Eilisellä kävelylenkillä sain ikuistettua mahdollisesti kaikki kliseisimmät ihkupihkut elukat samalla reissulla. Joku kissa olisi ehkä pitänyt vielä ottaa kuviin mukaan. Joku nämä saattoi IRCin puolella jo nähdäkin, mutta pannaan nyt suurtakin yleisöä varten nämä näytille. Galleriastani löydät kahdeksan kuvatusta. Alla teaserina oma suokkari orkkuni <3
Ooh, sorsa, orava 3/8 ja kuva 5/8 oli mun suosikit. 7/8 oli vähän kiikun kaakun tykkäänkö. Lentävä elukka näistä poikkeuksellisesti paras.
Kuvaajan pohdintoja siitä, miksi galleriajulkaisu sai vähemmän vastauksia ja katselukertoja kuin eräät muut kotilemmikki -vastaavat?
Vaikket mua tarkottanukaan, niin ehkä hankala galleria vaikutti. Jos halus isompaa kuvaa niin piti vielä klikkailla pop-upi esille...
Paha mennä sanomaan. Voisikohan olla, että kuva-aiheet ovat vaan niin tylsiä, ettei ketään kiinnosta? Noitahan nyt on kuvattu vaikka kuinka. Pari koirakuvaakin tuolla oli, mutta nekin kalpenevat tasollaan tämän foorumin muille koirakuville. Kuvat lienevät siis liian tasapaksuja. Kuvat saatetaan vilaista läpi, mutta ne eivät herätä suuria tunteita kenessäkään, jolloin niitä ei myöskään kommentoida sen enempää. Eivät tarpeeksi paskoja haukuttavaksi, eivät toisaalta tarpeeksi hyviä kehuttaviksikaan. Toisaalta en kyllä odottanutkaan suuria tältä kyseiseltä gallerialta. Esimerkiksi itse en kovinkaan suuresti tietyllä tapaa arvosta tällaisia kuvia, enkä usko muidenkaan niin tekevän. Tällaista kuvaa on mukavaa ja helppoa kuvata, tällaisia kuvia on mukava katsella läpi, jos ovat teknisesti laadukkaita, tällaisella kuvalla saa helposti itselleen hyvän mielen - "olipa mukavaa kun tosta kurre -kuvastakin tuli noin skarppi...". Suuria tunteita ne eivät herätä, kuten aikaisemmin totesin. Näitä voisi oikeastaan kutsua kertakäyttökulutuskuviksi - See it and throw it away... Tilasin tuosta oravakuvasta 13*19 vedoksen ifiltä. Se on tuossa pöydän reunalla pystyssä ehkä viikon tai kaksi, jonka jälkeen heitän sen arkistoon ja unohdan sinne. Olen ollut muutenkin huomaavinani, että yksittäiset kuvat saavat paljon paremmin vastakaikua kuin galleriat. Jos kuvastaan haluaa palautetta sen esittäminen yksittäisenä kuvana on järkevämpää. Yksittäisten kuvien esittäminen on ainakin minun tapauksessani hankalaa, koska kuvaan usein samasta paikasta useita eri omasta mielestäni kelvollisia otoksia, joiden esittäminen yksittäin ei vaan kolahda minulle. Ensinäkin jotkut kuvat vaativat jo osakseen tukea muilta kuvilta, jotta kuvan katsoja voi hahmottaa kokonaisuuden. Sitä paitsi yksittäisten kuvien alue tukkeutuisi, jos jokainen spämmäisi kaikki kuvansa sitä kautta läpi. Tietty foorumi saisi kivasta topicceja ja aina olisi mukavaa loggautua sisään ja huomata että uusia viestejä on 50kpl Tämä oli ihan hyvää palautetta. Minulle ei ole aiemmin kukaan tullut sanomaan, että coppermine olisi hankala. Itsekin tykkään selata kuvia vähän pienempänä läpi ja sitten kiinnostavan kuvan kohdalla klikkaan sen isoksi. Täytyy pistää korvantaakse... On kyllä tullut mieleen pahoja aatoksia, josko ottaisi käyttöön Nebulan 1G palvelun...