Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

620 filmi ja puolat...mistä?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Heiskis, 20 Maaliskuu 2016.

  1. Heiskis

    Heiskis Active Member

    517
    63
    28
    Kun 620 filmikamerat on suhteellisen edullisia...niin sellainen piti hankkia.

    TOSI fiksuna miehenä jälkikäteen nyt sitten hätä, että mistäs puolat???

    Ja josko löytyisi jonku paikka mistä löytyisi filmiä valmiina 620 puolalle rullattuna??
     
  2. JarzaS

    JarzaS Active Member

    1 980
    0
    36
    Vs: 620 filmi ja puolat...mistä?

    mä oon kuvannut tolla kodak laatikolla muutaman rullan 120-filmiä. Se mahtuu siihen just kun kynsisaksilla leikkaa päätylaipat sitä rullalla olevaa filmiä/suojapaperia myöten laipat pienemmiksi. Tosin tarvii olla ottopuolelle oikean kokoinen puola.
     
  3. Mikko S

    Mikko S Member

    221
    0
    16
  4. mohikaani

    mohikaani Active Member

    1 681
    2
    38
    Vs: 620 filmi ja puolat...mistä?

    Ja tässä ainakin yksi paikka mistä noita voi helposti tilata. https://materialise-onsite.com/en
    Työkuvioissa tuolta muutamia printtejä tilannut ja niiden kokemusten perusteella voin suositella.
     
  5. Heiskis

    Heiskis Active Member

    517
    63
    28
    Vs: 620 filmi ja puolat...mistä?

    No, nyt googlattu aihe...

    1) voimakkaat kynsisakset (semmoiset nipsuttimet) ostolistalla
    2) hiomapaperia onkin jo valmiiksi

    YouTube videossa ainakin näytti helpolta leikellä 120 Puolasta ylimääräiset ja hioa vähän korkeutta pois...
    --> ja sitten pitäisi mahtua 620 kameraa...
     
  6. JarzaS

    JarzaS Active Member

    1 980
    0
    36
    Vs: 620 filmi ja puolat...mistä?

    Kyllä leikkaaminen onnistuu hyvin fiskarsin kynsisaksilla, ne kkarevateräiset on parhaat.. Huolellisesti vaan paperirullaa myöten leikkaa. Mä oon jättänyt ton hiomisen kokonaan pois, jos leikkauksen tekee huolella se rulla kyllä mahtuu pyörimään vaivatta eikä sitten pääse tuota hienoa sähköistyvää hiontapölyä filmille eikä kameraan. Ottopuolen puola tarttee vähän parempaa modifikaatiota tai on syytä olla alkuperäinen tai noita 3d-printtejä.
     
  7. ignatz

    ignatz

    2
    0
    1