Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Canon M3

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 5 Joulukuu 2018.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Mun Canon M3 ei käynnisty. Kun akun laittaa sisään suljin napsahtaa ja jää kiinni asentoon. Mikään ei käynnisty. Joku ihmeellinen vika siinä on. Onko kellään kokemusta moisesta? Jas tekniikka ottaa kahdeksankymppiä vian etsinästä ja arvioinnista. Sitten korjaus ja osat niin eipä taida olla mitään järkeä laittaa korjaukseen. On/off nappia mä epäilen. Se on sellanen painettava ja mietin onko se jäänny jumiin.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Aika paljon hinnastoon verraten. Eikö tuo tule kuitenkin hyödyksi korjaustunneissa/laskussa eli tulee vain silloin kokonaan maksettavaksi jos ei korjauteta?


    Huollon hinnasto - JAS-kamerakauppa
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Hmm, niin, taitaa olla runko 200-250€ käytettyjen markkinoilla. Ehkä enempää ainakaan ei kannata maksella tai miten sen nyt jokainen katsookin, jos haluaa ehjäksi oman tutun kameran. canon eos m3 | eBay
     
  4. Jari_S

    Jari_S Well-Known Member

    2 956
    622
    113
    Jos mainittuja korjauskustannuksia ei halua maksella, niin eikö sitten voisi yrittää kameran korjausta itse.

    Jos puuhasta ei ole aiempaa kokemusta, silloin on toki riskinä, että kamera hajoaa entistä enemmän, mutta jos laite olisi joka tapauksessa rikkinäisenä menossa kierrätykseen, niin väliäkös hällä.
     
  5. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Mä otin ja yritin ite korjata. Tutkin ruuveja ja kuinka puran kuoret jne. Ja kun sitä aikani siinä pyörittelin ja hiukan jopa polvea vasten sitä koputtelin ajatuksena että joku irtonainen osa kertois olemassa olostaan, kamera lähti toimimaan. Vanha kikka lyö nyrkillä toimi.
     
    ALe ja Mirrored tykkäävät tästä.
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Par viikkoa sitte kamera teki taas tempun kun Hanhiniemestä otin muutaman kuvan. Samanlailla polvehen paukaus autto. Tein sen kyllä piilossa en yleisön edessä. Enkä kuvannu sen jälkeen kun pisti vihaksi. Tietty tällä kameralla saa varmasti seuraaville henkilöille hyvät naurut ku välillä hakkaa kameraa polvehe.
    IMG_0876.jpg
     
  7. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
     
    Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu 2019
  8. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    No tiistaina Marzin keikalla kamera toimi taas kun ei mitään. Tavallaan tykkään ämmästä.
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Ei antanut pikkukuvaa laittaa. On tää tätä joskus onnistuu toisinaan taas ei.
     
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Ehkä se ei monen megan tiedostolle onnistu. Ei meinaan muunna tota thumbnailiksikaan.


    :)
     
    Viimeksi muokattu: 7 Maaliskuu 2019
  11. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 1 Huhtikuu 2019
  12. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Hienoa jos ämmiä on useampi. Mulla vaan yksi.
     
  13. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 1 Huhtikuu 2019
  14. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 625
    206
    63
    Ai hitsi nythän mä hokasin kun ton kuvan jonka viimeksi liitin aukasee isoksi siellä seinällä näkyy mv-kuvia jotka on meikiksen.