Olen viime heinäkuussa sekoitellut 3.8 litran sekoituksen d76 valmiiksi. Vieläköhän tuolla tekisi normaalit kehitykset 1:1 laimennuksella? T Jukka
Vs: D76 säilyvyys Ainakaan syyskuussa sekoitetuissa ei ollut mitään vikaa kun pari päivää sitten muutaman filmin kehitin. En huomannut mitään poikkeavaa jäljessä. Kehite ollut koko ajan avaamattomassa ilmattomassa pullossa.
Vs: D76 säilyvyys Mä olen kanssa syyskuussa tehdyllä kehitellyt viimeksi viime viikonloppuna. Jotain hiutaletta sinne on muodostunut, mutta ei tunnu haittaavan.
Vs: D76 säilyvyys Ohjehan taitaa olla 6 kk, mutta itse käytin aikanaan id11 5 litran pönikästä varmaan 1.5 vuotta, ja aina tuli hyvää, joten eiköhän tuo d76 mene yhtälailla. T Jukka
Vs: D76 säilyvyys Joo, Kapahan taisi aikoinaan mainita jostain eroavaisuudesta, olikohan juuri säilyvyydestä.... T Jukka
Vs: D76 säilyvyys Ehkä vain olet tulkinnut väärin Kapan sanomiset? Veikkaisin eroksi valmistajien erilaisia ohjeita. Ohjeissa on eroa myös kapasiteetissa, Kodakin ollessa johdonmukaisesti ronkelimpi/kriittisempi/myyntiä edistävämpi.
Vs: D76 säilyvyys Kuinkas pitkään tuo säilyy jauheena? Pääsi loppumaan kehite, kun kuvittelin et kaapissa ois vielä pussi, vaan eipä ollutkaan. Ja kun tuota ei täällä periferiassa saa nopeasti mistään päätin kokeilla kaapista löytynyttä hieman vanhempaa d76:sta (peltipurkki, pohjaan stanssattu -86). Ei liuennut oikeen millään ja lopputulos oli kellertävän ruskeaa. Suodatin nuo pulloihin ja kokeilen jossain välissä jollain vähemmän tärkeällä laakalla tai rullalla. Vai kannattaako edes testata? Onko tuo väri tai kiteiden liukenemattomuus merkki pilaantumisesta?
Vs: D76 säilyvyys Ilford ID-11 fact sheetin mukaan jauhe säilyy ikuisesti avaamattomassa pakkauksessa ja 20° lämpötilassa. Eiköhän D76-jauhe säily suunnilleen samalla tavalla...
Vs: D76 säilyvyys One shot D-74 vastaa aika hyvin tuota D-76:tta. 300ml sofftpack € 5,- .. kannattaako riskeerfata ?
Vs: D76 säilyvyys ID-11 on kahdessa osassa A ja B pussi. Olisikohan Kodakin peltipurkissa kaikki sekaisin samassa, mikä voisi tuoda eron?
Vs: D76 säilyvyys En mä mitään riskeerannutkaan kun jätin hyllyyn ootteleen ehkä jotain testiä. Oli kiire saada yks rulla kehitettyä, joten koitin tulisko tuosta priimaa. Epäilytti, joten kiire sit oli ja meni - nyt ootellaan et tilattu läjä tuota maagista jauhetta tupsahtaa ovelle. Ois mulla tuolla muita kehitteitä ollut, mutta tuon d76:n kanssa jotenkin sinut niin sitä tuolle "tärkeälle" rullalle haluan. Taitaa tuo soft pack kamasi poiketa myös tuosta.