Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

85mm 1.8 muoto + luontokuvaukseen?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana objeeev, 1 Lokakuu 2013.

  1. Paveaani

    Paveaani Member

    82
    0
    6
    Vs: 85mm 1.8 muoto + luontokuvaukseen?

    Moro. Mielenkiintoinen aihe näin talven harmaudessa. Eilen keskipäivällä luontopolulla kävellessäni oli pirun vähän valoa saatavilla. Mieleen juolahti juuri em tyylisen valovoimaisen potrettiopiskan hommaaminen. Olylla olisi 75mm f1.8 joka maksaa hunajaa ja vastaa kuvakulmaltaan kino 150mm. Onko foorumilaisilla kokemusta tästä opiskasta kyseisessä käytössä? Tai samasta tai pikkaisen kapeammasta kuvakulmasta suht samalla valovoimalla kanikoneissa?
     
  2. Vs: 85mm 1,8 muoto- ja luontokuvaukseen?

    Tiivistämisen taide on opittavissa ja kuvat paranevat.

    Kannatan siis ajatustasi 85sen hankinnasta.
     
  3. Vs: 85mm 1.8 muoto + luontokuvaukseen?

    Ei valitettavasti ole omakohtaista kokemusta, mutta itse olen ymmärtänyt niin että toi on laadullisesti parasta mitä voi heittää m43-kennon eteen.

    Tässä esim. Photozonen revikka Olympus M.ZUIKO 75mm f/1.8 ED - Review / Test Report

    Nyt kuitenkin pikkukennossa tota 85mm optiikkaa vastaa paremmin se 45/1.8, koska kenno on pienempi. Toi on myös erinomainen lasi ja hinnaltaankin huomattavasti edullisempi.

    Revikka http://www.photozone.de/olympus--four-t ... /704-oly45"]http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-tests/704-oly45
     
  4. Paveaani

    Paveaani Member

    82
    0
    6
    Vs: 85mm 1.8 muoto + luontokuvaukseen?

    Aivan. Se löytyykin jo arsenaalista ja allekirjoitan kehut. Itse olen käyttänyt sitä lähinnä ulko-potretteihin, mutta pelittää sisälläkin. Hankala polttoväli silloin, jos haluaa mahduttaa pienessä huoneessa >1 hlö samaan kuvaan ilman, että homma hoidetaan täysin valokuvaajan ehdoilla.

    Mutta mutta, nyt minua kiinnostaa eniten se ketjun aloittajan mainitsema 85mm x 1.6 (croppikanuunassa kai 1.6) polttoväli ja sen lähelle osuvat, tosiaan luontopoluilla tapahtuvaan vaihtelevaan kuvaukseen. Toisessa rungossa (joka kulkee repussa mukana) voin pitää mainiosti kiinni laajakulmaisempaa opiskaa maisemia varten, vaikka 17mm f1.8. Tulisi jo se 40-150 f2.8 Olylle ja olisipa inhimillisen hintainen..