Hasselblad 500 c/m, Planar 100/3.5 Cf, Tri-x asa 400, d76 1:1 ; 11 min 19 asteessa, Flextight T Jukka
Vs: Käden taidot Olen muutaman kerran kuvata vähän samanlaista toimintaa. Vaikka se käsityön tekemisen kannalta luonnotonta onkin, niin olisi kiva kun kuvattava katsoisi kameraan. Täytyy siis jutella samalla kun kuvaa jos mukana ei ole puhetta ylläpitävää toimittajaa.
Vs: Käden taidot Jutustelua oli samalla hyvinkin paljonkin kuvauksen aikana. Oikeastaan koko ajan. Olen ottanut aika paljon kuvia tällaisesta toiminnasta digillä, jolloin tulee otettua huomattavasti monipuolisempia kuvia: lähikuvia, kuvia materiaaleista, töistä jne ja pelkät kädet jne.muutenkin 'mielenkiintoisempia' lähestymistapoja aiheeseen,. Jollakin oudolla tavalla kuitenkin itse miellyin tällaiseen 'tylsähköön' lähestymistapaan, jossa vain todetaan, mitä tapahtuu (itse en arvioi käytetyn formaatin osuutta tässä ) T Jukka
Vs: Käden taidot TÄYSIN epäammattimaisena ja erittäin aloittelevan valokuvaajana lähestyn fiilispohjalta. Mun mielestä keskittyminen nimenomaan kohteeseen on ok. Mutta aiheena kädentaidot kaipaisin kontrastia enemmän itse tekemisen kohteisiin ... esim hieno tilkkutyö hädintuskin näkyy, jotenkin se tekijän katseen kohde ja tekijän kädet saisi näkyä selkeämmin? Joku kuvista voisi olla katsekontaktilla ja "onnellisella" ilmeellä jotta tyhminkin (esim minä) ymmärtää miten antavaa kys toiminta on. Ps. tässä vain naisia... Tykkään ja näitä voisi käyttää julkaisussa.
Vs: Käden taidot Kuvathan ovat ihan ok lähestymistapasi valossa. En tajunnut että kyseessä olivat filmille otetut kuvat, kuvittelin näiden olevan mv-käännöksiä digistä. Lisäksi arvioin kuvia sillä perusteella jos niitä tarjottaisiin vaikka käsityökerhoa käsittelevän lehtijutun kuvitukseksi. Olen oppinut, että se Piinkin mainitsema katsekontakti pitää olla.
Vs: Käden taidot Mun makuun turhan tiukkoja rajauksia ja tulee toiston makua muissa, paitsi kolmoskuvassa on kivasti vähän enempi ympäristöä. Ite pyrkisin tämäntyyppisissä kuvissa ottaan just vähän laajempaa kuvaa.