Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

80D:n videotarkennus senkun paranee!

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana niffe, 7 Maaliskuu 2016.

  1. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Tuo tarkennus kosketusnäytöltä videoita kuvatessa on nykyisellään toimiva ja siirtää historiaan kaikki follow focus-himmelit. Tarkennus toimii "smoothisti" verrattuna esimerkiksi 650D:n, jossa oli objektiivista riippuen vähän turhan "nopea" tarkennus. Nyt se on sellainen kuin videotarkennuksen pitää olla. Tarkennus on enemmänkin kuin pyöreää siniaaltoa seuraava vs vanha rakettina kääntöpisteelle... Videossa 0:30 alkaen, jos videokuvaus kiinnostaa... https://www.youtube.com/watch?v=wR28yEPN8j0&feature=share
     
  2. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    70D:hen verrattuna hyvä parannus on myös kuulokeliitin - noin videokuvausta ajatellen.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    Ai, eikö 70D:ssä ollut vielä? Totta, muuten ei monitorointi lennossa tahdo luonnistua.
     
  4. Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    Eli kympistä on tehty malliston perusvideokamera. Jos kittilinssinä tarjotaan viisikymppistä STM:ää, niin kunnon mikillä tuolla voi tehdä aika vaativiakin YouTube tuotantoja edullisella kalustolla.
     
  5. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    Juuri tuollaiseen käyttöön se on omiaan ja jos tuo tarkennus oikeasti toimii yhtä jouhevasti kuin demoissa, niin itse kuvaavalta toimittajalta jää yksi hitonmoinen laadullinen murhe pois. Tarkoitan siis follow focus-räpeltämistä ensisijaisesti. Hyvälaatuinen HD-kuva riittää tällä hetkellä mainiosti useimpiin tuotantoihin, eikä vaadi kokonaisuudelta niin paljoa kuin esimerkiksi 4K.
     
  6. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    Onko kukaan ostanut tällaista?
     
  7. hapa

    hapa

    7
    0
    1
    Vs: 80D:n videotarkennus senkun paranee!

    Olen minä tuollaisen hankkinut. En ole yhtään kuvannut videota.

    Hapa