Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 28 Maaliskuu 2009.

Vuosittainen neulanreikäkuvauksen päivä lähestyy !! Siihen voi osallistua vaikka kinokameralla jossa on linssisuojasta tehty pinhole linssi, muttatyyliä on 4x5" laaka kamerassa jossa on joko infra tai ortho filkkaa. Lisätietoa saa multa, eli piilikseltä, vaikka yskärillä. Tällä kertaa pannaan oikein joukolla kamaa esille ja linkitetään maailmalle meittin kameralaukku niin että ulkkaritkin ottaa lukua ja harkitsee suomenkielen kursseja...

1. Moulus

Moulus Member

502
    0
    16
    Vs: 9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

Voi vitsi, tämähän tarkottaa että mulla on ollu kohta vuoden kuvat kamerassa sisällä kehittämättä! Tänä vuonna pitää olla jämympi ja kehittää ne heti. Millasethan nuo viimevuotiset on, ne on nyt vuoden siellä tempperoitunu...

2. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Alue on taas kerran ihan väärä. Tämä ei ole mikään filmikuvausjuttu.

Yllättävää kyllä, lisätietoja saa parhaiten teemapäivän sivustolta: Worldwide Pinhole Photography Day

Sivustolta löytyy porukkaa, jotka ovat Suomessa järjestämässä jotain. "piilis" ei ole listattuna.

On turha hakea lisätietoa taholta, jolla ei ole mitään erityisempää tekemistä asian kanssa. "piilis" ei ole asian järjestäjä ei eikä mikään alueellinen koordinoija eikä tiedonantaja. Ei siis tarvita mitään yksityisviestejä, vaikka kauppiaat ja omasta mielestään auktoriteetit tietysti haluavat omia kaikki asiat ja kartuttaa asiakasrekisteriään.

Ylipäätään tällaiset asiat ja tällaiset foorumit ovat luonteeltaan sellaisia, että yksityisviestitouhut ovat niiden vihollisia.

3. Vs: 9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

Ok, älkää välittäkö tuosta "ammattimaisesta väärinymmärtäjästä" tämä on kameralaukun Filmikuvausosasto, ja kuvaamme filmille pinhole kuvia, Mvuori voi kuvata ihan mille huvittaa.  henkilö joka pyysi minua laittamaan tarinaa on Edward Levinson, alan pioneeri, jonka pinholekuvia on minunkin saitilla ollut. Suomesta on listattuna Esa Antero Savola, Raimo Virtanen mutta ei ketään jonka nimi olisi edes viitteellisesti M Vuori, joten se siitä. MACO:lla on pinholekamera rakennussarja jonka mukana tulee ortho laakafilmiä 50 lehteä ja haärpätin maksaa mulla 50,- pinholepäivän kunniaksi eli filkan hinnalla kamera ilmaiseksi. Itse kuvaan, ja olen aika paljon jo kuvannutkin kuvassa näkyvällä 70mm filkkaa käyttävällä jenkki pinholekameralla, Itse aijon saada pinholepäivään mennessä parikymmentä rollei puulaatikosta tuunattua 70mm filkkaa käyttävää kameraa aikaiseksi , jonka päivän häppeninkiin ilmoittautuneet saavat  VELOITUKSETTA käyttöönsä. Jees, siis per nuppi jotakin50 ruutua pinholea, pankaa yskärillä varausta, laita sääkin M Vuori, en mä niin vittumainen oo että jotakin jättäisin hampaankoloon...

4. Vs: 9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

Niin, onhan tuon vuorimiehen ansioksi luettava että laittoi linkin. Sieltä voi mennä tarkistelemaan mitä on saatu mennävuosina aikaiseksi, eli galleriaan. Siinä näkyy suomalaisten kiitettävä aktiivisuus: vuonna 2007 13 kuvaajaa, 2008 jo 22 kuvaajaa. mutta kun mennään katsomaan mitä muut ovat saaneet aikaiseksi: Eesti 2, Ruotsi 16, Norja 37, Portugal sama 37, mutta esim englanti 137 japani 221, jenkkejä en edes viittinyt katsoa. Kyl maar tonne Norjan ja Portugalin lukemiin pitäis meidän porukoilla yltää... muutenkin niiden räpsyissä oli oikeata messagea, ei mitään risukkoon roiskauksia   katsokaa vaikka www.edophoto.com   se on aika kova jäbä... Katsokaa vaikka gallery ja siellä "Healing landscapes"

5. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Oikeastaan tekis mieli tällä kertaa osallistua tuohon funtsimalla kohde jo etukäteen - kun tuolle samaiselle päivälle on buukattu niin tuhottomasti ohjelmaa jo ennestään... Edelliset neulanreikäkuvat onkin otettu joskus 80-luvulla :D

6. Vs: 9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

ottivat yhteyttä TAIK:ista, siellä joukko nuoria heittäytyy innolla mukaan, eilen illalla porukka tuli katsomaan mun mestoja, oli itsetehdyt neulanreikäkamerat mukana  ja kuvasivat T max 100 filkkaa. että silleen...

7. tmu_la

tmu_la

57
    0
    0

Täytyypi osallistua jos on kotosalla tuona päivänä.. Monena vuotena ollut tarkoitus mutta aina mennyt ohi koko päivä...

8. Vs: 9th Annual World Pinhole Photo Day: April 26th ! joukolla mukaan !!!

voithan sä vähän feikata, tee yöllä, venyy valotukset seuraavalle päivälle....

9. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    548
    113

Hieman ollaan meilläkin suunniteltu jotain tapahtumaa. Valokuvakeskuksella siis. Täällä periferiassa, kaukana kaikesta, Jyväskylässä.

kapa

10. oraakkeli

oraakkeli Member

93
    0
    6

Kuvia on alkanut ilmestymään pinholeday calleriaan. Ei niitä suomalaisia nyt sitten ihan niin kauheesti tullutkaan.