Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

OSTETAAN 80-200/2.8 Nikoiin

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana tpl2, 18 Tammikuu 2010.

1. tpl2

tpl2

3
    0
    0
    Myös sigman 70-200/2.8 kiinnostaa,linssipinnat oltava kunnossa.

2. WB

WB Member

207
    0
    16
  3. tpl2

tpl2

3
    0
    0
    Vs: 80-200/2.8 Nikoiin

Kappas,tuota pitää harkita tosissaan.Kiitos.

4. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Tuo on vähän rohkean valinta, ei ihan turvallisin maineeltaan, Higg

5. WB

WB Member

207
    0
    16

Maineesta viis, itse olen tilannut tuolta tavaa yli 3000 EUR edestä. Aikavälillä Syksy09-Talvi10. Viime tiistaina tuli D700 yms.

mm. Tokina 116, D700, AF 35mm 2.8D, AF 50mm 1.4D, AF 80-200mm 2.8D + suodatin, SB-900,  erillaisia suodattimia, joulukuussa kaupan päälle tuli vielä muistikortinlukijakin (ei tosin syö CF -muistikortteja, mutta ihan kiva kuitenkin). Eli about kaiken kalustoni olen tuolta tilannut. Säästöä Suomen hintoihin öö.. joku tuhat euroa?

Toisella kertaa oli tosin hieman säätämistä, mutta halusivat olla varma kenelle pakettimenee, sillä kortti oli erinimissä. Johtunee varmaankin siitä että UK:ssa oli pieni skandaali liittyen verkosta tilaamiseen. Sähköpostiin vastaavat parissapäivässä.

Toimitusaika vaihtelee. Ei siis pidä hermostua jos tilauksen status ei ole muuttunut vielä viikonpäästä tilauksesta. Itse olen aina soittanut tilauskoodin saatuani DHL:lle, että soittavat 30min ennen kuin ovat pakettia toimittamassa. Kuriirin kanssa on helppo sopia, että toimitus on esim. vähän myöhemmin samana päivänä, muutoin paketin saa hakea Vantaalta.

Joillain suomalaisilla on ollut ongelmaa silloin kun ovat maksaneet ja peruneet tilauksen. Takaisin maksussa on kestänyt useampi kuukausi. -Mutta eihän takaisinmaksu ole heidän liiketoimintaa.. =P

Hinnat ovat sidoksissa puntaan joten hintojen vaihtelut ovat mahdollisia. Mutta lisää ei joudu maksamaan, jos hintamuuttuu ennen toimitusta.

Tavarani on tullut UK:sta, joten tulleja / alv:tä ei joudumaksamaan. Alv. Briteissä taitaa olla vain 6%.

Niin kuin nettikaupassa yleensä, tilaa aina luottokortilla. Luottokunta kantaa vastuun mikäli tavaraa ei toimiteta. Tähänhän koko luottokortti maailma perustuu.

Niin tuosta obiskasta: Tykkään! AF D700 kanssa on hämmästyttävän nopea! Osta muuten suodatin siihen samantien.

VR puuttuu, mutta välirahalla voi sitten matkustaa vähän lämpimämpään missä valoakin riittää. =D

6. Vs: 80-200/2.8 Nikoiin

Luottokortti on kyllä hyvä, muttta esim. Zambo otti sen Luottokunnalta itselleen, mikä ei paranna palvelun tasoa.

Kaikki ruuviobjektiivit muuttuvat D700:n kanssa edukseen, omakin pumppu-vastaava on nykyisin aika sutjalkka.

Miksi? Ennemminkin vastavalosuoja, jos/kun ei taida mukana olla...

Matkustaminen on aina pop, mutta moni jättää tämmöiset jömöt kotiin ja ottaa mukaan kevyemmät kamat. Mikä sinänsä herättää monenlaista ajatusta...itselle nimittäin tulee jokaisesta kotona makaavasta ryjästä huono omatunto.

7. WB

WB Member

207
    0
    16

Hieman menee ohi tuon osto ilmoituksen.

Mielenkiinnosta, mikäs siis on muuttunut?

Perustele, tässä omani.

Vastavalosuojaa ei ole mukana. Pidän sitä tarpeellisena, mutta itse arvostan enemmän sitä että putki pytyy ehjänä sen aikaa kun ehdin sellaisen hommata.

Filtteri suojaa etummaista elementtiä fyysisiltä ja kemiallisilta rasituksilta. Tämä tuli mm. huomattua heti paketista oton jälkeen eräs henkilö kysyi, että mikä toi... (ja sormi filtterissä). Myöskin jos pitää kompastua, niin filtterin fikkoutuminen absurdoi kineettistä energiaa siinä määrin, että ensimmäinen elementti saattaa jäädä koskemattomaksi. 50e filtterin rikkoutuminen harmittaa siis huomattavasti vähemmän kuin objektiivin huoltoon lähettäminen. Villi veikkaus että se maksaa enemmän kuin 50e.

Jos filtteriin on jo ehtinyt tulla kökköä ja on heti saatava kuva, voi filtterin ruuvata irti ja ottaa kuvan.

Minulla ei ole kokemusta/tutkimustulosta siitä miten pöly tmtt. vaikuttaa mekaaniseen kulumiseen objektiiveissä. Uskoisin että laittamalla filtterin kiinni ja näin suojaamalla liikkuvia osia pysyy objektiivi paremmassa kunnossa kuin ilman sitä.

Liekö sattumaa, mutta toistaiseksi yksikään kuvani ei ole jäänyt ottamatta sen takia että kuvaan olisi tullut mitään ylimääräistä. Sormen jälkiä sitäkin enemmän.