Kuulin juuri Tampereen alueradion jutun Pirkkalan kirjaston digitointilaitteesta, jota voi käyttää ilmaiseksi. Jutussa mainittiin laitteen homatun Ameerikasta!! ja sitä ei kulemma saa täältä EU maista. Millainen laite on ja mikä lienee merkki. Tietäisikö joku tästä laitteesta tai josko itse voisi projektorista sellaisen värkätä? Kiitokset jo edeltä käsin Seppo
Vs: 8mm kaitafilmin digitointi Hieman tuolla alempana tästä jo kirjoittelinkin. Arvelin, että kyseessä on MovieStuffin Workprinter, ja Digivideon foorumeilla Pirkkalan kirjaston väki arveluni vahvisti. Kyseinen laite on siis WorkPrinterXP. Periaatteessa oma projektori on toki mahdollista modata toimimaan tuon toimintaperiaatteita noudattaen, mutta hieman pitää olla elektroniikkaharrastuneisuutta että sen saa tehtyä. Täällä enemmän tietoa kyseisestä laitteesta: http://www.moviestuff.tv/wp_xp.html
Vs: 8mm kaitafilmin digitointi Kiitos vastauksesta, joka oli hyvin tyhjentävä. Olen tässä hiihtolomalla Hämeessä ja aivan sattumoisin kuulin tuon ohjelman radiosta. On noita vanhoja -60 luvun kaitafilmejä tallessa ja pitäisi kehitellä syysteemiä tuodon digitointiin kotona. Tiedä, että voisi maksua vastaan digitoida filmit, mutta jospa onnistuis kotikonstein. Täytyy lukea tuo artikkeli tarkemmin jospa siitä saisi vinkkiä Kiitos vielä vinkistä. Seppo
Vs: 8mm kaitafilmin digitointi Eli täsmennykseksi pari kysymystä: Onko tuo laite tehty myös super8 filmin digitointiin? Onko käyttö todella ilmaista, ja jos on, niin kenelle?
Vs: 8mm kaitafilmin digitointi Juu, kyllä sillä superkasin digitointi onnistuu. Ja juu, ymmärtääkseni ilmaista on kaikille kuten kirjastojen palvelut muutenkin. Tässä vielä Digivideon foorumeille tullut kommentti: [QUOTE> [/QUOTE] Ja tässä radio-ohjelma, jonka sisältöä en ole itse kuunnellut vielä mutta vastannee moneen kysymykseen: Kaitafilmiaarteet siirretään digimuotoon Pirkkalan kirjastossa | Radio Suomi Tampere