Laitetaan sitten tänne filmipuolelle tällainen ketju, johon voi laittaa kuvia, jotka on otettu enintään 50 euron kamerakokonaisuudella, siis vain kameraan kuuluvat, studiosalamoita ei lasketa hintaan. Esim. tyyliin runko 25, optiikka 15 eli 40. Kokonaisuuden hinnan oltava enintään 50 €. Salamakenkään tuleva salama lasketaan mukaan.
Vs: < 50 euroa Olenpas mä muuten urpo. Täällähän on jo hieno ketju tämmöiselle vähän edukkaamman kaluston kuvajulkaisuille: Neukut tulee, taas! (vaikka kaipa osaan noista on enempi rahaa hukattu kuin se viiskymppiä) Mutta otsikkona tää oli mun mielestä hauska - ja iham mielenkiintoinenkin aloitus. Onkohan vielä huomennakin...
Vs: < 50 euroa Zeiss Ikon Nettar, ostettu Kameralaukun myyntipalstalla 45 eurolla. Filmi Kodak Tri-X 400, kehite ID-11. Kuvassa isäni ja veljeni.
Vs: < 50 euroa Piru vieköön, Keni, hieno kuva. Ei haittaa epätarkkuus eikä muutkaan seikat, jotenkin mahtava. Herää ajatus, että rentouttaako halpa kamera kaikki kuvaukseen liittyvät (kohteen ja kuvattavat) luonteviksi? T Jukka
Vs: < 50 euroa Muistaakseni tinkasin Olympus XA:n salaman kanssa 45 euroon Balderilta vajaa vuosi sitten. Nämä ilman salamaa, joten on ainakin sit alle...
Vs: < 50 euroa Kiitos Jukkis! Vasta kaksi rullaa otettu kameralla, joten etäisyyden ja valotuksen arvailut vielä hieman hakusessa. Vähän tämän suuntaisia mietteitä minullakin.
Vs: < 50 euroa Juu ei parane Hasselia näyttää, alkaa mallit jännittää liikaa. Kievillä taas homma pelaa hyvin!
Vs: < 50 euroa Mistäs ne mallit erottaa ne mötiskät? Yhtä pelottavia kaikki. Iso ja musta. Pistä palkki peliin, sieltä hupun alta kun huidot, niin jo hymy irtoaa. Jos ei huppua, niin telttahousut kelpaavat myös. Saattaa hymy muuttua kylläkin nauruksi kapa
Vs: < 50 euroa Tämähän tässä pointtina olikin . Mistä se kuvattava tietää kameran arvon? Ja mitä se sitten vaikuttaa... Tietty haitarilla saa hämmästystä tai naureskelua helpommin nykyään, kuin NikonCanonin digijärkkärillä, mutta kyllä se taitaa ihan sama olla, onko Lubitel vai 2.8 Rolleiflex kyseessä. Samoin Leica vai Fed, Kiev vai Hasselblad.. Ellei ole kameratuntija kuvattavana.
Vs: < 50 euroa Mielestäni kiinnostavaa on myöskin miten kameran arvo vaikuttaa kuvaajaan. Jotenkin koen itse että kuvaan eri tavalla sillä muutaman kympin zeissilla kuin esim. Hasselilla. Eikä se välttämättä ole huono asia. Jotenkin rennommin, liikaa odottamatta. Mutta en silti ryhdy myymään sitä Hasselia... ;-)
Vs: < 50 euroa Ei kaikkea mitata rahassa. Eikä se toisaalta tee mistään arvokkaampaa, vaikka on halvempaa. Seuraile hintoja vain, siinä kuluu mukavasti aikaa. T Jukka
Vs: < 50 euroa Tämä olikin Kenin henkilökohtainen toteamus. Mikään ei ole luotettavampaa tietoa, kuin subjektiivinen tieto. Mutta sehän voi joillekin olla vaikea ymmärtää. T Jukka
Vs: < 50 euroa Ei mitatakaan, Ei teekään. En seuraile, mutta kerro toki lisää markkinatilanteesta kysynnän osalta ja kulttistatuksesta. Itse kuvaan Olympus XA -kameralla, koska se on halpa ja pieni hyvä pokkari sopivilla ominaisuuksilla. T Antti Myös oma kommenttini oli henkilökohtainen toteamus ja subjektiivista tietoa. Olen huomannut, ettei kameran hinta välttämättä vaikuta kuvaamiseen. T Antti