Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pianomies

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Petja, 26 Helmikuu 2010.

1. Petja

Petja

279
    0
    0

2. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48
    Vs: Pianomies

Ei täss mitään vikaa, mutta monesti mietin kun kuvataan bändejä tai
    yleensä soittajia soittamassa, liike puuttuu suurimmasta osasta kuvia
    ja se on siinä soittamisessa olennaista.

3. Petja

Petja

279
    0
    0

^ Tuo on kyllä ihan totta, tosin kyseisestä kuvasta on sanottava ettei tuolla hetkellä (studiossa) liikkunut kuin ehkä pari sormea...

4. Vs: Pianomies

Vasemmassa kädessä ne sormet..

5. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Aivan.

6. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Oliko tämän kuvan sävymaailma retro-seepiaa?

Liikkeestä olen samaa mieltä, mutta onhan tässä kuvassa soittajalla sentää selkeä ote soittimeensa. Ja sommittelu on myös aika jäntevä.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Minusta sommittelu on ahdistava ja perusteeton, jos ei -sittenkin- haluta kuvata tuon soittopelin pimputtamisen olevan aivan karseata tuskaa... Jopa vaarallista ja väkivalloin rikkovaa. Hajoitetun soittajan takana olevassa tyhjässä tilassakin odottaa hirveiden vaarojen väijyvän ... miksi muuten siellä on tilaa, kuin odotuksen vuoksi - kai tämä harkittua on ?

Retroseepioista ei tietoa, mielestäni tuossa ollaan nyt lähellä kelmeätä pissin keltaa, ei lainkaan lämmintä seepiaa. Nykykuvaajamestarit eivät ilmeisesti edes tiedä minkälainen väri on tuo -joka digikameroistakin mukamas löytyvä "seepia" - ihan oikeasti ?

Symppis aihe, mutta rujo rajaus ja karmiva sävytys. Tee uusi versio, paremmin.

- Est

Edit ja linkki seepiasta kertovaan Wikipedia artikkeliin :
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Seepia_(v%C3%A4ri)

8. Vs: Pianomies

Nyt olen kyllä Erskan kanssa ihan samaa mieltä,
    mutta jos on yritetty kuvata noin sadannen epäonnistuneen vedon fiilistä studiossa, niin on onnistuttu sitten! (Vaikka en henk koht sitä fiilistä ihan ole tuntenut, eli arvailen vaan)

9. Petja

Petja

279
    0
    0

Hitto kai se on pakko sitten seitellä, vaikka se tyhmältä tuntuukin =D

Sävy ei ole mikään seepia, eikä sen ole tarkoitus ollakaan. Ja tarina kuvan takaa on juurikin tuollainen niin kaoottinen, kuin tuo tausta ja valaistus ovat. Toinen ryhmä on tunkemassa studioon, ja vielä pitää saada joku viimeinen juttu purkkiin. Alunperin olin paikalla metsästämässä albumin tai singlen takakanteen kuvaa, ja tämä ei ole se. Itse olin erittäin tyytyväinen tiukkaan rajaukseen, eikä tuo raajojen katkeileminen ole itselleni koskaan ollut mikään kriteeri. Alkuperäisessä kuvassa näkyy koko pää ja vasen käsi.

10. Vs: Pianomies

Itse miellän asian niin että kun pianomiehen tärkeimmät työkalut kuulon lisäksi ovat juuri sormet jolla pianoa työstää, niin olisi hyvä jos ne olisivat myös kuvassa. Näin itse asian mielän.