Tässä muutama päivä takaperin, olin ulkoilemassa meren rannalla. Kaukaa jo huomasin, että rannalla makasi nurinniskoin käännetty jo harmaantunut puinen soutuvene. Kamera oli mukana ja muistikortilla oli tilaa vielä ruhtinaallisesti, mutta en ottanut kuvaa, enkä siten myöskään julkaissut tuota syntymätöntä valokuvataiteen mestariteosta, millään valokuvausfoorumilla. Kuvan nimeksi ei tullut syksy. Mustavalkokäännös jäi ( nimeksi Yksin) jäi myös tekemättä.
Vs: Vene rannalla. Olipas hyvä. Ei tuota saa digillä tehdä. Filmillä, filmillä, eikä millään kinolla vaan vähintään keskikoolla. Mieluimmin neliöformaatti. Vanhanmallin filmiä, ei T-raetta, pyrokehitys melko ehdottomasti. Pahan mokan vältit. Siitä kyllä olisi palautetta tullut.
Vs: Vene rannalla. Siis? Ei kait kukaan valokuvausta intohimolla ja rakkaudella tekevä sitä rahasta tee??? Ja toisekseen, kyllä kaikesta huolimatta Rodinal on varmempi kehite kuin mikään muu.
Vs: Vene rannalla. Rodinal oli perseestä (paitsi tosi hitaille filmeille, siellä se loisti). En ollut rakeen ihannoija. kapa
Vs: Vene rannalla. Rodinal, yök. Ei ole houkuttanut edes kokeiluun. Sen olen pannut merkille, ettei täällä usein näe kysymystä 'minne kannattaisi mennä kuvaamaan' / 'kuvauksellisia paikkoja?'. Se on positiivista - kun vielä tuosta Rodinalin ylettömästä suosiosta päästäisiin!
Vs: Vene rannalla. Aamen.... toveri todistaa. Agfapan 25 menetteli kyllä Rodinalillakin. Rodinal muuten on patentoitu 1891, ilmeisesti pisimpään sellaisenaan markinoilla ollut tuote ainakin valokuvauksen piirissä, ja monessa muussakin piirissä. Kehitystä alalla on kuitenkin 100 viime vuoden aikana tapahtunut. Filmitkin ovat tulleet markkinoille, niillehän Rodinalia ei tarkoitettu, koska niitä ei ollut olemassa siihen aikaan, kun isoisän isoisä Rodinalia keksi. Hyvän aineen väärinkäyttöä siis tavallaan sekin, plastiikkiliuskoja Rodinalissa líotella...
Vs: Vene rannalla. Minä niinku harrastan valokuvausta ja vähän niiden myymistä. Lisäksi harrastuksen tueksi laitelen kuvia foorumeille ja keskustelen niillä valokuvauksesta. On pirun kivaa saada hyvä otos ja tosi kivaa kanssa jos joku muukin tykkää niin. Ronadinjosta tykkäsin kun se oli huippukunnossa barsassa, nyt sen kehitys on tyssänyt kuin pimiöön. Edit. Ai niin tulin juuri kotiin aamuiselta kuvaus retkeltä ja yli 200 kuvaa otin, varmaan 20 000 näkymää jäi kuvaamatta, laitan varmaan jonkun ihmisten iloksi tai harmiksi esille, ehkä joka mvee käänöksenä taiteelisella rakeella?
Vs: Vene rannalla. Jotenkin arvelinkin että Heli komentoi minua, kun näin että oli kirjoitanut ketjuun
Vs: Vene rannalla. Joo antakaa vaan olla. Eikös tässä viikonloppuna olekin väännetty jo ihan riittävästi? Punkut ja kaljat pöytään ja silleen!