Hyvää päivää foorumin kansa, Joskus valokuvauksen lopputulemaksi tulee kuva kehyksillä. Siinä asennuksessa on yleensä myös paspartout -osa, mikä rajaa kuvaa siten, että itse kuva on se pääosa tilasta. Suomessa on Clas Ohlsson -liike, josta saa tällaisia kuva-osia on saatavilla Passepartout | Osta Clas Ohlsonilta ja toisella ruotsalaisella firmalla on keskitetty kuvatuotantoon, Paspatuuri Valkoinen Standard (Valkoinen keskus) 50x70 cm (41x58,4 - A2) (50% kalliimpi, webistä en tiedä tuotantomaata) Minun viesti täällä foorumilla on kysymys, että mistä voisin saada suomalaista pahvia, mistä sitten leikata (veistää sellainen kuva-osa. Ohlssonin pahvit ovat kiinalaista työtä - siellä etiketissä kerrotaan, että "Wood from well-managed forests FSC", mutta olen kiinnostunut suomalaisesta työstä. Mistä voisin löytää, "suomalainen passepartout pahvi" ?
Olin Wernerillä myyntiedustajana viime vuosituhannen lopussa. Heillä on aikamoinen valikoima passepartoutpahvia. Tekevät itsekin, siis liimaavat pintapaperia pahville. En tiedä myyvätkö nykyään yksityisille, siihen aikaan oli vähän nihkeää. Suurimmalla osalla Suomen kehysliikkeistä myyvät heidän pahveja, kannattaa kysellä heiltä, hyvällä tuurilla löytyy riittävän isoja jämäpalojakin.
Mainitun Wernerin pahveja myyvät jotkin verkkokaupatkin. Kannattanee ottaa yhteyttä sinne ja tiedustella valmistusmaata. Löytyminen saattaa olla melko epävarmaa, saattaa olla, ettei sopivaa laatua valmisteta Suomessa.
Olisko Lohikari Oy Helsingistä hyvä vaihtoehto, tuskin ainoa.. Kapat ja muut ainakin löytyy suoraan hyllystä useassa paksuudessa ja aikalailla muutakin