Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETTU 9x12 /10x15 peltikasetti

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana Juke.K, 30 Huhtikuu 2018.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 663
    210
    63
    Olisko jollakin muutama samanlainen peltikasetti. Mistähän kamerasta tämä on edes. Jos innostuisi pinhole kuvia ottamaan kun olis useampi kuva kerralla kehitettäväksi eikä vain yksi. Toi kehys on tässä kasetissa se kiva juttu.

    Yksityisviestiä tai jukeboxcamera@gmail.com IMG_9912.jpg IMG_9913.jpg IMG_9914.jpg
     
  2. Laakakuvaaja

    Laakakuvaaja Member

    152
    6
    18
    Montako tarviit?
     
  3. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Mullakin on yksi Zeiss Ikon 665/7 tyhjän panttina.
     
  4. Heiskis

    Heiskis Active Member

    519
    63
    28
    Mikä on 9x12 kasetin reunan paksuus? Itsellä läjä kasetteja jotka ei mahdu Bergheiliin, kun reuna liian paksu - eli noita joutaisi..painavia so. Postimaksu iso?
    Note - muille tiedoksi, että tässä pitää ilmeisesti tarjota filmi ei lasi kasetteja...

    Ps. Jos tarjolle tulee 10x15 cm filmikasetteja ylimäärin niin kelpaisi minullekin (vaikka vaihtona johonkin muuhun kokoon - tai johonkin puiseen eksoottisempaan)
     
  5. Laakakuvaaja

    Laakakuvaaja Member

    152
    6
    18
    Reuna on n3,5-4mm paksu. Täysin samoja kuin tuossa sun kuvassasi.. Löytyy myös 10x15 koolle samanlaisia 6kpl. Näitä 9x12 on parikymmentä kpl. Vaihtuu kaksipuolisiin 4x5, 5x7 tai 8x10 kokoon.
     
  6. Laakakuvaaja

    Laakakuvaaja Member

    152
    6
    18
    ..ja jos viet ajatusta vielä pidemmälle ja rakennat tuon ph kamerasi suoraan kaksipuoleiselle kasetille, niin löytyy Fidelite Eliten uusia 9x12 kasetteja kymmeniä..
     
  7. Pan

    Pan Well-Known Member

    2 595
    1 303
    113
    Tällainen on mun Zeissin kasetin mitat eli tarkkaan 10*15 ulkomitat ja 4mm paksu. Pitkällä sivulla reunassa muutaman millin syvyinen ura.
    Tässä on peitelevy poistettu, jotta tuo kuva-ala näkyy.
    Tuossa vasemmassa päässä, josta peitelevy liikkuu, on samettia.
    zeiss_665-7_1.jpg zeiss_665-7_2.jpg

    Mulla olis tarvetta puiselle vstaavalle Certorufiin, mutta kamera on mäkillä, joten en nyt saa siitä tähän kuvaa. Laitan siitä oman ketjun myöhemmin.
     
  8. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 663
    210
    63
    Juuri noita 9x12 kasetteja tarviin missä on tuo reunakehys. SIlloin pysyy paperi nätysti siellä kolossa. En mä montaa tarvii 3-6 kappaletta jos löytyy. Mulla ei ole kasetteja tarjota takasin päin. Joten ilmeisesti rahalla hoidetaan asia. Laitan yksäriä vielä.
     
  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 663
    210
    63
    Löytyy tuo kamera joka on kuvassa.
     
  10. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 663
    210
    63
    Yhden kanssa on hiukan sovittu ostosta mutta menee myöhäsemmälle. Mä luulen että tämä ostoilmoitus tuotti tulosta. Laitan sen nyt saaduksi. Jos on vielä tarvetta, on tässä pari muutakin myyjää ehdolla. Kiitos kaikille ystävällisyydestä.