Vs: New Helsinki Tunge tää sun näyttämisripulis samaan ketjuun. Sait jo huomiota. Tämä on jo pelkkää infantiilia vittuilua. Olet kait vain rakkautta vailla - ihmispolo ! ??? - En voi kyllä muuten auttaa, kuin antamalla ilmaisen neuvon : Mene aamulla lääkärille ja pyydä vahvoille unilääkkeille resepti, nuku viikko. Unohda myös koko valokuvaaminen. Vanhene yksin ja kuole pois. - Erska
Vs: New Helsinki Olet mainio, soitin heti tutulle psykiatrille ;D ps. Huomioi alla oleva (pilleri GIF-kuva); huomioi GIF-kuvasta syntynyt turha keskustelu... RR
Vs: New Helsinki Kiva jutska Sul' on huumorintajua ja se on -vakavasti sanottuna- merkityksellistä - näinä ankeina aikoinamme. ____________________________________ - Pahoittelen taannoista tympeän karkeaa sekä rumahkoa käytöstäni. - Pyydän myöskin anteeksi : S O R I . - Kaikkea hyvää. Sulla on tatsia. Ja kivoja kuvia (vaikka muille jakaa Måjdå - Erska Edit: Lisäsin parit sanat. - Sama
Vs: Helsinki -kuvia Mitens oli noitten Giffien laitto tänne?? sanoit jossakin että sulla on 15000shottia varastossa, mitens olis tiukka editointi tai sitten yks aihe per juonne. menee kommentointikin ihan perseeleen kun kommentit poukkoaa sinne tänne. tää vain ystävällinen neuvo, muita ajatellen...
Vs: Helsinki -kuvia Yllä oleva GIF-kuva (pillerit) liittyy edellisiin kommentteihin vastavedoksi... Ja saattaa olla sinänsä provosoiva, mutta tarkoituksella... Olihan saamani ensipalaute myös sitä (ensi kuvien latauksen yhteydessä - joku pahoitti mielensä, kun latasin kuvia forumiin liian tiuhaa tahtia)... Mutta yhtä kaikki... Koittakaa jo pättää ovatko GIF-kuvat ok vai ei... Sinänsä jos ns. aihepiiriin sopivasta GIF kuvasta joku saa herneen nenään niin SORRY... Siis jos automatisesti kuvia vaihtava (ns. animaatio) GIF-kuva (esim kuvia Helsingistä) katsotaan epäsopivaksi tässä kuvayhteisössä niin vältetään sitten sellaisia (parempi vaihtoehto olisi GIF-kuvien latausesto)... Ja toki välkkyvät kuvathan saattavat aiheuttaa myös terveysriskin jollekulle (välkkyvästä kuvasta voi saada sairaskohtauksen - todistettu mahdollisuus). Pieni puolustun GIF-kuvaa... GIF-kuvien etuna olisi toki se, ettei tarvitsisi ladata kuin yksi kuva muutaman kuvan sijaan (ja aihepiiri voidaan pitää fiksusti kasassa). Oheinen tapa toimii toisaalla, jonka vuoksi 'ajattelin' sen toimivan myös täällä, mutta ei... Sorry... Lyhyesti yllä olevasta... Olen täällä forumissa uusi 'hahmo' ja täyttä uteliaisuutta testailen forumin toimintoja ja 'haistelen' miten forum ikään kuin toimii... Saattaa olla, etten jää kovin aktiiviseksi hahmoksi roikkumaan tänne, sillä olen toisaalla suunnittelemassa, rakentamassa (toteuttamassa) sekä parhaillaan käyttöönottamassa vastaavan tapaista kuvaforumia kuin tämä ja muut nimeltä mainitsemattomat kuvayhteisöt... Sinänsä mielenkiintoisa on se, miten uudet yhteisöjäsenet otetaan vastaan ;D ps. Ja Sorry etukäteen... Jätän tuon pillerit GIF-kuvan tarkoituksella tähän keskusteluun (ns. kuvakansioon)... RR
Vs: Helsinki -kuvia Mielestäni uusia jäseniä tähän foorumiin tarvitaan, sillä muuten koko hommasta putoaa pohja pois. Muuten kuulemme samaa vänkäämistä samoista aiheista kuukausi- tai vuosikaupalla.
Vs: Helsinki -kuvia Kiitos, olen kanssasi samaa mieltä. Tuo mainitsemasi kohta "uusia tarvitaan" on suuri haaste siinäkin yhteisössä jota parhaillaan rakennan muutaman tosinörtin kanssa. Tosin sanoen uudet ajatukset, mielipiteet ja kommentit rikastuttavat ja kehitävät kuvayhteisöä sekä itse kuvaajaa. Ja voin tunnustaa, että on erityisen mielenkiintoista olla kuvayhteisössä mukana jonka kielenä EI ole suomi tai suomalainen kuvaperinne, kuvakulttuuritausta. Ajatelkaa täysin samaa (perus, perus) kuvaa - SE saa täysin erilaista palautetta riippuen siitä missä sitä esitetään. Tuohon liitty toki moni tekijä (myös kuvayhteisö ja sen rakenne). RR
Vs: Helsinki -kuvia Mähän pyysin jo anteeksi. Luulin oikeasti että vain provokatiseeraat tunkemalla koko auki olevan sivun täyteen kuviasi -yhdessä illassa. - Kun olit muutenkin aika hyökkäävällä asenteella ihan alusta lähtien liikkeellä. Sitä saa mitä tilaa - eikö ? Giffeihin ja tuuliviirimäisyyteen en ota kantaa - ei ole minun asiani sherifferiseerata. Itse kannatan vapauden tuulia - mitä "omiin ketjuihin" tulee. µµµ Innostumisessa ja vaahtoamisessa ei sinänsä mitään erityistä vikaa. - PIIS änd LÖÖV ! - Rock On !! - Keep On Rollin' !!! - Erska
Vs: Helsinki -kuvia Juu kaikki kunnossa, Asia ok... En saanut traumaa saadusta palautteesta (kuvien runsaasta lataamisesta), päinvastoin... Tajusin, etten voi lähettää samanaikaisesti runsaasti kuvia kommentoitavaksi... Kuvayhteisön toiminnallisuus kärsii kun ainoastaan yhden kameralaukkulaisen kuvat, keskustelualoitukset ovat yhtäkkiä etusivulla... Pitää siis rajoittaa kuva-aiheiden lähettämisen tiheyttä ja lähetellä kuva-aiheita väljemmin... Todettakoon, että ko. Kameralaukun ko. ominaisuus on miinusmerkkinen ja saattaa rajoittaa aktiivista toimintaa (ajatelkaa esim Kuvaboxi, jonne tuhannet kuvaboxilaiset lähettävät samanaikaisesti kuvia). Valitettavasti Kameralaukku ei väänny tähän (olkoon tämä ns. sanaton vinkki toiminnan kehittämiseen, siten ettei yhden käyttäjän kuvalataukset aiheuttaisivat aikaisempaa närkästystä)... Ja myönettäköön, että ehkä ensimmäinen avaus (tekijönoikeus -aihe) oli huono, mutta silti tarpeellinen. Pidän yhä mielipiteeni siitä, että on täysin typerää käyttää muiden kuin itsensä tekemiä tai ottamia kuvia... Viestini pelkistettynä oli siis - älä käytä muiden kuvia - käytä vain omia kuvia. Silloinkin vaikka kuvat olisivat vapaita käytettäviksi... Muiden kuvien käyttö ei välttämättä anna kovin hyvää katu-uskottavuutta... Sorry jos joku pahoittaa mielensä tästä... Itse EN ole koskaan käyttänyt muiden kuvia missään yhteydessä (esim kotisivuillani, kuvayhteisössä, jne)... Kaikki tarvitsemani kuvat olen aina itse tehnyt... Ja JOS olen käyttänyt toisen kuvaa kaupallisessa mielessä (lehdessä, mainoksessa, jne) olen aina maksanut kuvan käytöstä sopimuksen mukaan... ps. GIF-kuvien osalta olen tarvittaessa valmis keskustelemaan (heidän kanssa, jotka haluavat ja pitävät asiaa tuiki tärkeänä) ja avaamaan myös tarvittaessa ns. keskustelupiuhan ;D RR
Vs: Helsinki -kuvia Emme ajattele, sillä Kuvaboxi on tiettävästi ennenkaikkea kuvanjakopalvelu, siis yhteisötön logistinen väline, kun taas Kameralaukku on yhteisöllinen keskustelufoorumi. Omenoita, appelsiineja ja perunoita ei kannata vertailla liikaa. Yksi perinteinen ohje kaikille uusille foorumilaisille onkin (foorumista riippumatta) tarkkailla ensin hetki foorumin logiikkaa, periaatteita, rajoitteita, muiden käyttäytymistä ja vasta sitten aloittaa aktiivinen toiminta, kun se on ymmärretty. Jos tätä ei tee, tulee monenlaisia ongelmia ja konflikteja.
Vs: Helsinki -kuvia Kuvaboxi oli toki huono vartaus, mutta silti sekin on eräälainen kuvayhteisö (näkökulma asia). Yhtälailla se olisi saattanut olla Panoramio. Ajatus olikin siinä, ettei Kameralaukun resurssi saata sietää suurta volumia. Tai se on vähintään toiminnalle selkeä heikkous jos ja kun Kameralaukun mahdollinen (ja ehkä toivottava) käyttäjäresurssi kasvaa. Riippumatta siitä onko kyseessä puhdas kuvayhteisö tai kuvien jakoyhteisö (molemmat ovat loppuen lopuksi ns. WEB 2.0 yhteisöjä). Appelsiineista en tiedä mitään, mutta omenat ja perunat ovat varsin tuttuja (en sekoita niitä keskenään). Uskon ymmärtäväni kyllä viestisi. Pikaohjeesi on hyvä. Juuri näin kaikkien uusien forumilaisten tulisikin toimia. Riippumasta siitä mihin yhteisöön on kirjautunut. Ja itse asiassa juuri näin olinkin tehnyt. Olin ennelta katsellut ja seurannut Kameralaukun toimintaa hyvän hetken. Kameralaukun pariin eksyin puolivahingossa (ja erää kameralaukkulaisen vinkistä) ehkäpä noin vajaa vuosi sitten jolloin loin Kameralaukku tunnarit, mutta hukkasin käyttäjätunnukseni salasanan (kun en ollut aktiivinen). Kirjautuessani uudelleen Kameralaukkuun en saanut palautettua hukkaan joutunutta salasanaa sähköposteihini (siis ilmenneen sisäänkirjautumis pulman yhteydessä). Tuolloin aikaisemmin en aloittanut tuolloin aktiivisena. Ja olen toki lukenut Kameralaukun käyttöohjeet kertaalleen, mutta voin lukea ne uudelleenkin - tarvittaessa. Saattaa olla, etten ole toiminut kuten hyvä kameralaukkulainen toimii, jolloin ns. kuvainollinen potku nilkkaan (palaute) on ollut asiallista saada. Toki itse palaute tulee aina olla sinänsä asiallista, ja siinä ei saa mennä liiaksi henkilökohtaisuuksiin. Tälläistä palauteantoa en katso kovin hyvällä ja se saattaa lopulta palautua omaan nilkaan (molempien nilkkaan). Ja vielä kertaalleen. Pahoitteluni kaikille jos olen pahoittanut mieltänne tekijänoikeusasian esille otossa. Aloitukseni (liittyen tekijönoikeusasiaa) oli ehkä huono, mutta silti tarpeellinen. Positiivista asiassa on ehkä se, että ainakin RR jäi monien kameralaukkulaisten mieleen em. hankalan asian esille ottajana. Mielenkiintoista oli seurata teidän kameralaukkulaisten reaktiota. RR
Vs: Helsinki -kuvia Palatakseni vielä edelliseen kirjoittamaani viestiin... Lainaten Jessien kirjoittamaa viestiä heinäkuulta 08 (aiheena KL-yhteisöhenki) "Olin todella pettynyt siihen, että (kuvaajasta ja kommentoijasta riippuen) asiallista komenttia on turha etsiä. Kommentointi ei ole edes hyväntahtoista vittuilua, vaan paskaa sataa niskaan tuutin täydeltä. Missä rakentava kritiikki?" Ehkä kuvaa juuri niitä pikafiiliksiä, jotka sain noin vuosi sitten. Huonosta alkufiiliksestä välittämättä tein paluuta ja sama toistui nytkin, ehkä osaltaan omasta syystä. Silti kuvien ja viestien sekaan on tullut RR:lle myös positiivista palautetta jonka myöden olen päättänyt jäädä hetkeksi seuraamaan Kameralaukun toimintaa. Toki jos yhteisö ei pidä ajatuksestani voi palautteen antaa suoraan minulle. Uusia ajatuksia ja jäseniä yhteisö käsittääkseni kuitenkin tarvitsee tämän kaiken hulluuden keskellä. RR
Vs: Helsinki -kuvia Täs' on nyt vähän tämmönen iänaikuinen raflan kantaporukan kantapöytään tunkeutumistilanteeseen verrattava tilanne, mielestäsi, ehkäpä, juur' nyt menossa. Mutta tilanne ei ole -välttämättä kuitenkaan- se, miltä se sinusta vielä vaikuttaa. Jos saapuu kiihkeänä vieraalle reviirille - se saattaa säikäyttää herkkäveriset ja kaavoihinsa tottuneet synkeät henkisen harrasteensa puolustajat. Mitä toisten kuvien käyttämiseen (luvatta) tulee on henkilökohtainen kantani jyrkkä : Never EVER ... NEVER <SIZE size="350"]EVER NEVER</SIZE> !!! Jää nyt ihmeessä tsiigaileen tätä hirviömäiseltä vaikuttavaa mestaa viel' vähäks aikaa. Mä toivotan sut sydämellisesti tervetulleeksi. Haudihoi ja jepulis vain. - Erska
Vs: Helsinki -kuvia Tää viisas ja ylen älykäs kommentti oli saapunut kun skrivasin omaani. Mä allekirjoitan ton täysin. Hyvä KEN ! Oikein hyvä !! Oikein SUPERHYVÄ !!! Let's ROCK. - Est