Hmm, miksikö kutsuttaisiin värinegaa jolle voisin tehdä suurennoksia/pinnakkaisia värinegasta? Eli jotain matalakontrastista maskaamatonta värinegaa? Onko print film oikea termi? Normi tungstenille ei taida onnistua oranssin maskin takia?
Vs: Print film? Eikös print film ole normaalivärinegan yksi monista rakkaista nimistä? Oisko duplicating film sitten hakemasi? http://www.kodak.com/ek/US/en/Aerial_In ... _Films.htm"]http://www.kodak.com/ek/US/en/Aerial_Industrial_Markets/Aerial_Imaging_Products_and_Services/Aerial_Films/Duplicating_Films.htm
Vs: Print film? Print film: http://motion.kodak.com/motion/Products/Distribution_And_Exhibition/index.htm käytetään esityskopioiden tekemiseen elokuvan negatiivista. Sopii varmaan myös sinun tarkoituksiisi..
Vs: Print film? Se mitä tässä mietin, että kun print film on esityskopioita varten.. siinä on kova kontrasti? Siksi mietin onko olemassa jotain joka olisi tehty vaan kopiointia varten.. tietty ongelma on että siitä tulee positiivi jos se on negatiiviprosessi. Mulle se ei kyl ole ongelma.. mutta oiskohan se jotain e-6 puuhaa sitten
Vs: Print film? Ei motion-puolen filkoissa suurimmassa osassa mitään kontrastia ole. Loivia ovat. Alunperin tarkoitettiin varmaan dublikaatti-filkan sijaan transfer-negatiivimateriaaleja? Mikä siinä maskissa on ongelmana? Sillähän suodatetaan sivuabsorptioita pois ja helpotetaan kopioimista.
Vs: Print film? Mun käsityksen mukaan prtintti filkat on nimenomaan suht kontrastikkaita, tehdäänhän niihin negasta se printti joka pitäis olla esityskelpoinen? Meinaatko että maskista ei olis haittaa, jos teen vain suoraan kopion normi tungsten filmille? Sillon molemmissa filkoissa ois maski... tietty sen maskin vois filtteröidä varmaan poies suotimilla värivedostuksen tapaan...
Vs: Print film? Niin tässä nyt risteiltiin matskusta toiseen Kopioidessasi negatiivin negatiivimateriaalille matsku kääntyy positiiviseksi. Jos haluat tehdä jotain isoja filmejä esim. menu-valokaappeihin tms. isoja polyesteripohjaisia kalvoja, niin se on eri asia. Color print filmillä viitataan ihan tavalliseen värinegatiivifilmiin. Motion-filkat ovat yleensä loivia dublikaattimateriaaleja. Ne valokaappimatskut taas ovat niitä hemmetin jyrkkiä "nelisävyisiä =P" matskuja (vrt. Cibachrome).
Vs: Print film? Se mitä mä haluan tehdä, on osasuurennoksia värinegasta 4x5" filkkapalalle skannausta varten.. mietin vaan mikä matsku siihen parhaiten sopisi
Vs: Print film? Ei mikään olemassaoleva. a) skannaa se nega b) tee/teetä sopivan kokoinen paperikuva ja skannaa se Ei tosta kumminkaan mitään tolkullista tule, joten lienee ihan yks ja sama, miten teet
Vs: Print film? Koko homman pointti ois se, että skannaus ois vika vaihe... ja paperikuvaa en pysty skannaamaan tarpeeksi laadukkaasti. Homma skulaa ok mv:nä, joten kyl se värinäkin skulaa kuhan löydän sopivan tavan tehdä sen...
Vs: Print film? Mä onnittelen itseäni, nimittäin keksinkin jo sopivan matskun.. rolleillahan on se maskaamaton värinega. Sitä ei kyl laakana saa, mut rullana tais saada.. ja siitä saan jo aika jees skannit. Jeah, rollei digibase cn 200... vähän hintavaa mut ei tota liikaa kulukkaan. Sit vaan rullafilkkaperä suurennoskoneen alle ja duunaa osasuurennoksia. Tätä tapaa olen pitempään kelannut, koska en usko alkuunkaan interpolointiin. Vaan haluan säilyttää filkan lookin viimeiseen pisteeseen asti. Ja mulla on muutamia kuvia, jotka on pieni osa kinarifilkasta.. näistä saa sitten melkeen rajattomia suurennoksia tähän tapaan.. ilman mitään mössöytymistä. Pääasiassa olen tätä mv:lle kelannut.. mutta tuli mieleen myös toi värimahdollisuus.
Vs: Print film? Kiva että löysit. Itse luulen, että hyvä skanni irrottaa värinegasta sen informaation, mitä siellä on saatavissa. Millään menetelmällä ei saa enempää kuvainformaatiota, tunnelmaa tai "fiilistä" sitten ehkä. Makuasia, sanoi koira, kun.....
Vs: Print film? Oletko kokeillut skannaamista? Joka kerta kopioidessasi materiaalilta toiselle, erottelu heikkenee, joten skannaus hyvällä skannerilla olisi ehkä se paras tapa kuitenkin...
Vs: Print film? Tottakai olen kokeillut skannausta.. sitähän varten tätäkin teen. mutta se mitä en halua tehdä, on suurentaa tiedostoja digitaalisesti.. haluan tehdä suurennoksen analogisesti ja jättää skannaamisen viimeiseksi vaiheeksi Pointti ei siis ole saada lisää informaatiota, vaan yksinkertaisesti tehdä suuria suurennoksia pienestä ruudusta. Siten että filmin rae pysyy terävänä loppuun asti. Saan erittäin hyviä skanneja, mulla on mahollisuus käyttää flexin x1:stä.. ja jälki on loistavaa. Mutta idea onkin hyödyntää tätä mahdollisuutta loppuun asti.. kinarista saa tällähetkellä 60cm leven printin joka on terävä. Mutta jos halua saman kokoisen printin ruudusta joka on vain 1/4 kinarista, se mua kiinnostaa. Tai jopa suurempi printti tälläisestä...