Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

IHAN ILMAISEKSI Fuji Provia 100 4x5" Quickload diafilmiä

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana kar, 16 Tammikuu 2013.

1. kar

kar

1
    0
    0
    Hei kaikille,

ne jotka kuvaavat vielä ihan OIKEALLA kameralla, kuten takavuosina naureskeltiin, olisi tarjolla

IHAN ILMAISEKSI Fuji Provia 100 4x5" Quickload diafilmiä avaamattomina folio+pahvilaatikoissaan (á 20 kpl), päiväys 2001/2 (joissain harvoissa 2001/5), kaikki säilötty 2003 asti n. 14-15 C-asteessa ja sen jälkeen pakkasessa n. -15..-20 C-asteessa (ihan muutamaa hetkittäistä siirtopoikkeusta lukuunottamatta, pakkasen sulatus - pakkasella sekin jne.).

Laakoja on joitain tuhansia jäljellä, sain ilmaiseksi ne taannoin Fujin sponssaamana, enkä niitä nyt kuitenkaan ehtinyt kuvata siihen malliin kuin kuvittelin, ja nyt tarvitsen pakkastilaa gelatoon jne. Pitänen itselläni joitain satoja laakoja, mutta kyllä näitä riittää muillekin.

Omalla rahalla on muita (vanhentuneita, miltei jatkuvasti pakkasessa olleita) väri-, mv- ja diafilkkoja (135, 120, 4x5", 9x12) hankittuja filkkoja, ja miksen minä niistä, ainakin soveltuvinosin, voisia luopua pientä korvausta vastaan, tai jos olet muuten vaan hyvä tyyppi tai sinulla on työkeikkaa tarjota minulle, niin ehkä voisin kaupan päälle jotain pudotella. Jos tulet paikan päälle tinkaamaan, mietitään sitten gelaton ääressä tätä asiaa.

Epäilijöille mainittakoon, että filkat, erityisesti mv ja dia, säilyvät varsin hyvinä kun ovat pakkasessa kaiken aikaa, myös kuvaamisen jälkeen, jos ei heti ehdi kehittelemään. Itse olen vasta taasen päässyt kehittelemään 2004 ottamiani väri-, mv- ja diarullia (viimeksimainittua krossaten, sis. myös näitä QL:iä, seuraavaksi olisi edessä aito E-6 -prosessi jahka joudan gelaton tekemiseltä), ja jos vain kehityksen hoitaa ok, niin ihan hyvää jälkeä syntyy. Joitain kokemuksiani voit lukea ja katsella osoitteessa:
    filminkehitys « KAR Klaus A J Riederer Referenssit

Mutta itse kokeilemallahan nämä asiat selviävät! :)

Jos tulee paljon kyselyjä, niin sitten voisin vähän jaella QL tasapuolisesti, muuten voi mennä enemmänkin samalle kuvaajalle. Ehtona asetan, että filkkoja ei saa myydä eteenpäin (luovuttaa kyllä), ja jätteet pitää kierrättää oikein (metalli metallikeräykseen, pahvi pahvikeräykseen ja muut menee energiajakeeseen, sopat Kuusankoskelle). - En halua, että tuhoat luontoa perusteettoman paljon minun vuokseni. Jos lupaat tehdä näin, etkä tee kuitenkaan, niin häpeä ja salama lyököön.. :-/

Pimiökin on ja paljon siihen romuja ja filmikoneita, ehkä niistäkin luovun, katsotaan nyt milloin pääsen täältä pois, ja siirränkö enää labraani mukaani. Mutta ensin pitää saada omat valotetut filkat toki kehitettyä (ja skannattuakin, kai), siiheen mennee tämä kevät tai jotain.

Laita mailia (en ala täällä saitilla kurkkimaan mikä on meininki) tai soita (vastaan 15-22, jos silloinkaan, ja jos en vastaa, yritä uudestaan, en ala välttämättä perään soittamaan, koska ilman jakelen tavaraa (ja omat kulut haluan minimoida - omaa vaivaa on nähty näissäkin QL:si melkoisesti ja pakastaminen maksaa sekin), toivottavasti ymmärrät, jos et, oma on häpeäsi). Jos haluat, että laitan postiin, niin toki sekin onnistuu, maksat postikulut ja kohtuullisen vaivanpalkkani lisävaivasta ennakkoon. ,)

klaus riederer
    www.kar.fi

Liitetyt tiedostot:

2. L and Scape

L and Scape Active Member

748
    147
    43
    Vs: IHAN ILMAISEKSI Fuji Provia 100 4x5" Quickload diafilmiä

Tänne kelpaa 4x5 Quickload diaa vaikka kuinka paljon, laitan yv!

3. supadeluxe

supadeluxe Member

269
    3
    18
    Vs: IHAN ILMAISEKSI Fuji Provia 100 4x5" Quickload diafilmiä

sama homma!!!