut ajatellukkaan, tää sarja oli oikeastaan ihan toisenlainen mutta kiitos vinkistä. Mä näin heti maan ja tulen kuvina! Sehän täytyy toteuttaa :-o...

4. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Ole hyvä vain :)

5. Vita

Vita Active Member

2 789
    0
    36
    tykkään molemmista :) mukavan mystisiä kuvia.

ja sarjaa vois tosiaan jatkaa maalla ja tulella, varsinkin jos sait jo ideoita niitä varten.

edit: nää on taas niitä sarjaideoita, mitä haluis itekki joskus toteuttaa :)

6. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36
    Tämäkin on hyvä. Pää näyttäisi pyörivän ja räpyläjalat.
    Se toinen oli mielestäni kylläkin parempi: selkeämpi ja yksinkertaisempi.

Jos tämä on kuvattu mv-negalle (hasselilla(?)), vedostuspuoleen kannattaa kiinnittää huomiota. Ilmeisesti tämä on skannattu negasta eikä vedoksesta?

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Juu, negasta tää on skannattu. Vinkkejä vedostukseen, josko vaikka tänään häipyis pimiölle?

8. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36
    Ainakin minun kokemukseni vedostuksesta on liian pieni neuvojen antamiseen. Mutta näin *maalaisjärjellä* ajateltuna tässä voi hyvin käyttää tuota täälläkin ruodittua split printing- metodia. Eli katsot ensin pääkohteesta mikä on sille sopiva jyrkkyystaso ja valotusaika.

Muista osista tummat osat saadaan multigrade-suotimille (esim. 4, 4½, 5) täysin mustiksi ilman, että vaaleisiin osiin valotus pääsisi vaikuttamaan.

Vaaleista osista loivilla Multigrade-suotimilla eri harmaan sävyt saadaan mukavasti esiin vaikuttamatta tummiin osiin.

Lisämetodeina lisävalotus (burning) niille osille, mitä halutaan paikallisesti tummentaa. Mitään maskeja tuskin tarvitaan; eiköhän händyt riitä.

9. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38
    Tätä vaan jaksaa tulla uudestaan katsomaan, son niin hyvä!