Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

[LF] iso ja halpa

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana pikkuteemu, 14 Helmikuu 2013.

Rojektin ketjusta poimin kommentit "mikset vaan osta" ja palkin saa alle satasella.  http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,52888.0.html
    Laitetaan tähän nyt sellainen ketju jossa saa esittää "budjettiluokan" polkua isoon kokoon. Ehdotuksia, linkkejä tms..
    Siis jos ostaisit mahdollisimman halpaa, kuvausvalmiusta, standardifilmikokoihin sopivaa settiä niin mikä se olisi?
    Edit: formaatilla ei väliä kunhan siihen saa filmiä kaupasta. Eikä mitään virityksiä tarvita.

1. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Vs: [LF] iso ja halpa

Tarkennatko onko iso formaatti 4x5 tai jopa 11x14 tms.Saksan ebay on "täynnä" halpoja plaubeleita ym camboja.Laudan tekoon itse ei tarvitse kuin rälläkän ja alumiinilevyä jätepalana.Filmikasetteja saa noutohintaan.Opiskoja hattusulkimella ilmaiseksi lähes.Tarkenna Teemu hiukan. t kimo

2. Vs: [LF] iso ja halpa

4x5:a on paljon tarjolla, mutta ei mun mielestä siitä isompia. Pelkät kasetitkin maksaa rahaa.

3. Vs: [LF] iso ja halpa

Minä voin myydä yhden kohtuuhintaan!

4. Vs: [LF] iso ja halpa

Itse kattelisin Sinarin F1 tai F2 ebay:sta melko halpoja ja helposti käytettäviä terävyysalueet yms. helposti hallittavia tähylasin ja asteikoiden ansiosta...

Edit: halvimmaksi tollaset rohjakkeet tulee kunhan jaksaa odotella, odotella ja odotella ebaysta osina. Mutta itsellä ei ainakaan riitä kärsivällisyys sellaiseen kun jostain innostuu niin sen on tapahduttava heti ja valmistahan tässä kyseltiin.

5. markku55

markku55 Active Member

Vs: [LF] iso ja halpa

Hienoa, sinähän jopa ymmärsit alkuperäisen tavoitteen :D

6. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
  7. Vs: [LF] iso ja halpa

FKD:t mullakin tuli ekana tästä mieleen, mutta sellasen hinnalla saisi jo jonkun ihan ok 4x5 -kameran. Ei nekään siis ihan ilmaisia yleensä ole.
    Mulla on muuten tollanen FKD:n suljin.

8. Vs: [LF] iso ja halpa

Oliko sulla jotain annettavaa tälle ketjulle ?

9. Vs: [LF] iso ja halpa

Mites noihin menee kasetit, ihan normi? Kun noissa vanhoissa on usein sellanen välitaskukhärdellikasetti mistä aina puuttuu ne ei yhteensopivat välilevyt.. Näissä oon vähän pihalla, muuten olisinkin jotakin tuo "seen" usein suosittelemaan 9x12 taskukameraa jo koittanut.