Vs: 50/1.8 käyttöaste Vuoden verran oli filmirungon nokassa lähes ainoana kiinni, mutta ei siihen oppinut. 24 mm täydellä kennolla on se oikea minulle.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Tosi vähän tulee käytettyä. Mulla on Nikkor AF-D 50mm f/1.8 ja Series E Ai-s 50mm f/1.8. Jälkimmäistä käytän jonkin verran enemmän, pääasiassa Nikon EM-filmirungon kanssa. AF-D:ssä on ruma out-of-focus alue, Series E on paljon parempi, kaunis jopa. Näillä en hae täydellistä polttoväliä - tykkään enemmän laajakulmasta - mutta syvyysterävyysalueen lyhyyden vuoksi välillä tarttuu f/1.8 matkaan. Oon miettinyt, että laittaisin AF-D:n vaihtoon ja hankkisin AF-D 35mm f/2:n tilalle. Toimisi sekä filmillä että kroppikennossa. Ja tällä saisi komean oof-alueen.
Vs: 50/1.8 käyttöaste 85/1.8 jälkeen jäänyt käyttämättä kokonaan.. FF-kennolla (50/1.4). Zoomi kattaa tuon 50mm alueen kun harvoin sitä tarvitsen, mutta en myy objektiivejä, jääköön pölyttymään kaappiin.. Eihän sitä koskaan tiedä milloin juuri tuon polttovälin tarvitsee tuolla aukolla..
Vs: 50/1.8 käyttöaste 50/1.4 Kroppirungossa suurimmanosan ajasta kiinni. Välillä vähän ahdas ja silloin nokalle kitzoom, mistä veivataa sitte laajempaa. 24/2.8 hankinnassa tuon 50mm rinnalle ni saa zoomi jäädä kaappiin pölyttymään
Vs: 50/1.8 käyttöaste Mukava lasi. Yritin käytellä sitä (kroppirungossa) enemmän, mutta 18-70mm zoomi oli käyttökelpoisempi ja pysyi rungossa suurimman osan ajasta. KUNNES pari viikkoa sitten ostin Nikkorin 35mm/1.8 G:n. Vaikuttaa vieläkin paremmalta eikä toistaiseksi ole tullut tarvetta vaihtaa zoomiin. Tiedän toki, että pelkästään sillä en tule toimeen. Vielä en ole myöskään päättänyt luovunko 50 -millisestä vai en...
Vs: 50/1.8 käyttöaste Just oli taas käytössä ja kivaa jälkeä. Tiukkahan se on cropissa juu, mut saa kyllä jotenkin kuvia jossa on mielenkiintoa ja näkemystä - joko sattumalta tai sitten vahingossa, ei voi tietää, mutta välillä vaan näyttää niin hyvältä tolla otetut.
Vs: 50/1.8 käyttöaste 50 ja 1.8 on ollut kinossa aina mulla se ykköslasi. Itseasiassa melkein koko 90-luvun se oli laajin linssi mitä omistin kinoon ja hyvin pärjäsi. 80-luvulla oli vähän poikkeavampi 'oikeaoppinen' normaali 55/1.8 ykköslinssinä. Pitkälti kai tuostakin syystä nykyäänkin se on melkein aina kamerassa. 35mm on sellainen mille keksii harvoin käyttöä joten jos laajempaa tarvitaan niin 28mm tai 20mm.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Mä taas on miettinyt täydelle koolle, että parempi olisi 35 millinen. Tuo Nikkorin 50/1.8, mikä mulla piirtää kuitenkin niin hyvin, että en vaihdakaan. T ukka
Vs: 50/1.8 käyttöaste Toiseksi eniten käyttämäni objektiivi. 400 millinen taitaa olla kovimmassa käytössä, jatkeilla tai ilman, mutta minähän kuvaankin pääsääntöisesti luontokohteita pitkiltä etäisyyksiltä. Miltei kaikkeen muuhun tulee sitten käytettyä tuota 50/1.8 tai joskus harvemmin 35/2.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Croppidigissä aina kiinni. Muitakin polttovälejä olen kokeillut (18-55, 30mm 1:1.4), mutta jotenkin tuo 50mm 1.8 eksyi aina nokalle.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Vajakissa useinmiten 29/2.8 Pentaon ja 50/1.4 Takumar tai 50/1.7 Yashinon, tai 50/2,8 Tessar, tai 50/1.8 Pentacon, tai 58/2 Helios-4 + pari muuta 50 millistä.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Ennen 50mm oli käytössä silloin tällöin, nyt EF 35-2 vallannut kaikilta tilaa, Nykyisin vain 50-1.8 kiinni kun pitää kuvata bändejä tms. Herkistelyyn vanha 50-1.2 Ais.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Tänään tuli haettua 35mm f/1.8 kun halvalla sai joten saas nähdä kuinka paljon vähenee tuon viiskytmillisen käyttö.
Vs: 50/1.8 käyttöaste Oon mä tuolla sun vanhalla pari ruutua ottanut. Tykkään enempi n. 20mm alueesta jos pystyy valitsemaan, mitä käyttää