Vs: Huutonet No itse ostajana olen tykännyt laittaa ilmoituksia joihin on tullut kyllä kiitettävästi yksäreitä ja olen saanut ostettua mitä olen halunnut. Myös myydään palstalta olen jotakin ostanut. Monesti hinnat on kyllä turhankin korkeat. Mutta olen usein antanut yksärillä reilun tarjouksen välittämättä pyyntihinnasta. Se ei aina johda kauppoihin ja varmaan joku myyjä on saattanut myös suuttua huonosta tarjouksesta (olenko sitten renkaan potkija). No sehän ei ole ostajan vika jos tavara on liian kallista. Myyntiä olen harrstanut vähemmän joten ei kokemusta. Eipäs ku on mulla ollu yks Yashica-C ja Nettar myynnissä. No ei ostajia ollut silloin. Vois kokeilla nostattaa niitä uudetaan ylös, vai onko se sallittua?
Vs: Huutonet Omassa pässäsi olet moisen värkännyt. Tänne ei vain toivota linkkejä muualta, mutta linkitys on kielletty huutonetistä. On selkeämpää että kauppa käydään missä ilmo on. Lisäksi huutonetin säännöt kieltävät käymästä kauppaa muualla kun kauppa on siellä kesken. Se, millaisia ne ostajat ovat, kuspäi riittänee joka paikkaan, ja samat vieläpä joka paikkaan...
Vs: Huutonet Olen kyllä nimimerkki "haarauman" kanssa jyrkästi eri mieltä. Olen ostanut ja myynyt täällä aika paljon tarvikkeita ja joitakin hieman arvokkaampiakin laitteita ja aina yhtä poikkeusta lukuun ottamatta (ensimmäisen LeicaM2 osto) on kaikki sujunut niin kuin pitää. Minulla ei ole ollut syytä valittaa mistään, eikä kukaan ole toistaiseksi reklamoinut ostoksistaan. Edit: Selvyyden vuoksi, se kauppa eli toinen myyjä, jolta ostin sitten LeicaM2sen sujui oikein hyvin ja laite oli juuri sellainen kuin myyjä oli ilmoittanutkin. Mutta on myös totta, että myyntiketjuihin sotkeudutaan liikaa mielipiteillä, jotka eivät liity kaupan tekoon millään tavalla. Siltä osin on syytä kyllä parantaa.
Vs: Huutonet Jos kauppa on sovittu kirjallisesti mutta sitä vetäydytään, on kyse petoksesta. Tämä ei ole mielipide.
Vs: Huutonet Kyllä huutonetissä on aika paljon suurempi ostajakunta, sellaista keräilykamaksi luettavaa menee erittäin nopeasti sieltä. Ainoita mitä ostin oli stereokuulokkeet, aivan täyttä paskaa. myyjä ei tiennyt mitä oli myymässä. Täällä toisaalta yllättää tuollainen lynkkausmieliala...jos ollaan eri mieltä kaman laadusta.
Vs: Huutonet Nää keskusteluosiot on vähän huonoja kaupantekoon, vähän kuin olisi lavatansseissa myymässä kameraansa, mutta nämä ovat viihteellsiä, ja se on pääasia. Kaupanteko on vasta II sijalla. Tuon kun ymmärtää niin osaa homan, renkaanpotkijatkin lukee 7-päivää lehteäkin rennosti. Kunnes itsestä on juttu ;-)
Vs: Huutonet Kyllähän se on suorempaa ja nopeampaa täällä. Hyvässä ja pahassa. Usein tulee kommentteihin marinaa hinnasta ja jos ei erikseen mainitse että hinnat on jämptejä niin satelee vaihtelevan tasoisia tarjouksia joihin sitten kukin reagoi miten tykkää. Huutonetissä nyt tietty on se palautemahdollisuus, jota tuli joskus ikävä kun tätä kautta homeisia suotimia ostelin. Eli lähtökohtaisesti se on luotettavampaa kun aina voi tsekata palautteen, jos ei saitilla paljoa vietä aikaa. Mutta muutoin olen kokenut että kauppa on oikein sujuvaa ja asiallista tätä kautta. Jotakin keräilykamaa tietty voi olla kannattavampaa huudattaa huutonetissä. Huutokohteiden mainostusta muilla saiteilla ei kai ole kielletty huutonetin säännöissä. Muilla saiteilla kylläkin. Se on minusta sikäli sääli kun ei ihmiset useinkaan tajua muuten katsoa mitä huutokaupoista löytyy.
Vs: Huutonet Huuto.net on kaupankäyntiin erikoistunut paikka. Tämä on valokuvauksesta liittyvään keskusteluun tarkoitettu foorumi, jossa on myös mahdollisuus jättää ostetaan/myydään -ilmoituksia. Etuna tässä on se, että erityisesti harvinaisempaa vekotinta etsivä voi löytää harrastajapalstalta nopeastikin sen mitä hakee.Haittana tietenkin se suoruus ja toisinaan ihan turha kommentointi myyntiartikkelista. Suoruudesta on myös hyötyäkin, esim. myyjän muita kirjoituksia katsomalla voi saada käsitystä siitä että onko kyseessä jobbari vai joku muu...
Vs: Huutonet Tämän sivuston myyntipalstan ei tiettästi ole tarkoitus olla keskusteluosio. Sellaista väärinkäsitystä ei ole syytä levittää.
Vs: Huutonet homeenmyyjät myyvät hometta vaikka missä. kuten paskanmyyjätkin paskaa. valehtelijoita myöskin -ikävä kyllä- vain on ...
Vs: Huutonet Se, millainen sen soisi olevan, ja millainen se on, siitä saa kuitenkin puhua, tämä kun on keskusteluosio.
Vs: Huutonet Huuto.netistä ostin kameran, tein suoran tarjouksen ja sellaiselta myyjältä jolla aiemmat palautteet pääsääntöisesti positiivisia. Ostin suht. läheltä joten pääsin itse testaamaan tuotteen joka olikin hyvässä kunnossa. On paras jos pääsee noutamaan tuotteen ja toteamaan sen kunto ja toimivuus.
Vs: Huutonet Minä näen. En aijo pistää postiennakolla mitään kenellekään, jos aijon myydä tavaraa. Mutta, jos aijon lähetellä kamaa ympäri Suomen näytille ilman kiirettä, niin sitten. Tavaraa, joka makaa jossain Kainuussa postissa, sitä on vaikea myydä muille.
Vs: Huutonet Jos oletetaan ettei ole renkaanpotkijoita ja tavara on sitä mitä pitikin, on nuo kaikki kuviot turhia ;-)
Vs: Huutonet Postiennakko on syvältä ja poikittain. Koska Itella. Raha tulee jos tulee ja jos Itella muistaa ja huomaa... En kovin montaa kameratavaraa ole myynyt ja postiennakkotapauksiakaan ei hirveästi ole ja silti kahdesti on jo saanut turvautua reklamaatioon ja kuittia vastaan saanut sitten ne rahat. Itellan hinnat ovat myös kivat.. Ulkomaille myydessä on pahimmillaan tullut maileja joissa syytetään suoraan lisätulon hankkimisesta postimaksuksi naamioituna. Ei ne ymmärrä että täältä on tuplahintaista postittaa.