Onkos kukaan kuvaillut tälläisellä vuoden 1951 pikkuruisella ihmelasilla? Mitä olette pitäneet ko. lasista?
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica En ole itse kuvannut mutta se on yhden esikuvani: David Dougas Duncanin yksi suosikkilaseista ( toinen oli 50mm 1,2). Aikansa huippuja laajiksia, peittosi Leitzin laajikset mennen tullen... Jos olet sellaisen saanut, pidä ihmeessä "retrokokoelmassa"
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Juu. Ovat muuten yleensäkin Canonin vanhat mittaetsinobjektiivit hienoja. T. K.
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Mulla on se 2.8 versio, joka nyt ei hirveen ihmeellinen ole. Mutta ei huonokaan. Mä ostin sen kun Winograndillakin oli. Kontrastihan näissä on eilistä päivää, mutta olisko se parempi siinä 3.5:ssä?
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Niin, 50 v. sitten moni asia oli erilainen kuin tänään. Erilainen mutta silti hieno. K.
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Odotankin jokseenkin matalaa kontrastia, mutta kyseessä on kuitenkin yksikalvopinnoitettu nelielementtinen lasi, joten luulen että haitaksi asti lasi ei heijastele. Kerron käyttökokemuksia kunhan sana lasin käsiini asti..
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Se on aika syvällä siellä rungossa, joka tietysti auttaa. Kannattaa tsekata onko linssin sisään tullut harmautta(pölyä, tai kosteutta), jonka voi sitten putsauttaa pois, se syö kontrastia todella paljon.
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Noh myyjä väittää ainakin että puhdas ja kirkas on kauttaaltaan, sen näkee sitten... On tullut Canon 50/1.2 m39-lasin kanssa huomattua että melkoisen selvästi näkyvä pinnoitevaurio ei meinaa mitään mutta linssien välissä oleva pöjy, nukka ja karvat sen sijaan pilaavat kontrastia ihan tosissaan.
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Noniin linssi tuli ja olen hieman ehtinyt kuvailla jo, kunto ja mekaaninen laatu on tosiaan hyvä, jos siihen olisi kirjoitettu päälle Leitz en epäilisi mitään. Ja kuvissakaan ei sanomista, tosin ehkä ne vähän paremmin edustavat kuvat odottavat vielä kehittämistään.. Nyt huomasin typerän jutun, minulla ei ole kivaa 28mm etsintä (muuta kuin neukkujen revolveri, jonka kanssa vähän katoaa pointti kivan pikkuisesta linssistä) ja sellaiset ovat suht-kiven alla jos ei halua maksaa pariasataa. Mutta joku hemmo myy nyt toista 28mm canonia etsimen kera. argh pitäsköhän se setti ostaa ja toivoa että jompi kumpi lasi menee kaupaksi kyllin nopeasti?
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Tai sitten ostat Zeissin 28 mm etsimen etkä enää haikaile muiden etsimien perään.
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Noniin nyt tätä kamaa piisaa... 28mm etsin on ihan hyvä. Laseiksi jäi käteen mainiokuntoinen 28/3.5 ja lisäksi 28/2.8, jossa on lasipinnoissa jotain jälkiä, joita en kuitenkaan saa näkymään kuvissa... nyt täytyy vielä arpoa kumman myisi ja homma on vihdoin selvä
Vs: Muinainen Canon 28mm f3.5 for Leica Aikani kuluneen 28/2.8 ja hyväk. 28/3.5 välillä pähkäiltyäni myin 28/2.8:n jollekin singaporelaiselle ja 3.5 jäi kalustoon. Canonin oma 28mm etsin on ihan hyvä. Ja lasi tekee tälläistä eli ihan kelpoa jälkeä: http://www.flickr.com/photos/32856926@N06/sets/72157625992891080/