Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Anniina

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 24 Huhtikuu 2017.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T jukka

Liitetyt tiedostot:

2. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38
    Mukavan neutraali ilman kikkailuita, olisiko aavistus valoa ollut haitaksi kohteelle??

3. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    MInusta tässä on juuri hyvin tehty valaistus, tärkein korostuu tehokkaasti ja enempi olisi jo puhki. Mutta on totta, että kohtalaisen iso lähes musta alue hajottaa kuvan tasapainoa elementtinä, ehkä tiukempi rajaus voisi helpottaa tasapainoa, tai mallin vartalon kulma enemmän auki kameraan päin (nyt on kääntynenä "niin pois", kun vain pääsee katse kuitenkin säilyen?)
    Jos on ok Jukka, voin esittää rajausehdotuksen kuvana?

anyway, hyvä kuvana joka tapauksessa mun mielestä.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kyllä minun kuviin voi aina voi tehdä rajaus- ja sävymuokkauksia erikseen kysymättä.
    Sehän synnyttää aina hyvää keskustelua.

5. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Minua ei oikeastaan musta alue sinällään haittaa, mutta se harmittaa, millaisessa valossa mallin esittää.
    Nythän hän näyttää hiukka pulskalta mustista sävyistä ja kuvakulmasta johtuen, todellisuudessa hän on urheilullinen ja hoikka.

6. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Pidän kuvasta, tuollainen pehmeä muotoileva valo on mieleeni. Inhoan (tai en ainakaan rakasta) joka puolelta poukkoilevia ristivaloja, joilla vielä poltetaan sivut ja hiusrajakin puhki.
    Kun olen rajausfriikki, niin nyt julkisesti yllytettynä esitän oman ehdotukseni. Sellainen yksi kohta pisti silmään, jota en ainakaan minä olisi edes kuvitellut huomaavani/korjaavani kuvausvaiheessa: Pieni puuterointi korvaan, niin ei kiiltelisi, kuin vahattu. Jälkeenpäinhän näitä vasta yleensä huomaa, ja hyvä on takavasemmalta huudella.

Kapa

Liitetyt tiedostot:

7. Jukkis: Se "pulleuden" vaikutelma syntyy mielestäni myös siitä, että poninhäntä jatkaa siitä mihin oikean lapaluun kaari päättyy. Niistä muodostuu yhtenäinen massa, vaikka värieroa onkin.
    Myös etualan olkapään suhteellinen koko on iso koska se on lähempänä ja liittyy lähes saumattomasti etuosan profiiliin.

Jos malli seisoo, olisi hyvä jos hänellä tässä tapauksessa olisi parikymmen sentin tuki oikean jalan alla, tai jos istuu nojautuminen kuvaajaan päin ja kameran puoleisen jalan siirto eteenpän kallistaa kehoa niin, että pyöreyden vaikutelma vähenee.

8. RB

RB Well-Known Member

9 431
    1 277
    113
    Jos malli olisi hieman enemmän kameraan päin kääntyen ja päävalo juuri samassa paikassa niin tulis nenän viereen varjoa ja samalla posken varjoalue laajenisi senverran että mahdollinen pulleuden tunne katoaisi.
    Voisko polttovälin ja kuvausetäisyyden kasvattaminen vähentää etualan olkapään hallitsevuutta?

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

On tämä kyllä oikeasti aika huono kuva sen kohteen kannalta.
    Hänhän näyttää vanhalta mummolta, kun todellisuudessa on sporttinen ja hoikka.

10. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Kapa esittikin sillä aikaa kun olin muualla, sen ajatuksen melkein kuten ajattelin!
    Ja koska ei ihan, niin esitän sen mitä mietin kun häntä katselin..
    (Minäkin pidän kuvan valaisusta, voittaa ristivarjot mennen tullen)

Liitetyt tiedostot:

11. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113
    Hieno kuva